InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Spelen met kleur en licht: bronzing powders en shimmers

Spelen met kleur en licht: bronzing powders en shimmers

Met bronzing powders kun je je gezicht een zongebruind tintje geven, maar je kunt ze ook gebruiken als make-up; als highlighter of als shaper. Het is een kwestie van op de juiste plaatsen de juiste accenten aanbrengen. De bronzing powder duo's van Collistar bevatten een matte en een parelmoer kleur voor deze variatie. De poeders van Golden Infusion van PUPA bevatten micro gouden pareltjes voor een stralende finish. En it's all about glow met de Leco Body Shimmer, die ook op jukbeenderen, oogleden en lippen kan worden gebruikt.

Hoe gebruik je een bronzing powder

Praktisch geen enkele teint is één egale kleur. In de gezichtshuid zijn altijd meerdere pigmenten vertegenwoordigd. Om te voorkomen dat het gebruik van een bronzing powder een tegennatuurlijk effect geeft, zijn tegenwoordig veel bronzing powders uit twee of meer kleuren samengesteld, zoals de bronzing powder duo's van Collistar. Om een zongebruind kleurtje te krijgen gebruik je alle kleuren van je bronzing powder product in gelijke hoeveelheden; breng de poeder aan met cirkelvormige bewegingen van boven naar beneden over het gehele gezicht. Sommige bronzing powder producten bestaan uit een matte en een parelmoer structuur. Bij de make-up kun je dan de matte kleur aanbrengen als blusher en de parelmoer kleur op de oogleden en onder de wenkbrauwen. Tenslotte kun je met een dergelijk bronzing powder duo je gezicht 'shapen' en 'highlighten'. Om te 'shapen' breng je de matte kleur aan onder de jukbeenderen, op de slapen en de neusvleugels; en om te 'highlighten' breng je de parelmoer kleur aan op de jukbeenderen, neusbrug en kin.

Maar er zijn natuurlijk ook bronzing powders in één kleur, die je zowel als highlighter kunt gebruiken of om diepte te creëren, zoals de Golden Infusion van PUPA. Wat je met je bronzing powder wilt bereiken is een kwestie van de juiste kleur- en glansaccenten aanbrengen. Zorg dat je een naturel effect creëert, want ook hier geldt het gezegde: oefening baart kunst. Wanneer je met zo'n bronzing powder al te energiek aan de slag gaat, dan lijkt het al snel of je uit een NPO studio bent ontsnapt.

De bronzing powder duo's van Collistar

Kleur, licht en actieve hydratatie: dat zijn de steekwoorden, die van toepassing zijn op het vernieuwde bronzing concept van Collistar. De namen van de nieuwe bronzing powder duo's van Collistar klinken als ideale Italiaanse vakantiebestemmingen: Cortina, Portofino, Amalfi en Taormina. Alle vier duo's bestaan uit twee bronzing poeders: de één mat, de ander parelmoer. Het product heeft ook hydraterende eigenschappen dankzij micro ingekapseld hyaluronzuur, terwijl vitamine E beschermt tegen vrije radicalen. De roze, koelere tinten (Cortina, Portofino) zijn geschikt voor de lichtere huid en de gouden tinten voor de donkere en olijfkleurige huid (Amalfi, Taormina). De bronzing powder duo's zijn vanaf juni 2015 verkrijgbaar. Een duo kost 35,75.

Golden Infusion van PUPA

Like a Doll Golden Infusion van PUPA kan als highlighter en als bronzer worden gebruikt. Door de toevoeging van gouden micro parels weerkaatst het zachte poeder het licht. Zo krijg je die echte 'golden glow'. Om te 'highlighten' breng je de poeder aan op de hoogste gedeelten van het gezicht. Voor het bronzing effect breng je de Golden Infusion aan op de wangen, de jukbeenderen en de brug van de neus. Een prettige bijkomstigheid is dat de poeder een subtiele geur heeft: een combinatie van witte bloesem en citrus bloemblaadjes. Golden Infusion is er in twee kleuren: Gold en Bronze. Een doosje kost 24,75.

Jelly Glow van PUPA

Een stralende glow - niet alleen op wangen en jukbeenderen, maar ook op lippen en nagels - daar zorgt de zomerse collectie Jelly Glow van PUPA voor. De transparante blush stick is er in de tinten Pink, Sorbet en Coral Bloom ( 15,95). De getinte lipbalsem heeft een fruitige geur en een zoete smaak en biedt bescherming tegen de zon. De lipbalsem is er in vier zachte kleuren en kost 13,50. De collectie omvat eveneens vier zachte kleuren Special Effect Nail Polish, die zorgen voor een lang houdbaar glanzend effect op de nagels ( 6,95).

Leco Bodyshimmer: ook als highlighter op de jukbeenderen

De verpakking van de Leco Bodyshimmer oogt niet zo zomers, maar de flacon bevat een verkoelende gel voor een prachtige glans op je huid. De body shimmer kun je aanbrengen op armen, benen en decolleté, maar ook op je jukbeenderen, oogleden en lippen. 'It's all about glow'! De formule is transparant en is gemakkelijk met water weer af te wassen. Dit multifunctionele product is exclusief verkrijgbaar bij Douglas Parfumerie vanaf juni 2015. Een flacon kost 19,95.

Hypnotic Glow van Sans Soucis

De zomerse lijn 2015 van Sans Soucis draagt de naam Hypnotic Glow. Ook hier één en al gloed dus. De Facial Glow Fluid is een gekleurde gezichtscrème die de huid doet glanzen en de teint egaliseert dankzij lichtreflecterende pigmenten. De formule is er in twee tinten: Bronze en Rosé. Een flacon kost 21,95. Dat matcht met de Brilliant Shine Every Day. Deze lipgloss is er in twee tinten: Hypnotic Purple en Hypnotic Peach ( 13,50).
Gerelateerde artikelen
Bronzing powder: magie in een potjeBronzing powder: magie in een potjeVisagisten dwepen ermee, verpakkingen zijn ultra-verleidelijk, en in de doosjes en potjes vind je ware kunstwerken van p…
PUPA Zomerlook 2012Als het aan PUPA ligt wordt de zomer van 2012 een heel mooie zomer. Hot Tropics is de naam van de zomercollectie 2012 va…
Bruin zonder zon met Bronze Mania van PUPAVoor een zomers kleurtje hoef je niet altijd te bakken in de zon. Er kan van alles uit een doosje getoverd worden. En de…
Pythonlook van Biguine Make-upBiguine is een cosmeticamerk gecreëerd door de Franse kapper, stylist en visagist Jean-Claude Biguine. Biguine Make-up i…
Zomerse beauty artikelen voor een mooie zomerlookZomerse beauty artikelen voor een mooie zomerlookIn de zomer laat je altijd veel meer van jezelf zien, omdat je vaak korte mouwen en rokjes of korte broeken draagt. Het…
Bronnen en referenties
  • Persbericht FS Agency, PUPA, 4 juni 2015 en 1 juli 2015
  • Persbericht Collistar 8 juni 2015
  • Persbericht Douglas 3 juni 2015
  • Persbericht MOOI PR 15 juni 2015

Reageer op het artikel "Spelen met kleur en licht: bronzing powders en shimmers"

Infoteur: Plato
Laatste update: 06-07-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!