InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Fashionweek 2015, de herfst make-up looks

Fashionweek 2015, de herfst make-up looks

Fashionweek 2015, de herfst make-up looks Als de dagen terug beginnen korten, worden gewoonlijk ook de make-up looks minder kleurrijk. Op de herfstcollecties van de bekende make-upmerken is het nog even wachten. Juni is de maand van de fashionweeks en tijdens deze evenementen kunnen we een glimp opvangen van wat ons komend seizoen te wachten staat.

Catwalklooks

Zwarte lippen

Giles haalde duidelijk zijn inspiratie in de onderwereld dit seizoen. Hij stuurde zijn modellen de catwalk op met zwarte lippen. Hoewel de modellen de look wel konden hebben, is deze in het dagelijks leven een heel stuk minder draagbaar.

Smokey eyes

De perfect geblende smokey eyes zijn ook dit seizoen weer helemaal in. Diane von Furstenberg gaat voor de hele donkere look met zwarte oogschaduw. Tom Ford, Burberry en Nicole Miller kiezen voor een zachtere bruine oogmake-up. De oogschaduw mag lekker opvallen en aangebracht worden tot aan de wenkbrauwen. Breng net onder de wenkbrauw een lichte highlighter aan voor het mooiste effect. De lippen worden natuurlijk gelaten met een lichtroze lipgloss of nude lipstick, zodat de ogen alle aandacht krijgen.

Eyeliner

Indien je de smokey eyes nog niet dramatisch genoeg vindt, kan je de look nog donkerder maken met een dikke zwarte eyeliner. De eyeliner mag dit jaar dik aangebracht worden zowel boven als onder het oog. Een opvallende wing naar de wenkbrauwen toe maakt je ogen opvallend en mysterieus. Vooral Elie Saab gaat helemaal voor deze trend.

Valse wimpers

Even zag het ernaar uit dat de trend van valse wimpers stilaan verdween, maar bij Carolina Herrera was ze helemaal terug. Alle modellen werden met nepwimpers de catwalk opgestuurd. De wimpers werden afgewerkt met glitters om het een extra opvallend accent te geven. De rest van de make-up bleef beperkt tot een lichte zwarte eyeliner en een lipstick. Ook bij Rachel Zoe en Giambattista Valli zagen we veel nepwimpers.

Gezonde blos

Gelukkig waren niet alle looks donker en opvallend. Honor en Rachel Zoe zorgen ervoor dat de herfst toch nog zo grauw niet leek. Zij gaven hun modellen een minimum aan make-up en zorgden vooral dat de wangen opvielen. Op de wangen kwam een lichtroze-perzikkleurige blos, de ogen bleven neutraal met enkel een vleugje mascara en de lippen bleven naturel.

Eén kleur oogschaduw

Zowel bij Chanel als bij Versace werd de oogschaduw van de modellen gedaan in slechts één kleur, liefst zo donker en opvallend mogelijk. De kleur werd dik aangezet zowel boven als onder het oog. Deze look staat mooi bij de modellen, maar is minder draagbaar in het gewone dagelijkse leven.

Wenkbrauwen

De perfecte, fijn geëpileerde wenkbrauwen waren dit jaar nergens te bespeuren. Met dank aan topmodel Cara Delevigne is de volle wenkbrauw weer volop in de mode. De wenkbrauwen mogen dan wel weer dik zijn, maar niet onverzorgd. Hou ze mooi in model met een wenkbrauwgel en teken ze eventueel bij met een wenkbrauwpotlood.

Mascara als oogschaduw

Fendi creëerde voor deze herfst een slordige oogmake-up, maar wel heel makkelijk aan te brengen. Met een mascaraborstel werden de contouren van oogschaduw gestempeld op het ooglid. Dit zorgt voor een wirwar aan lijntjes op het bewegende ooglid bij het model. Misschien een iets wat heftige look op het eerste zicht, maar het geheel heeft toch een draagbare indruk. Een trend om even op te volgen.

Rode lipstick

De rode lipstick was even verdwenen deze zomer, maar dankzij Dolce & Gabbana deze herfst weer helemaal terug. Ze gaan voor een hele draagbare look met aan de ogen enkel wat eyeliner met een zachte wing, afgewerkt met knalrode lippen. Een look voor elke dag, want voor iedereen is er immers een perfecte rode tint lipstick te vinden.

De herfstcollecties

Guerlain

De herfstcollectie van Guerlain heet 'Bloom of rose fall' en bestaat uit een lichtroze blush, een oogschaduwpalet met vijf kleuren voornamelijk variaties van beige en blauw. Er zijn eveneens twee rode en een zachtroze lipstick beschikbaar. De collectie komt eind augustus 2015 op de markt.

Dior

Dior brengt dit najaar een nieuwe collectie van hun bekende 'Dior addicts lipstick' op de markt. Jennifer Lawrence wordt het gezicht van de lijn die dit najaar in de winkelrekken komt. De collectie zelf wordt pas 1 september 2015 voorgesteld.

Chanel

Chanel wilde voor de najaarscollectie de overgang vormgegeven tussen de zomer en herfst. De collectie wordt een combinatie van frisse zomerkleurtjes die langzaam overgaan in donkere herfsttinten zoals kaki, bruin en koper. De collectie wordt in augustus 2015 voorgesteld.

Givenchy

Bij Givenchy duurt het wachten niet meer lang, op 3 juli 2015 wordt stellen ze hun 'Flower collection' voor. De collectie komt slechts in een beperkte editie op de markt, dus wees er snel bij!

Lees verder

© 2015 - 2019 Edeleu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Van je werk naar een feestje met de juiste kledingVan je werk naar een feestje met de juiste kledingEr is niets vervelender dan je haasten om trendy gekleed te zijn. Soms krijg je een last-minute uitnodiging voor een fee…
Smokey Eyes, hoe doe je het?Een trend. Smokey Eyes. Een verleidelijk, sexy, zwoele blik. Donker opgemaakte ogen. In elke modeblad kom je ze tegen. H…
Oog make-up tips, hoe maak je smokey eyes?Experimenteer eens met smokey eyes, dit is een intense oog make-up die je ogen een verleidelijk en zwoele uitstraling ge…
Donkere of lichte make-up kleuren gebruikenDonkere of lichte make-up kleuren gebruikenHet is verleidelijk de trends te volgen en bijvoorbeeld te kiezen voor de zogenaamde smokey eyes. Deze make-up is echter…
Beauty: Smokey EyesBeauty: Smokey EyesSmokey eyes kunnen het hele jaar uit het modebeeld zijn, maar met kerst of andere feestelijkheden lijken ze standaard ie…
Bronnen en referenties
  • www.harpersbazaar.com/beauty/make-up
  • www.pinterest.com
  • www.chicprofile.com

Reageer op het artikel "Fashionweek 2015, de herfst make-up looks"

Infoteur: Edeleu
Laatste update: 24-06-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!