InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up-trends zomer 2015

Make-up-trends zomer 2015

Make-up-trends zomer 2015 Elk seizoen heeft zijn make-up-trends. In de zomer mag alles vaak wat opvallender en kleurrijker dan in de winter. Alle grote make-upmerken brengen deze zomer een nieuwe collectie op de markt. De budgetmerken volgen meestal diezelfde trends op. Al een tijd is de nude-look de norm geworden, er komen ontelbaar veel oogschaduwpalettes uit met nude-kleuren, blijft deze trend ook deze zomer stand houden?

Dior

De zomercollectie van Dior is opnieuw een pareltje. De collectie heet 'Tie Dye' en is dan ook geïnspireerd op de gekleurde tie dye shirts die we allemaal nog kennen uit de jaren 90. De collectie bestaat uit enkele Dior addict lipsticks. De lipsticks onderscheiden zich van de eerdere Diorcollecties doordat ze tweekleurig zijn. De kleuren variëren van roze tot bruin. Opvallend is dat Dior deze zomer de rode lippen links laat liggen. Er zit opnieuw een '5 colours' oogschaduwpalet in de collectie. De kleuren zijn goud, bruin, muntgroen en felblauw. Heerlijke zomerse kleurtjes die perfect staan bij een gebronsde huid. De look wordt afgewerkt met een highlighter en blauwe eyeliner in dezelfde kleur als de oogschaduw. Om de ogen perfect op te maken zit in de zomer collectie een waterproof diorshow mascara.

De zomercollectie bestaat uit redelijk opvallende kleuren, maar om toch tegemoet te komen aan de immer populaire nude-look brengt Dior ook een nude-oogschaduwpalet op de markt. Dit paletje bestaat uit zes verschillende kleuren gaande van lichtbeige tot donkerzwart. Deze nude-look wordt afgewerkt met een lichtroze-nude Dior addict lipgloss. De enige lipgloss kleur in deze collectie.

Chanel

De zomercollectie van Chanel heet 'Méditerranée' en is geïnspireerd op de blauwe lucht en de blauwe wateren van de Mediterraanse zee, en meer bepaalde de Franse Riviera, de favoriete vakantiebestemming van Coco Chanel. De collectie bestaat uit vier verschillende lijnen.

Terrana

In deze lijn zien we vooral veel koper en nude kleuren die perfect samen gaan met een gebruinde huid. Er zijn twee lipsticks, 2 stylo eyeshadows en een nagellak beschikbaar.

Coquelicot

Neemt ons mee naar een klaprozenveld, dus verwacht felrode lippen en nagels. Het geheel wordt afgewerkt met een olijfkleurige oogschaduw.

Lavanda

Als we denken aan het zuiden van Frankrijk, dan denken we spontaan aan de vele lavendelvelden. Deze lijn kon dus zeker niet ontbreken. De nagellak en oogschaduw is paars van kleur, de lippen worden aangezet in zachtroze.

Méditerranée

Tot slot de méditerranée collectie zelf, bestaande uit aquatinten voor ogen en nagels, afgewerkt met koraalrode lippen.

Het opvallendste aan deze collectie is dat Chanel volop voor felgekleurde en rode lippen gaat, terwijl andere zomercollecties vaak een neutrale lipkleur kiezen.

Givenchy

Givenchy gaat deze zomer voor een jeugdige meisjesachtige collectie. Ze willen bij vrouwen het gevoel van een zorgeloze jeugd terug opwekken. Voor een neutrale look ben je bij Givenchy dit seizoen aan het verkeerde adres. De collectie is klein en bestaat uit veel felle kleuren. De nagels mogen felgeel, de lippen worden gekleurd met een oranje lipgloss, de ogen maken we op met snoepjesroze oogschaduw en een felgroene eyeliner. Het totale gezicht wordt afgewerkt met een prachtig gezichtspoeder met verschillende kleurschakeringen, zodat deze bij iedere huid past.

Estée Lauder

De collectie van Estée Lauder heet zoals elk jaar 'Bronze Goddess' en zoals de naam al doet vermoeden draait alles bij Estée Lauder om de perfect gebruinde huid. De make-up van Estée Lauder laat je stralen alsof je net van een zonnige zomervakantie komt. We zien vooral veel glanspoeder en bronzers. De bronzer is verkrijgbaar in vier verschillende kleuren. Er zijn poederbronzers en bronzers met een gelstructuur beschikbaar in de collectie.

Verder brengt Estée Lauder twee paletten op de markt. Een nude oogschaduwpalet met een grote variatie aan aardetinten, allemaal afgewerkt met een metallic finish, omdat je ogen deze zomer mogen schitteren en sprankelen. Er is ook een palet op de markt met enkele oogschaduws en een bronzer. Voor de lippen kiest Estée Lauder voor een luchtige afwerking met lipgloss in plaats van lipstick.

Yves Saint Laurant

Yves Saint Laurant baseerde zijn collectie op de 'verleidelijke warmte van Marrakech', en heeft de toepasselijke naam 'Saharienne'. De collectie bestaat vooral uit aardetinten met hier en daar een kleurrijke Arabische toets. Het gezicht wordt aangezet met een bronzer en de ogen mogen opvallen en verleiden met een smokey eye in aardetinten, eventueel afgewerkt met een blauwe eyeliner voor een extra vleugje kleur. De nagels mogen okergeel, maar de rest van de look blijft neutraal. De lippen blijven hoofdzakelijk nude.

Guerlain

Bij Guerlain draait het allemaal om hun meest bekende poeder 'Terracotta'. In 1984 bracht Guerlain dit poeder op de markt. Het werd ontdekt na een tripje in de woestijn. Dit jaar staat de volledige collectie 'Terracotta' terug in het teken van dit poeder. Guerlain brengt verschillende varianten op de markt, gaande van roze tot bruin, tot een poeder met verschillende kleurschakeringen. Alles draait om het spelen met zonlicht en schaduw op het gezicht. De rest van de zomercollectie is eerder beperkt. Er is een highlighter om nog meer diepte te creëren in het gezicht. Daar de collectie geïnspireerd werd op de woestijn mogen ook de ogen hier verleidelijk, Arabisch aangezet worden met een zwart oogpotlood.

Algemene trend zomer 2015

We kunnen concluderen dat ook voor deze zomer de felle kleuren bij de make-up merken nog wat uitblijven. De nude-trend blijft stand houden in de make-up industrie. Om helemaal hip en trendy te zijn deze zomer koop je dus best een goede bronzer voor een sunkissed look, een oogschaduw palet in aardetinten en een neutrale kleur lipstick of lipgloss. Wil je graag knallen met kleur, dan doe je dit best met blauwe eyeliner of een gele manicure.

Lees verder

© 2015 - 2019 Edeleu, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Estée Lauder make-up collectie door visagist Tom PecheuxDe knappe fransman en visagist Tom Pecheux is legendarisch in de modewereld. Hij is de meest gevraagde visagist ter were…
Gucci Yves Saint LaurentGucci is een van oorsprong Italiaans modeconcern, onder meer gevestigd in Nederland. De volledige naam van Gucci is de G…
Yves Saint Laurent, gepest, verslaafd en beroemdYves Saint Laurent, gepest, verslaafd en beroemdYves Saint-Laurent was een van s werelds beroemdste modeontwerpers. Hij overleed toen hij 71 jaar was aan de gevolgen v…
Lekker geurtje voor mannen en lekkere parfum voor vrouwenLekker geurtje voor mannen en lekkere parfum voor vrouwenBen je op zoek naar een lekker geurtje voor mannen of juist een lekker geurtje voor vrouwen? Het is niet altijd gemakkel…
Make-up: Fijne budgetmerkenMake-up: Fijne budgetmerkenMake-up is voor veel meisjes en vrouwen een echte must have! Helaas zijn make-up producten vaak erg duur en dus niet voo…
Bronnen en referenties
  • www.dior.com
  • www.chanel.com
  • www.givenchy.com
  • www.esteelauder.com
  • www.yslbeautyus.com
  • www.guerlain.com
Infoteur: Edeleu
Gepubliceerd: 18-06-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!