InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Serums tegen pigmentvlekjes

Serums tegen pigmentvlekjes

Bijna iedereen krijgt vroeg of laat met ontsierende pigmentvlekjes te maken. Dat kan allerlei oorzaken hebben. Feit is dat dit op steeds jongere leeftijd al kan gebeuren. De hamvraag is: hoe kom je er weer vanaf? Er zijn steeds meer serums te koop, die bestaande pigmentvlekken verminderen en voorkomen dat er nieuwe ontstaan. De meeste van die serums zijn volwaardige anti-age huidverzorgingsproducten, die eveneens bescherming bieden en hydrateren.

Pigmentvlekjes op steeds jongere leeftijd

Pigmentvlekjes of ouderdomsvlekjes ontstaan door meerdere oorzaken. Het is verstandig om een hoge beschermingsfactor te gebruiken en je met mate aan het zonlicht bloot te stellen, maar desondanks krijgt praktisch iedereen vroeg of laat met deze ontsierende verkleuringen te maken. De tendens is dat dit op steeds jongere leeftijd al gebeurt. In de cosmeticawereld is men zich ook terdege van deze ontwikkeling bewust en er wordt dan ook volop onderzoek gedaan naar dit verschijnsel. Zo blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek van Clarins, dat pigmentvlekken verschijnen via exosomen. Dit zijn signaalstoffen die door de keratinocyten naar de melanocyten worden uitgestuurd. Bij agressie in de vorm van uv-straling of ontsteking brengen zij 'slecht nieuws' over en zorgen voor zo'n 25% extra productie aan melanine. In ieder geval verschijnen er steeds meer serums, die de strijd aanbinden met de donkere vlekjes. De hamvraag is dan ook eigenlijk niet meer: hoe kom je eraan, maar hoe kom je eraf.

Mission Perfection Serum van Clarins

Bij de formule van het Mission Perfection Serum hebben de laboratoria van Clarins gebruik gemaakt van de meest recente wetenschappelijke ontwikkelingen en de heilzame werkstoffen van planten. Acerola-extract is een krachtig plantenextract, dat het natuurlijke melanineproductiepeil herstelt; de teint wordt egaal zonder dat de huidskleur verandert. Het molecuul hexylresorcinol vermindert pigmentvlekken bij de bron. Daarnaast bevat het Mission Perfection Serum extract van gingko biloba ter bevordering van de microcirculatie en milde fruitzuren die pigmentvlekken aan de oppervlakte vervagen. De emulsie heeft een universele koraaltint, die op iedere huidskleur kan worden gebruikt. Een flacon 30 ml kost 73 en is verkrijgbaar vanaf juni 2015.

Sérum Lumière Sublime van Cinq Mondes

In het oude Japanse keizerrijk maakten geisha's hun gezicht helemaal wit met krijt, kalk, cyanide of uitwerpselen van de nachtegaal. Zo waren ze bij kaarslicht goed zichtbaar voor de keizer. Daarnaast was de blanke huid een statussymbool. Dat betekende dat je niet buiten hoefde te werken en dus rijk was. De Japanse dames zijn nog steeds heel erg in de ban van de blanke huid. Het luxueuze spamerk Cinq Mondes is gebaseerd op oude schoonheidsrituelen en traditionele geneesmiddelen uit de hele wereld. Het Sérum Lumière Sublime vindt zijn oorsprong in een ritueel uit Kyoto, Japan. Dit serum bevat o.a. extracten van magnolia en zoethout ter bestrijding van bestaande en voorkoming van toekomstige pigmentvlekjes. Het zorgt bovendien voor een stralende huid en beschermt de huidcellen tegen de kwalijke gevolgen van uv-straling. Drie druppeltjes 's ochtend en 's avonds aanbrengen op het gezicht of op andere plaatsen met pigmentvlekjes zoals bijvoorbeeld de handen. Een flacon 30 ml kost 95,-. Voor meer informatie zie www.cinqmondes.com.

Sans Soucis Peptid Booster

Peptid Booster Skin-tone Perfecting Fluid SPF-15 van Sans Soucis is de ultieme huidverzorging voor de rijpere huid die te maken heeft met fijne rimpels, onzuiverheden en pigmentvlekjes. Het plantaardig extract Actipone nutgrass zorgt ervoor dat pigmentenvlekken geleidelijk aan verdwijnen en vermindert het ontstaan van nieuwe pigmentvlekken. Het product bevat verder o.a. citroenextract ter bevordering van de microcirculatie, waardoor de huid een gezonde roze teint krijgt. Hyaluronzuur zorgt voor een evenwichtige vochtbalans. Je kunt de Peptid Booster gebruiken als primer onder de make-up, maar ook als een natuurlijk ogend finish product dankzij de lichte textuur en de natuurlijke kleur. De producten van Sans Soucis zijn o.a. te koop bij Douglas Parfumerie. De Peptid Booster Skin-tone Perfecting Fluid SPF-15 kost 32,50 en is vanaf zomer 2015 verkrijgbaar.

Pepta-Brigth van Indeed Laboratories

Inderdaad, het is helder: de naam Pepta-Bright spreekt voor zich. Het gaat hier om een ultra geconcentreerde crème-serum, die de verschijning van ouderdomsvlekjes en hyperpigmentatie vermindert. Het serum zorgt ook voor een egale, heldere en glanzende huid; het werkt tegen vervroegde huidveroudering, hydrateert en stimuleert de celvernieuwing. Feit is dat er een medicinaal luchtje aan dit serum kleeft, maar dat kan de gebruikster wellicht sterken in haar overtuiging dat het écht helpt. Het bevat in ieder geval een scala aan ingrediënten van apothekersachtig allooi. Zorg dat het niet in je ogen komt, staat er als waarschuwing op de verpakking. (Dat kun je trouwens met de meeste serums beter niet doen.) Een tube kost 35,95 en is verkrijgbaar bij de Boots apotheek. Voor meer informatie zie nl.boots.com.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Mooi PR 10 juni 2015
  • Persbericht Clarins Nederland B.V. 13 april 2015
  • www.cinqmondes.com

Reageer op het artikel "Serums tegen pigmentvlekjes"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 24-06-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!