InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verwendag voor jezelf, lekker en ontspannend

Verwendag voor jezelf, lekker en ontspannend

Verwendag voor jezelf, lekker en ontspannend Een dagje vrij? Hou dan eens een lekkere beautydag voor jezelf. Heerlijk ontspannend en gezond! Je kunt dit gewoon thuis doen, dus je hoeft de deur niet uit naar een duur kuuroord. Na zo'n dag met quality time voor jezelf, kun je er weer helemaal tegenaan! Ik heb een programma samengesteld om je hele lijf weer schoon en fris te krijgen. De meeste dingen die je nodig hebt voor een dagje in je eigen thuis-spa zul je vast al in huis hebben.

Benodigdheden

  • Milde reinigingsmelk voor het gezicht
  • Scrubgel voor het gezicht
  • Gezichtsmasker (bijvoorbeeld voor een onzuivere huid)
  • Oogpads met komkommer
  • Pincet
  • Gezichtscreme
  • Bodyscrub
  • Scheermes en scheergel
  • Bodylotion
  • Shampoo
  • Haarmasker (bijvoorbeeld voor droog of gekleurd haar)
  • Teil waar je voeten inpassen
  • Bruistablet
  • Nagelschaar
  • Voetencreme
  • Nagellak
  • Lijnzaad
  • Aluminiumfolie
  • Handcreme

Het programma van je beautydag

Zet van te voren de verwarming in de badkamer aan, en zorg dat er een stoel staat. Hang de handdoeken voor de verwarming, zodat ze lekker warm zijn. Een badjas is ook een must voor het echte beautysalon-gevoel.

We beginnen met het gezicht. Maak eerst je gezicht goed schoon met een milde reinigingsmelk. Daarna scrub je je gezicht. Als je daarmee klaar bent breng je een masker op. Doe ook de oogpads op en ga lekker liggen tot het tijd is je masker eraf te halen. In de tussentijd neem je ook een voetenbad met bruistabletje.

Als je hiermee klaar bent stap je in de douche. Je wast je haar twee keer, zodat het goed schoon is. Breng dan een haarmasker aan en laat dit intrekken. Ondertussen begin je met het scrubben van je lichaam, gebruik hiervoor een gel of een scrubhandschoen. Vergeet niet je voeten te scrubben! Was jezelf en spoel het haarmasker uit. Scheer daarna jezelf, niets voelt zo lekker aan als gladde benen!

Na het douchen smeer je jezelf helemaal in met bodylotion, vergeet je gezicht niet in te smeren met een goede, vochtinbrengende creme. Echter voor je je gezicht insmeert, epileer je je wenkbrauwen nog even.

Nu is het tijd om je handen en voeten verder te verzorgen. Knip eerst je nagels, knip ze recht af, ander loop je kans op ingegroeide nagels. Geef je handen een maskertje: doe in wat warm water lijnzaad, en roer dit tot een dik papje. Verdeel de pap over je handen en pak ze in met aluminiumfolie. Laat dit ongeveer vijf minuten zitten en je handen zijn weer superzacht. Hierna smeer je je handen en voeten in met een lekkere creme en laat dit intrekken. Lak daarna je nagels om het helemaal af te maken.

Van binnen - gezond eten en veel drinken

Nu je van de buitenkant weer helemaal schoon en fris bent, mag de binnenkant natuurlijk niet ontbreken!! Drink op deze dag 2 liter water (voeg eventueel wat schijfjes komkommer, citroen of sinaasappel toe voor wat extra smaak). Wat je verder kunt eten is bijvoorbeeld:

Ontbijt

  • Groene thee
  • Yoghurt
  • Vruchtensalade van vers fruit

Lunch

  • Vruchtenshake van yoghurt met vers fruit
  • Tosti met een laagje chocopasta en plakken peer. Strooi er wat amandelen over.
  • Een stuk fruit of fruitsalade

Diner

  • Zalm uit de oven met gewokte groenten en wat zilvervliesrijst

Na zo'n ontspannen dagje kun je er weer helemaal tegenaan!
Gerelateerde artikelen
Beautyfarm of kuuroord, wat mag u verwachten?Beautyfarm of kuuroord, wat mag u verwachten?In een Kuuroord, Spa of beautyfarm kunt u optimaal ontspannen en genieten. Wat is het verschil tussen een kuuroord en ee…
Wellness: sauna, kuuroord, stoombadWellness: sauna, kuuroord, stoombadWellness arrangement en weekend. Wellness betekent ontspannen. Overal in het land is wel een wellness-centrum te vinden.…
Goedkope vakantie-ideeën bij jou in de buurtVakanties zijn goed voor stressbestrijding, productiviteit en je gezondheid. Jammer genoeg gaan veel mensen niet op vaka…
Ontspannen, rust en relaxen in een spaOntspannen, rust en relaxen in een spaDruk, druk, druk! Ontspannen schiet er door alle drukte vaak bij in. Om lekker in je vel te zitten, om je goed te voelen…
Thermale baden (thermaalbaden) in NederlandThermale baden (thermaalbaden) in NederlandEven helemaal bijkomen en heerlijk ontspannen; dat kan in een van de vele thermaalbaden van Nederland. Bovendien kan een…

Reageer op het artikel "Verwendag voor jezelf, lekker en ontspannend"

Reacties

Vriendin1970 (infoteur), 02-09-2011 19:31 #3
Ik volg deze tips op als ik uit ga dezelfde dag nog en dan voel ik me super, bedankt nog

Weegschaal1970 (infoteur), 01-04-2010 22:53 #2
Ik heb deze dag een keer gedaan en ik voelde me na een tijd van veel spanningen weer heerlijk rustig en ontspannen. Dit ga ik echt vaker doen bedankt.

Sarah, 22-03-2008 22:17 #1
Heeeeel leuk! Zal ik eens even proberen! :-)

Infoteur: Funkyfish
Laatste update: 07-01-2020
Subrubriek: Beauty
Reacties: 3
Schrijf mee!