InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up nieuws najaar/winter 2015-2016

Make-up nieuws najaar/winter 2015-2016

Voor de make-up look herfst 2015 zijn er geen regels, maar laat je deze bepalen door je stemming, kleding of agenda. Dat is in ieder geval zo volgens de Pretty Day & Pretty Night Najaarslook 2015 van Clarins. De kleur chocolade is het nieuwe zwart. Warme bruin- en donkere nudetinten, die alle ogen benadrukken, zijn terug te vinden in onder andere de oogschaduwpalets. De lippen kunnen zowel in neutrale als kleurrijke en opvallende tinten worden gekleurd. De wintercollectie van Youngblood brengt drie matte lipsticks in nude tinten met een zijdeachtig glansje. De nagellak collectie Venice van OPI weerspiegelt de diversiteit aan kleuren van deze romantische stad.

Pretty Day & Pretty Night Najaarslook 2015 van Clarins

Het is waar: je moet je zo opmaken dat je je er comfortabel bij voelt. Maar het is niet waar dat er helemaal geen basisregeltjes zijn, waaraan je je maar beter kunt houden als je niet als een kermisattractie wilt overkomen. Eén van die ongeschreven regels is dat je de nadruk van de make-up op de ogen óf op de lippen legt. Het accent op beiden is echt too much. Een andere regel is dat de make-up voor overdag lichter is dan die voor de avond. Dat vertelt ons ook de Pretty Day & Pretty Night Najaarslook 2015 van Clarins. Neem bijvoorbeeld de limited edition Palette Jour en Palette Nuit ( 46,90); de Pretty Day Palette 5 Couleurs bestaat uit de tinten beige, fris roze, glinsterend en matte taupe en warm bruin. De Pretty Nuit Palette 5 Couleurs bevat donkerder kleuren zoals nude beige, golden brown, smokey purple en intense black-brown. De nieuwe kleuren Carbon en Heather vormen een mooie aanvulling op de collectie mono oogschaduw Ombre Matte ( 22,00), die weer uitstekend te combineren zijn met de Crayons Khôl in de kleuren Black Carbon en True Violet. De lipstick Rouge Eclat komt najaar 2015 in de kleuren Tawny Rose en Red Paprika ( 24,50)

De charme van Joli Rouge en Crayons Lèvres van Clarins

Het Franse woordje joli kent een scala aan betekenissen. Wanneer een Fransman zegt "C'est joli" , kan dat van alles betekenen: leuk, lief, aardig, verleidelijk, charmant, frivool en zelfs snoeperig. Wat dat laatste woordje betreft; wie denkt er niet stiekem ook een beetje aan snoep bij het zien van al die mooie kleurtjes. Sommige tinten hebben ook snoeperige namen: Candy Rose en Pink Praline. Daarbij komt dat deze lipsticks alle de smaak van rode bessen hebben. In totaal telt de collectie Joli Rouge lipsticks 25 mooie kleuren. Bij het kiezen van een kleur lipstick dien je rekening te houden met je huidskleur, maar de collectie omvat ook een paar prachtige universele kleuren voor alle huidtypen o.a. Soft Berry en Petal Pink. De kracht van deze lipstick zit 'm in de intensiteit van de kleur en de urenlange hydratatie dankzij o.a. jojoba, mango en organische zeekraal. De Crayon Lèvres is qua kleur afgestemd op huidtype: voor de lichte huid 01 Nude Fair, de medium huid met een gouden ondertoon 02 Nude Beige, de medium huid met een roze ondertoon 03 Nude Rose en voor de donkere huid 04 Nude Mocha.

Nagellak: de barokke kleuren van La Serenissima

Venetië, - ook wel 'La Serenissima' genoemd - vormt de inspiratiebron voor de nieuw nagellakcollectie Venice van OPI. Romantisch, decadent, dromerig, dramatisch; dat zijn min of meer de steekwoorden voor deze waterstad. En dat vertolkt zich in het kleurenpalet, samengesteld uit rode, blauwe, donkere en pasteltinten en metallics. De namen liegen er niet om: My Gondola or yours? , Amore at the Grand Canal. In totaal omvat de collectie twaalf barokke kleuren ( 14,95 per flacon). Er is ook een miniset met vier Venice-kleuren ( 22,95). De Venice collectie is verkrijgbaar vanaf 25 augustus 2015.

Inktzwarte masacara van Ariane Inden

Hoe zwart kan zwart zijn? Inktzwart! Dat laat de nieuwe mascara Ink van Ariane Inden in ieder geval zien. Deze mascara is niet alleen intens zwart, maar zorgt ook voor extra volume. Het speciaal gevormde, dikke borsteltje brengt een dekkend laagje aan op elke wimperhaar en zorgt zo voor een boost aan volume. Zoals veel make-up producten van Ariane Inden komt de compacte mascara in een zwart velours hoesje. De adviesverkoopprijs van de mascara is 21,50. Het product maakt onderdeel uit van de nieuwe make-up collectie van Ariane Inden en is verkrijgbaar vanaf nazomer 2015.

Skinny sticks als eyeliner

Dikkere en vollere wimpers creëer je niet alleen met een volume-mascara, maar ook door het effect van een eyeliner die heel dicht bij de wimperrand wordt aangezet. Dat wordt gemakkelijk gemaakt door de Clinique Skinny Sticks, superdunne eyeliners met slecht 2/3 van de omtrek van een gemiddeld oogpotlood. De Skinny Sticks zijn er in vier kleuren: zwart, zand, olijf en jeansblauw. Omdat de sticks zo skinny zijn, kun je er leuk mee spelen. Je kunt bijvoorbeeld een dubbele eyeliner toepassen: twee lijntjes in contrasterende kleuren pal boven elkaar. Of je maakt een cat eye, waarbij de lijn langs de wimperrand en vervolgens omhoog richting puntje van de wenkbrauw wordt getrokken.De oogpotloden zijn verkrijgbaar vanaf half augustus en kosten 22,10 per stuk.

Koele en warme tonen in de Winter Look van Youngblood Mineral Cosmetics

Een echte winter staat voor buiten koud en binnen warm. De winterlook van Youngblood haakt hierop in met een combinatie van koele en warme tonen. In de oogschaduwduo Graceful zien we een koele blauwtint en een warme abrikooskleur gecombineerd en in het duo Charismatic een roze leliekleur met een warm bruin. Een oogschaduwduo kost 39,50. De mascara uit deze collectie is Cobalt blauw ( 38,50). Tenslotte zijn er drie Intimatte lipsticks ( 27,50), in de mooie nude tinten Vamp, Vain en Secret.

De producten uit de Winter Look van Youngblood zijn verkrijgbaar vanaf eind november 2015. Op de website van Youngblood Cosmetics kun je via de store locator de verkooppunten opzoeken.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Ariane Inden 22 juli 2015
  • Persbericht Clinique 29 juli 2015
  • Persbericht Clarins 25 juni 2015
  • Persbericht OPI 4 augustus 2015
  • Persbericht Youngblood Nederland 11 november 2015
  • www.youngblood-cosmetics.nl

Reageer op het artikel "Make-up nieuws najaar/winter 2015-2016"

Infoteur: Plato
Laatste update: 06-12-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!