InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Maskers om weer snel een mooie huid te krijgen

Maskers om weer snel een mooie huid te krijgen

Wie een bepaald huidprobleempje heeft, wil daar zo snel mogelijk vanaf. Met een masker doe je dan meteen een goede stap voorwaarts. Een gedehydrateerde huid is gebaat bij een masker op basis van hyaluronzuur; er zijn kant- en klare maskers van o.a. Wonderstripes en Indeed Lab. Voor een huid met acné of plaatselijke onzuiverheden zijn er speciale detoxmaskers zoals het Sulfur Masque van Dr. Zein Obagi of dat uit de Rebalancing Line van L'Occitane Aromachologie. Voor een jeugdigere uitstraling is het anti-age masker Divine Cream Mask van L'Occitane perfect geschikt.

Een frisse start

Na ieder seizoen denk je vaak: ik ga met een schone lei beginnen. En dat is altijd een goed plan. Begin eens met (veel) water drinken. Het consequent drinken van zo'n drie liter water per dag zou een gang naar de botox-specialist kunnen voorkomen, zo wordt wel beweerd; wallen verdwijnen en rimpeltjes worden minder. Niet dat het meevalt om drie liter water weg te werken. De aanbevolen hoeveelheid komt op 30 ml water per kg lichaamsgewicht per dag; bij 70 kg is gaat het dan om twee liter per dag. Water drinken is niet alleen een weldaad voor de huid, het beïnvloedt onze gezondheid ook positief. Zo zou volgens de bestseller 'Water, het goedkoopste medicijn voor je gezondheid, voor genezing voor je leven' van de Iraanse Dr. F. Batmanghelidj hét medicijn zijn tegen allerlei kwalen, van constipatie en nierstenen tot darmkanker. Wetenschappelijk onderbouwd is een en ander tot op heden niet. Maar iedereen begrijpt dat het drinken van water (hoeveel dan ook) één van de meest essentiële componenten is van ons dieet en dat in allerhande diëten om af te vallen ook altijd wordt geadviseerd om veel water te drinken.

De huid: een dorstig orgaan

Één van de meest dorstige organen is misschien wel onze huid. Die kan zeker na de zomerperiode wel een flinke hydratatie krijgen. Hyaluronzuur zorgt ervoor dat het vocht in onze huid wordt vastgehouden, waardoor de huid niet uitdroogt en elastischer blijft. Met een Hyaluron-masker kun je je huid een flinke boost geven.

Detoxen

Je lichaam en je huid detoxen doe je behalve met speciale diëten voornamelijk ook met water. Direct waarneembare onzuiverheden ga je te lijf met een detox masker, vooral te gebruiken bij een vette huid maar ook te gebruiken als spot-treatment. Een speciaal masker hiervoor is het Sulfur Masque van Dr. Zein Obagi. Een ander zuiverend masker is dat uit de Rebalancing Line van L'Occitane Aromachologie.

Anti-Age

Een anti-age masker heeft vooral tot doel om de huid een jeugdiger aanzien te geven. Het Divine Cream Mask van L'Occitane is op basis van de essentiële olie van de Immortelle bloem. Met behulp van een applicator krijg je een nog beter resultaat.

Sulfur Masque van Dr. Zein Obagi

Het Sulfur Masque van Dr. Zein Obagi is een detox behandeling voor thuis. Dit diep reinigend masker is in eerste instantie bedoeld voor de vette of acne-gevoelige huid, maar kan ook gebruikt worden om plaatselijke onzuiverheden en grove poriën te behandelen. Dit exfoliërende masker absorbeert op de huid aanwezige talg en verwijdert onzuiverheden die de poriën kunnen blokkeren. Het Sulfur Masque een enkel keertje als totaal-masker gebruiken zorgt voor een stralende teint. Maar vanwege de uitdrogende werking is het eerder aan te bevelen om dit masker alleen op aangedane gebieden van de huid aan te brengen. In het geval van spot-treatment kan dat gedurende de nacht. Gebruik je het masker op grotere acné gebieden, dan moet je het 10-15 minuten laten intrekken alvorens het met (warm) water te verwijderen.De belangrijkste ingrediënten van dit masker zijn Sulfer, Glycerin en Kaolin en Bentonite. Het aandeel Sulfur (zwavel) in deze substantie is 10%. Zalven met zwavel ruiken over het algemeen niet erg lekker. Bij dit Sulfur Masque heb je daarvan geen last. Het lichtblauwe smeersel heeft zelfs een frisse, aangename geur. Een tube kost 49,95.

Zuiverend masker Rebalancing Line L'Occitane Rebalancing Line

Nieuw in de reeks producten van L'Occitane Aromachologie is de Rebalacing Line. De lijn bestaat uit een aantal lichaams- en badproducten met een zuiverende werking en bevat o.a. ingrediënten als jeneverbes, eucalyptus en zwarte zeep. Het Purifying Mask for face (75 ml 19) maakt daarvan onderdeel uit. Het masker absorbeert onzuiverheden. Dit masker kun je het best gebruiken tijdens je badritueel met de overige zuiverende producten. Want door de stoom van het warme water die uit het bad opstijgt openen de poriën zich beter. We zijn vaak gefocust op de gezichtshuid als het om onzuiverheden gaat, maar ook de lichaamshuid heeft hiermee te maken. De Savon Noir Rééquilibrant (Relaxing Black Soap) is een zachte zeep op basis van o.a. olijfolie en de essentiële olie van eucalyptus en werkt reinigend en zuiverend. De producten uit de Rebalancing Line zijn verkrijgbaar vanaf augustus 2015.

Crème Masque Divine van L 'Occitane

Het Divine Cream Masque van L'Occitane bevat een nieuwe anti-aging formule aan actieve ingrediënten: immortelle, karitéboter en zonneroosje. Het luxueuze crème masker komt met een speciale applicator, die een belangrijke rol speelt in de gebruiksaanwijzing voor dit masker. De applicator ziet eruit als een reuzen manchetknoop. Dat werkt zo:
  • 1e stap: de huid 'wakker' maken; met de applicator stimuleer je de huidreflexen en ontspan je de aangezicht spieren, waardoor de huid ontvankelijker wordt voor de werkstoffen van het masker.
  • 2e stap: je brengt het masker met de vingertoppen aan, waarbij je eerst met gesloten ogen de geur van het masker diep inademt
  • 3e stap: met de ronde kan van de applicator maak je glijdende bewegingen om lijntjes te verzachten.
  • 4e stap: met de gebobbelde kant van de applicator stimuleer je met rondgaande bewegingen de microcirculatie voor een stralende teint
Je kunt Divine Cream Masque twee keer per week gebruiken als masker of iedere dag als verzorgingsproduct. Het crème masker is vanaf september 2015 verkrijgbaar. Een pot 65 ml kost 105.

Hyaluron maskers

Het Hyaluron Booster Mask van Wonderstripes is een masker gemaakt van het milieu-vriendelijke materiaal biocellulose. Je legt het dankzij o.a. nanovezels goedhechtende masker, doordrenkt van een vloeistof met werkzame ingrediënten, over de contouren van je gezicht. Voor ogen, neus en mond zijn uitsparingen aangebracht. Het masker bevat o.a. hyaluronzuur, collageen en Aloë Vera. Het resultaat is onmiddellijk hydraterend, revitaliserend en liftend. Als je dit masker op je gezicht hebt, hoor je je huid bijna 'drinken'!. Een verpakking van 5 sachets kost 69,90. Een enkel masker kost 14,90. Het masker is verkrijgbaar via de webshop van Wonderstripes.

Een ander hydraterend masker is dat van Indeed Lab: Hydraluron Moisture Booster Mask. De naam Hydraluron is een versmelting van hydrateren en hyaluronzuur. Deze maskerdoekjes voor het gezicht bevatten de nieuwste generatie 3D hyaluronzuur om de huid 24h optimaal te hydrateren. Het is dé oplossing voor een uitgedroogde huid. Na elk gebruik voelt de huid zachter, gladder en steviger aan en ziet er stralender uit. In combinatie met de maskerdoekjes en voor een optimale vochtbalans van de huid kun je de Hydraluron Moisture Booster gebruiken, een serum met het puurste hyaluronzuur ter wereld. De maskers kosten 80 ml 23,95. Het serum 30 ml kost 29,95. De produkten van Indeed Lab zijn verkrijgbaar bij de Boots apotheek.
Gerelateerde artikelen
Gezichtsmaskers, de snelle opkikkerEen opkikker voor je huid in een mum van tijd, dat bereik je met een masker. Dat kun je zelf maken van bijvoorbeeld aard…
Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementenHyaluronzuur is een natuurlijk bestanddeel van het bindweefsel dat tot dertig keer zijn volume aan water kan vasthouden…
Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidHyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidWat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is belangrijk om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een grote ro…
Gezichtsmaskers, een extra oppepper voor je huidEen stralende huid willen we allemaal. Dit is te bereiken door dagelijks de huid goed te reinigen en in te smeren met cr…
Huidverjonging met phyto collageen / Gamma PGAHuidverjonging met phyto collageen / Gamma PGAPhyto collageen, ook gekend onder de naam Gamma PGA of Natto Gum, is een nieuwe ontdekking op het vlak van beauty en hui…
Bronnen en referenties
  • Persberichten L'Occitane/MOOI PR 27 juli 2015/20 augustus 2015
  • Persbericht Marketing & Sales / JC Imp B.V. 31 juli 2015
  • Persbericht FS Agency 27 juli 2015.
  • www.wonderstripes.nl

Reageer op het artikel "Maskers om weer snel een mooie huid te krijgen"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 01-09-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!