InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Luxe gezichtsverzorging: traditie en technologie

Luxe gezichtsverzorging: traditie en technologie

Je vraagt je misschien wel eens af waarom bepaalde cosmeticaproducten zo duur zijn. Dat heeft te maken met baanbrekend onderzoek door laboratoria en met het gebruik van kostbare ingrediënten. Zo ontdekten in 2015 de laboratoria van BABOR een speciale dosering van een glow-werkstof en Laboratoires Cinq Mondes pasten de invloed van Zazen op celstress toe. Cactusvijgolie uit Marrakech brengt ons terug naar het eeuwenoude schoonheidsritueel van Berber vrouwen. Camelia-olie is een werkstof uit de traditionele Japanse geneeskunst.

Eeuwenoude tradities en geavanceerde technologie

Bij de lancering van geavanceerde cosmetica zie je steeds meer dat eeuwenoude tradities hand in hand gaan met de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de nanotechnologie. De kennis van toen in combinatie met de techniek van nu levert hoogstandjes op, niet alleen op het gebied van de cosmetica-industrie, maar ook op het gebied van de geneeskunde en de voedingsindustrie. Aan het gebruik van kostbare grondstoffen en uitgebreide research - al dan niet in combinatie met elkaar - hangt natuurlijk een prijskaartje. De oude schoonheidswonderen zijn niet de wereld uit, maar proberen er juist steeds op een nieuwe manier weer meer in te komen!

Zen vermindert de celstress

Het luxueuze Franse spa merk Cinq Mondes lanceert vanaf november 2015 in Nederland het assortiment Infinité, bestaande uit
  • Crème infinité - anti-aging dag- en nachtverzorging ( 143,-)
  • Concentré infinité - een concentraat voor ogen en lippen ( 92,-)
  • Baume infinité - een olieachtige balsem, speciaal voor herstel van de kwetsbare, ondervoede huid ( 132,-)

De producten zijn verkrijgbaar in de webshop van Cinq Mondes en de spa's en salons in Nederland die met het merk werken. Het woord 'infinité' vertelt het al: je wordt hier mateloos mooi van! Zazen is de dagelijkse beoefening van zen. Dat doe je voor innerlijke harmonie, rust en vrede. Laboratoires Cinq Mondes past in bovengenoemd assortiment de weldadigheid van Zazen toe op celniveau om de schadelijke invloed van celstress op huidveroudering tegen te gaan. Minder celstress zorgt voor versteviging van de contouren van het gezicht en voor een huid die comfortabeler aanvoelt. De producten bevatten o.a. een kostbare werkstof uit de traditionele Japanse geneeskunst, t.w. kostbare camelia-olie van het eiland Jeju. De crèmes ruiken naar witte bloemen en groene thee met een houtachtig spoor van Japans bamboebos.

Schoonheidsgeheim uit Marrakech: cactusvijgolie

Moderne Nederlandse vrouwen kunnen meeprofiteren van het eeuwenoude geheim van Berber vrouwen. Want sinds medio oktober 2015 wordt door Aleeza Cosmetics in Amsterdam een schoonheidselixir op basis van cactusvijgolie uit Marrakech geproduceerd: Glowing Beauty Oil. Deze olie en serum in één is 100% natuurlijk. Behalve cactusvijgolie - ook wel het vloeibare roségoud genoemd - bevat het product ook andere waardevolle ingrediënten. Cactusvijgolie is een kostbare schoonheidsolie, omdat de productie arbeidsintensief is.
De pitten van de cactusvijg worden namelijk met de hand geperst. Cactusvijgolie vertraagt de huidveroudering, verfijnt de huidstructuur, reduceert fijne lijntjes, maakt de huid soepel en elastisch en bevat super veel antioxidanten. Een flacon Glowing Beauty Oil kost 39,95 en is verkrijgbaar in de webshop van Aleeza Cosmetics.

Elk moment stralen: een klein wondertje

Er elke dag stralend uitzien, wie wil dat nu niet?! Maar ja, het leven van alledag laat zo zijn sporen na. Hoe kom je nu toch onmiddellijk aan een jeugdige 'glow'? BABOR heeft in oktober 2015 een klein beauty wonder gelanceerd: de Reversive Supreme Glow anti-aging cream. De glow-werkstof Lumicol (een micro-algenextract) zorgt voor een stralend resultaat. Speciale glow-tech pigmenten reflecteren het licht. De werkstoffen in de anti-aging cream verlengen de levensduur van de huidcellen en gaan vroegtijdige huidveroudering tegen. De crème is zo licht als een luchtige mousse. De elegante pot van 50 ml kost 141,-.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Pracht PR 13 oktober 2015
  • Persbericht MOOI PR 21 september 2015 en 6 oktober 2015

Reageer op het artikel "Luxe gezichtsverzorging: traditie en technologie"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 20-10-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!