InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up nieuwtjes voorjaar 2016

Make-up nieuwtjes voorjaar 2016

Na de gezellige decembermaand beginnen we in januari altijd weer een beetje uit te kijken naar het voorjaar. Lichtere kleding en een frissere look brengen ons alvast in de stemming. Dot Shock is een fris en vrouwelijk kleurenpalet van PUPA Milano, geïnspireerd op de polka dots. Een beetje glow blijft ook onmisbaar; de make-up-collectie Instant Glow van Clarins laat je per direct stralen. Voor wie van perfectie houdt, zijn de professionele make-up-producten van Smashbox een uitkomst, waaronder de Photo Finish Primer Oil. Strobing is de beauty trend; highlighten doe je o.a. met de Maxi Highlighter uit de Lost in Galaxy-collectie van Douglas. En wat je ook doet: volle wimpers zijn altijd gewenst; met de Chubby Lash Fattening Mascara van Clinique bereik je dat in een oogwenk.
Dot ShockDot Shock

Dot Shock, jaren '30-look in een nieuw jasje

PUPA Milano heeft zich voor de voorjaarscollectie 2016 Dot Shock laten inspireren door de jaren 30 en giet deze klassieke trend van polka dots in een nieuw jasje. Het resultaat is een fris en vrouwelijk kleurenpalet, waarmee je alle kanten uit kunt. Neem bijvoorbeeld de Dot Shock Eyeshadow Palette, ( 22,95), die uit vijf perfect op elkaar afgestemde kleuren bestaat in perzik en roze tinten. Het is oogschaduw met een melt-on-textuur, die de mengbaarheid en kleurintensiteit van een poeder combineert met de sensorische kwaliteit van een crème. In de jaren 30 kon je niet zonder een strakke eyeliner. De Vamp! Stylo Liner( 15,75) in de kleur Creamy Chocolate zorgt voor een dramatische oogopslag.

De lippen krijgen een semi-transparante, glanzende finish met de Miss PUPA Ultra Brilliant Lipstick ( 16,50), verkrijgbaar in de kleuren: Sugar Peach, Fair Pink, Shock Fuchsia en Fancy Red. De Dot Shock Balmy Gloss ( 13,95) is een ultraglanzende lipgloss die de eigen kleur van de lippen intensiveert, verkrijgbaar in de tinten Petal Coral en Pink Beauty.
De Dot Shock Blush( 21,95) is een blush van parels verrijkt met mineraalpoeders in roze en koraal tinten voor een frisse en gezonde gloed. De blush heeft ook een aangename geur en de benaming van de kleur Dot Macarons doet bijna vermoeden dat het hier om zoete snoepjes gaat.

De nagellak Lasting Color Velvet Matt ( 6,95) in de pasteltinten Sugar Peach en Fair Pink zorgen voor een intense kleur op de nagels met een semi-matte finish. Maar er is ook de Lasting Color Gel( 7,25) in de levendige kleuren Shock Fuchsia en Fancy Red voor nagellak met een glaseffect. De producten van PUPA zijn o.a. verkrijgbaar bij DA en een selectie van V&D en ETOS.

Photo Finish Primer OilPhoto Finish Primer Oil

Professionele make-up van Smashbox

De oprichter van Smashbox Cosmetics Davis Factor is van beroep fotograaf. Als geen ander weet hij natuurlijk hoe onverbiddelijk het felle lamplicht tijdens de fotoshoots is en dat stelt nogal wat eisen aan de kwaliteit van de make-up-producten: bedoeld om een smetteloze teint te creëren en een lange houdbaarheid. Daar zijn natuurlijk allemaal trucjes voor. In januari 2016 lanceert Smashbox Cosmetics een zestal nieuwe producten. De Photo Finish Primer Oil ( 37,50) is de eerste primer met een formule op oliebasis. Het mengsel bevat 15 essentiële plantenoliën, waaronder jojoba, Arabica en argan.

De primer is ideaal voor onder de make-up, maar je kunt hem ook als serum gebruiken om droogtelijntjes te verzachten; eveneens geschikt om aan te brengen op gespleten haarpunten, op ruwe ellebogen of voor een beetje glow op de sleutelbeenderen. De Spring 2016-collectie omvat verder een lip mattifier, een brow tech shaping powder, een full exposure mascara, een always sharp clear lipliner en tenslotte een nieuwe serie Be Legendary Lipsticks ( 22), alles bedoeld om een perfecte langhoudende make-up aan te brengen. De Be Legendary Lipsticks zijn er in een aantal kleuren in een Cream en Matte variant. De nieuwe producten van Smashbox zijn vanaf januari 2016 exclusief bij Douglas verkrijgbaar.

Oogpalette met matte tinten 'natural glow'Oogpalette met matte tinten 'natural glow'

Instant Glow van Clarins

In het voorjaar draag je misschien liever niet een foundation, maar kies je voor de luchtigere BB Cream. Je kunt dan zo toch bepaalde oneffenheden bedekken zonder dat je naar eigen idee dik onder de make-up zit. De BB Skin Detox Fluid SPF 25 ( 36) van Clarins - verkrijgbaar in de kleuren fair, light, medium en dark - zorgt voor een natuurlijk resultaat. Dat is in ieder geval de basis van je 'Instant Glow'.

Nu is de glow voor de ogen aan de beurt: een oogpalette met 5 kleuren in zachte, matte tinten natural glow ( 47,50 limited edition), en subtiel glinsterende mono oogschaduwen Ombre Iridescente ( 25) in de kleuren silver ivory, silver pink, silver green en silver plum. Ook een beetje glow op de lippen met Eclat Minute Embelliseur Lèvres ( 17,50) in de kleuren toffee pink shimmer en plum shimmer. De make-up-producten zijn vanaf eind januari 2016 verkrijgbaar bij de luxe parfumerie en warenhuizen.

Lost in Galaxy

De Douglas make-up-collectie Lost in Galaxy doet qua benaming en uitstraling een beetje futuristisch aan. Deze voorjaarslook laat holografische groen- en violettinten zien. Strobing is de beauty trend; dat is het highlighten van de plekken op je gezicht die toch al het meeste licht vangen.

Met de Maxi Highlighter van de Douglas Make-up Lost in Galaxy-collectie highlight je de huid net onder de wenkbrauwen, op de jukbeenderen en vlak boven de bovenlip. Zo accentueer je de contouren, een eenvoudige manier van shapen. De Maxi Highlighter - size XXL - met een parelachtige finish kost 9,95. De producten uit de Lost in Galaxy-collectie zijn vanaf maart 2016 exclusief bij Douglas te koop.

Chubby Stick sculpting highlight van Clinique

Je kunt op nog meer plaatsen highlighten, en wel op de jukbeenderen, het centrum van het voorhoofd, langs de brug van de neus, op de Cupido boog en op de kin. Dat is te zien op bijgaande tekening van Clinique's Colour Pro Damien Garozzo. Mensen met een vette huid kunnen beter niet highlighten op voorhoofd en kin. Voordat je aan het highlighten slaat, breng je eerst een vochtinbrengende crème in, vervolgens de foundation gevolgd door een concealer (indien nodig). Het resultaat van strobing is lichter dan shapen; het gaat hier vooral om een mooie, natuurlijke glans. Tenslotte maak je de look compleet met verzorgde wenkbrauwen en natuurlijk een weelderige laag mascara. Dat laatste kun je doen met de nieuwste telg in de Chubby-family, de Clinique Chubby Lash Fattening Mascara, zoals hieronder beschreven.

Massive MidnightMassive Midnight

Volle en weelderige wimpers

Chubby betekent o.a. mollig, volslank en poezelig. Met de Chubby producten (o.a. voor de lippen) van Clinique krijg je in ieder geval een 'vet' resultaat, in de populaire zin van het woord. Nu is er dus ook de Clinique Chubby Lash Fattening Mascara ( 20,60) die een oversized borstel heeft om volume te creëren. Daarmee maak je de wimpers in een paar streken vol en dik. Bovendien komt de mascara in vier gloednieuwe kleuren: Jumbo Jet, Massive Midnight, Portly Plum en Two Ton Teal (zwart, blauw, paars en groen). De mascara is vanaf 18 januari 2016 te koop.
Gerelateerde artikelen
Organiseren van je make-up tasjeEen make-up tasje is natuurlijk heel handig, want je kunt dan altijd en overal je make-up bijwerken. Toch is een make-up…
Make-upborstels reinigen / Make-up brushes reinigenMake-up brushes of make-upborstels moet je geregeld reinigen. Doe je dat niet dan kunnen de aanwezige bacteriën de huid…
Beauty: make-up tips voor het voorjaarBeauty: make-up tips voor het voorjaarNaast de bekende mode- en cosmeticahuizen zijn de filmsterren en zangeressen mede bepalend wat het modebeeld wordt voor…
Goedkope make-up merkenAls je voor bekende make-up merken kiest, zoals Clinique, Mabelline New York en Lancômes, dan kan je handen vol geld kwi…
Pop art make-upPop art make-up kan ideaal zijn voor bijvoorbeeld Halloween of carnaval. Je gezicht lijkt net alsof het getekend is en p…
Bronnen en referenties
  • Persbericht PUPA Milano 29 oktober 2015
  • Persberich Smashbox 22 oktober 2015
  • Persbericht Clarins 24 november 2015
  • Persbericht Clinique 5 januari 2016
  • Persbericht Douglas 8 januari 2016

Reageer op het artikel "Make-up nieuwtjes voorjaar 2016"

Infoteur: Plato
Laatste update: 26-01-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!