InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Bikiniproof de zomer tegemoet met scrubs, crèmes en selftan

Bikiniproof de zomer tegemoet met scrubs, crèmes en selftan

In de winter kun je allerlei onvolkomenheden verbergen onder een laagje kleren, maar 's zomers wordt dat moeilijker, vooral als je in bikini het strand opgaat. Werk aan de winkel dus! Scrub in ieder geval je huid voordat je in de zon gaat, want dan word je egaler bruin. Dat kan bijvoorbeeld met de All over gentle scrub van Oolaboo. Striae ga je te lijf met de Ultimate Forming Body Cream van BABOR. Om cellulitis te bestrijden is er een 'Afslankende crème met koffie' en de 'Verstevigende olie op basis van planten' van Cinq Mondes. Wil je niet als een blanke lelie het strand op, dan kun je alvast een verzorgend zelfbruiningsproduct gebruiken uit de Moroccan Glow Collectie van Dr. Organic.

All over gentle scrub van Oolaboo

'Fijne korreltjes van roze zandstranden uit Tikehau'; is dat een advertentie voor een exotische beleving in Frans Polynesië? Wel nee, het is één van de ingrediënten van de allover gentle scrub, sinds begin 2016 een nieuwe telg in de super foodies lijn van Oolaboo. De basis van deze scrub wordt evenals bij de andere producten uit deze lijn gevormd door Japanse Matchathee ter bescherming van vrije radicalen. Deze zoet geurende en superzachte gezichtsscrub is geschikt voor alle huidtypen en dus ook – en misschien wel juist voor de gevoelige huid – en is ook heel goed te gebruiken op decolleté, armen en benen. Je krijgt er in ieder geval een glanzend velletje van. De scrub bevat behalve de zandkorreltjes ingrediënten als vanillebonen en macadamianoten, die samen de verhoornde huidcellen zachtjes verwijderen. Daardoor wordt het gemakkelijker om de huid te hydrateren. De scrub werkt meteen ook verzorgend en kalmerend dankzij extracten van Capuaca boter en babassu-olie. Een tube 100 ml kost € 39,75. De producten van Oolaboo zijn vanaf januari 2016 o.a. verkrijgbaar via de webshop van Oolaboo

Repair Cellulair: Body Cream tegen striae

In 2016 een nieuw hoogstandje van het prestigieuze Duitse merk BABOR: Doctor BABOR Repair Cellular. Een reeks producten met een extract van acht kruidenessences – rozemarijn, ginseng, brandnetel, helmkruid, waterkers, veldzuring, duivenkervel en blaaswier – die dankzij een biotechnologische procedure over een grote regeneratiekracht beschikken. Het extract laat o.a.littekenweefsel beter regenereren. Eén van de producten uit deze lijn is de Ultimate Forming Body Cream. Deze crème bevat ingrediënten, waaronder een groenwier, die de vernieuwing van het weefsel stimuleren. De Ultimate Forming Body Cream is uitermate geschikt voor een huid met striae. Deze crème voor een strakkere en gladdere huid komt in een pot 200 ml en kost € 73. Repair Cellular is een 'Präzisionsformel' – een precisieformule – volledig in lijn met de vermaarde Duitse 'Gründlichkeit'.

Detoxen en afslanken met Cinq Mondes

De Afslankende crème met koffie en de Verstevigende olie op basis van planten van het luxueuze Spa-merk Cinq Mondes bevatten plantaardige ingrediënten, gestoeld op de traditionele Braziliaanse plantengeneeskunde. De verstevigende en vetafdrijvende werking van dit ritueel uit Bahia zorgen voor een mooiere buik, dijen, billen en benen. De afslankende crème gebruik je ter versteviging van de huid en op de probleemzones met cellulitis. Glaucine, cafeïne, kolanoot en groene koffie vormen de werkzame bestanddelen. Voor het beste resultaat gebruik je de afslankende crème in combinatie met de verstevigende olie. Lupine-olie en biologische olie uit paranoten hydrateren de huid, zorgen voor een stevigere huid en stimuleren de celvernieuwing. Op de website van Cinq Mondes zijn de verkooppunten te vinden.

Dr. Organic Moroccan Glow Collectie

Je armen en benen lijken slanker als ze bruin zijn. Je kunt zorgen dat je van tevoren een bruint tintje hebt. Dat kan op een veilige manier met een zelfbruiningsproduct. Dan hoef je ook niet onder de zonnebank of urenlang in de zon te bakken, want we weten zo langzamerhand allemaal wel dat dat ook niet goed is voor je huid. De Dr. Organic Moroccan Glow Self Tan collectie, gelanceerd in 2016, is een natuurlijk alternatief voor een mooie zongebruinde tint - het hele jaar door. Het is een bioactieve formule, die o.a. Argan olie bevat. Met de Morocccan Glow Self Tan Mousse (€ 21,99) breng je een subtiele glow aan. De mousse is er in drie verschillende tinten – light, medium en dark – te gebruiken al naar gelang je eigen huidskleur. Voor een egaal effect bereid je je huid eerst voor op de selftanner met de Body Polish Pre-Tan Exfoliator (€ 11,99), een scub op basis van vulcanische lava. Met de hydraterende Body Lotion Tan Extender (€ 17,99) houd je je kleurtje langer vast en krijgt je huid een natuurlijke glans.De producten van Dr. Organic zijn exclusief verkrijgbaar bij De Tuinen.
Gerelateerde artikelen
Managementtool: Boston Cunsulting Group Matrix (BCG-Matrix)Managementtool: Boston Cunsulting Group Matrix (BCG-Matrix)De BCG-Matrix is een managementmodel, ontworpen door de Boston Cunsulting Group in 1970. Het is ook bekend als de 'Bosto…
Fair Trade: eerlijke handel, eerlijke productenFair Trade: eerlijke handel, eerlijke productenFair Trade, te term zien we steeds meer opduiken op producten in winkels en tijdschriften, maar wat is Fair Trade?
Waar let ik op bij het invriezen?In principe kan je alles invriezen. Het eindresultaat is echter niet altijd hetzelfde. Producten van goede kwaliteit kom…
Solgar: producten en verkooppuntenSolgar is een Amerikaanse producent van natuurlijke voedingssupplementen en vitamines. Solgar heeft ruim 300 producten o…
Producten van failliete bedrijven of de overheid kopenProducten van failliete bedrijven of de overheid kopenAls een bedrijf failliet gaat blijven er regelmatig veel niet verkochte producten over. Deze producten worden vaak alsno…
Bronnen en referenties
  • Persbericht Oolaboo 2 februari 2016
  • Persbericht MOOI PR 11 februari 2016
  • Persbericht Cinq Mondes 16 december 2015
  • Persbericht MVPR 4 februari 2016

Reageer op het artikel "Bikiniproof de zomer tegemoet met scrubs, crèmes en selftan"

Infoteur: Plato
Laatste update: 10-03-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!