InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > 7 haartrends voor het kleuren van je haar in 2017

7 haartrends voor het kleuren van je haar in 2017

7 haartrends voor het kleuren van je haar in 2017 We leven in een tijd waarin we alle kanten op kunnen met ons haar. Welke kleur je ook wilt, het lijkt alsof alles mogelijk is. Nog nooit zijn er zoveel haartrends geweest als nu, of je nu een degelijke kleur in je haar wilt of liever alle kleuren van de regenboog, het kan allemaal. Helaas zijn niet alle trends voor iedereen geschikt, daarom is het goed om te weten welke wel en niet goed zijn. Welke haartrends van springen eruit en welke trends zijn er geschikt voor jou?
Bron: Ringcraft Moana, Flickr (CC BY-2.0)Bron: Ringcraft Moana, Flickr (CC BY-2.0)

Platinablond

Hoe blond kan je worden? Deze haartrend is echt geschikt voor de meiden die gezegend zijn met sterk haar. Blonderen is namelijk naast permanenten een van de ergste dingen die je je haar kan aandoen qua beschadiging. Heb je teer en dun haar, dan is dit af te raden. Gelukkig hebben ze tegenwoordig wel heel goede producten die veel schade kunnen herstellen. Het woord platinablond zegt het al, de bedoeling is zo blond mogelijk. Het mag zelfs witblond worden.

Granny gray

Granny is helemaal in, dat wil zeggen, het grijze haar met een jong gezicht eronder. Technisch gezien is het echte grijze haar ook al geen schande meer. Het hoeft niet meer verborgen te worden en meer vrouwen kunnen er rustig voor kiezen om hun grijze haren gewoon op hun beloop te laten. Een leuke ontwikkeling is jonge meiden die ervoor kiezen om hun natuurlijke, grijsloze haren opzettelijk grijs te laten verven. Een versie hierop is het denim haar, waarbij dit gecombineerd wordt met blauwe tinten, maar zo zijn er nog veel meer tinten om het mee te comvineren. Wat dacht je bijvoorbeeld van een grijs/paarse kleur of ga je toch liever de roze kant op?

Babylights

We hebben allerlei lights voorbij zien komen, highlights, lowlights en dan nu de babylights. Kleine dunne, lichte plukjes in je haren die worden opgelicht en de babylights zijn geboren. Het effect is subtiel en de uitgroei is hierbij niet hinderlijk, waardoor het onderhoud ervan niet veel tijd en geld kost. Babylights zorgen eigenlijk voor een verfrissing van je eigen haarkleur, waardoor het ideaal is wanneer je een kleine verandering wilt.

Bron: George Vale, Flickr (CC BY-2.0)Bron: George Vale, Flickr (CC BY-2.0)

Balayage haartrend

Herinneren we ons nog steeds de ombre- en sombretechnieken? Door alleen de onderkant van je haar te verven, wordt hiermee een heel natuurlijk effect bereikt. Ombre was met lichter naar de onderkant toe en sombre met donker. Dan hadden we ook nog de dip-and-dyetechniek. Hieruit is een nieuwe trend ontstaan, namelijk de balayage. De plukjes worden aangebracht door vegen te maken in je haar, dit kan met name op de bovenkant van je hoofd worden aangebracht. Het hoeft niet heel netjes te worden aangebracht, waardoor het er natuurlijker uit komt te zien. Het hoeft maar een paar tinten lichter te zijn dan je eigen haarkleur, waardoor deze haarkleur geschikt is voor een subtiel en rustig effect. Het kan in alle kapsels worden toegepast en de schade voor je haar is minimaal.

De haartrend bronze

De haartrend bronze is al redelijk bekend. Het is namelijk blond gecombineerd met verschillende tinten bruin die op een subtiele wijze worden ingezet, zodat het anders is dan een paar gekleurde plukjes. Er is een speciale techniek voor om de juiste samenstelling te bereiken en omdat het geleidelijk overloopt komt het heel natuurlijk over. Ideaal als je geen zin hebt in een egale kleur en voor een warme kleur wilt gaan..

Ronze

Een nieuwe versie van de haartrend bronze is ronze. Hierbij worden rode en bruine tinten met elkaar gecombineerd. Ideaal voor de roodharigen en brunettes onder ons. Het gaat voornamelijk om koperrood en donkerbruine tinten. Ben je nogal bleek in je gezicht, dan heb je in dit geval geluk, want dan kan een felle tint erg mooi staan.

Bron: Terribileclaudio, PixabayBron: Terribileclaudio, Pixabay

De kleurigste haartrend met felle kleuren in je haren

Als niks jou te gek is en je op zoek bent naar een echte, opvallende verandering van je kleur, dan is de regenboogtrend wat je zoekt. In één kleur je haar verven kan ook, maar kies dan wel iets aparts zoals blauw of gooi je haar gewoon vol met allerlei pasteltinten. De felle, aparte en de mooiste kleuren voor in je haar zijn;

Regenboog in je haar

Helemaal vers van de pers is de regenboogpony! Hierbij worden er minimaal drie kleuren gebruikt. Heb jij een pony of ga je die laten maken? Dan is dit de kant die je op kunt gaan. Kies je favoriete kleuren of ga voor de echte regenboog. Als je geen pony hebt of wilt, dan is dit ook geen probleem; het kan ook op de helft van je lengte worden aangebracht of nog spannender, verborgen onder je lange lokken.

Blauw

De blauwe gloed die in een zwarte kleur verscholen zit, is helemaal in. Heb je donker haar en wil je iets anders, zonder heel de wereld te laten schrikken? Dan is dit de look voor jou.

Opal

Mooie, zachte en lieve babyblauw, roze, groen of paars? Het mag van alles zijn, als het maar pasteltinten zijn. Vaak worden hierbij meerdere tinten bij elkaar gecombineerd.

Petrol

Je kan je al je lokken kleuren in de mooie kleur; Petrol of kies voor een mooi ombre techniek waarbij alleen je punten worden gekleurd. De punten moeten dan wel eerst worden ontkleurd dus hou hier rekening mee.

Gekleurde lokken zonder verf

Wanneer je haar al teveel beschadigd is of je gewoon niet met verf aan de slag wilt gaan, dan is er een goed alternatief. Met extensions kan je namelijk ook veel bereiken, een groot voordeel hierbij is dat je kan afwisselen zonder al teveel gedoe. Extensions hebben ze in allerlei kleuren en je kan kiezen voor een mix van kleuren. Op deze manier kan je ook af en toe een pony dragen zonder dat je de schaar in je haar hoeft te zetten.
© 2016 - 2019 B3th, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Beauty: dameskapsels van kort tot langBeauty: dameskapsels van kort tot langZijn kapsels vaak onderhevig aan mode en als het korte haar net geweest is en we mee willen doen, is lang haar niet even…
Natuurverschijnsel de regenboogNatuurverschijnsel de regenboogEen van de mooiste natuurverschijnselen is de regenboog. Met zijn zes kleuren weet hij menig persoon te boeien. Een rege…
Rood is dé kleur voor je haar deze herfst!Rood is dé kleur voor je haar deze herfst!De herfst is in het land. Koud? Grillig? Grijs? Niets van! Dit seizoen zorg jij voor de warmte en zon in huis. Rood is d…
Blond haar bij een getinte of donkere huidHet is leuk om je kapsel van tijd tot tijd te veranderen. Een knipbeurt is daar geschikt voor, maar soms willen vrouwen…
Een pony laten knippen of juist laten weggroeienEen pony laten knippen of juist laten weggroeienAls je eens wat compleet anders met je haar wilt, is een pony een optie. Maar vrouwen twijfelen altijd erover of ze een…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: OpenClipartVectors, Pixabay
  • http://www.beautify.nl/haartrends-dit-zijn-de-kapsels-van-2016/
  • https://www.wiewathaar.nl/haarkleuren-2016-trends/
  • https://pixabay.com/nl/kleuren-kapper-snijden-colorimetrie-1097182/
  • http://www.trendteam.nl/balayage-highlights-ombre-bronde-babylights-2/
  • Afbeelding bron 1: Ringcraft Moana, Flickr (CC BY-2.0)
  • Afbeelding bron 2: George Vale, Flickr (CC BY-2.0)
  • Afbeelding bron 3: Terribileclaudio, Pixabay

Reageer op het artikel "7 haartrends voor het kleuren van je haar in 2017"

Infoteur: B3th
Laatste update: 28-11-2017
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!