InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Crèmes tegen verouderingstekenen rond de ogen

Crèmes tegen verouderingstekenen rond de ogen

Crèmes tegen verouderingstekenen rond de ogen De huid rondom de ogen is bijzonder kwetsbaar en door allerlei oorzaken veel ontvankelijker voor veroudering dan andere huidgedeelten. Een gang naar de plastisch chirurg is niet altijd voor iedereen een (financiële) optie. De Amerikaanse dermatoloog Dr. Murad vindt dat een mooie, gezonde huid voor iedereen bereikbaar moet zijn. Voor de huid rondom de ogen heeft hij een eenvoudig uit te voeren professionele thuisbehandeling ontworpen, de Professional Eye Lift Firming Treatment. Ook de Absolute Eye Cream van het Australische merk Alpha-H rekent af met de aanblik van gezwollen en vermoeide ogen.

De veroudering van de huid rondom de ogen

De eerste verouderingstekenen zie je bij de huid rondom de ogen, zowel bij mannen als bij vrouwen. Oorzaken kunnen zijn invloeden van buitenaf en een druk (lees: ongezond) leven. Je krijgt te maken met wallen, kringen, lijntjes, rimpels en verslapping van de huid rondom de ogen. Niet zo gek als je bedenkt dat de huid van de oogleden zo'n 900 keer per uur beweegt! Een snel rekensommetje leert dat dat een kleine 8 miljoen keer per jaar is! Bovendien heeft de huid van de oogleden een lossere bindweefselstructuur in vergelijking tot andere huidgebieden en wordt ze gevoed door haarvaten die vaak gaan lekken. Door een slechte afvoer van afvalstoffen kan de huid rondom de ogen gemakkelijk opzwellen. En als er gevaar dreigt voor de immuniteit, reageert de huid van de oogleden onmiddellijk. Niet voor niets is een ooglidcorrectie één van de meest populaire schoonheidsingrepen. Maar daar hangt een prijskaartje aan en je moet er tijd voor vrij (kunnen) maken. Niet iedereen is geporteerd voor chirurgische ingrepen. Daarom is een professionele behandeling die je gewoon zelf thuis kunt doen, een welkom alternatief.

Dr. Murad Professional Eye Lift Firming Treatment

Turn the rest of your life into the best of your life, Aging is a fact of life; looking your age is not en Return to your youth. Dat zijn een paar uitspraken van Dr. Howard Murad, succesvol dermatoloog uit Los Angeles. Dr. Murad is bekend vanwege zijn baanbrekende huidverzorgingstheorieën. Volgens hem moet het voor iedereen bereikbaar zijn om een mooie gezonde huid te hebben. Waarom zou je een slechte dag hebben, als je ook een goede dag kunt hebben? In ieder geval kijk je na een eye lift firming treatment van deze huidspecialist helderder uit je oogjes.

De Murad Professional Eye Lift Firming Treatment, (€ 77,50 in 2016), is een professionele oogbehandeling voor thuis, een doelgericht herstel van de verouderende huid rondom de ogen. De formule verstevigt de huid, verbetert de elasticiteit ervan en verhoogt de weerstand. Dankzij een speciaal aminozurencomplex worden rimpels gereduceerd. Verkoelende en afvoerende ingrediënten verminderen wallen en kringen.

Hoe werkt het?

De verpakking van de Eye Lift Firming Treatment bevat een pompflacon en 40 eye pads. Bij gebruik breng je drie pompjes van de formule in een behoorlijke laag aan op het huidgebied onder het oog. Je legt de pads erop, drukt deze enigszins aan en laat ze 10 à 15 minuten zitten. Het kan een iets prikkelende sensatie teweeg brengen. De behandeling moet je 2 à 3 keer per week herhalen.

Alpha-H Absolute Eye Cream SPF15

De dermatologisch geteste, olievrije formule van de Alpha-H Absolute Eye Cream beschermt, hydrateert en verstevigt de huid rondom de ogen. De oogcrème is tevens een goede basis voor oogmake-up. Donkere kringen en wallen worden gecamoufleerd en verminderd. De formule bevat een keur aan antioxidanten en vitamines, die ervoor zorgen dat collageen, elasticiteit en volume behouden blijven. Zo remt vitamine B3 o.a. de pigmentproductie af en zorgt ervoor dat de huid oplicht. De flacon heeft een verkoelende keramische applicator. Cafeïne-extract verstrakt en stimuleert de doorbloeding, waardoor afvalstoffen en vocht versneld worden afgevoerd; een weldaad voor gezwollen en vermoeide ogen. De lichte tint en light diffusing deeltjes helpen schaduwen en oneffenheden camoufleren en rimpeltjes optisch vervagen. De Absolute Eye Cream SPF15 (20ml) kost € 49,95 (in 2016).
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht en foto Ultracosmetics 13 april 2016, Dr. Murad
  • Persbericht en foto Alpha-H Nederland 8 maart 2016

Reageer op het artikel "Crèmes tegen verouderingstekenen rond de ogen"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 18-04-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!