InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Noviteiten zonnebrandproducten voorjaar 2016

Noviteiten zonnebrandproducten voorjaar 2016

Ieder voorjaar worden er nieuwe zonnebrandproducten gelanceerd of verbeterde versies van reeds bestaande producten. Want de wetenschap staat nooit stil. Voorjaar 2016 zien we ook speciale zonnebrandproducten zoals die van Tattoomed, om de kleuren en lijnen van je tatoeage te beschermen tegen schadelijke UV-straling. Nieuw is ook de eerste zonbeschermingslijn voor tijdens de zwangerschap van Inna Suncare. Clinique komt met minerale zonnefilters, die onzichtbaar zijn en waardoor je niet dat witte waasje op je huid hebt. De producten uit de Super Foodies Sun Collection van Oolaboo beschermen en verzorgen huid en haar met geavanceerde UVA/UVB filters en een complex met moisturizers.

Inna Suncare, eerste zonbeschermingslijn voor tijdens de zwangerschap

De eerste zonnelijn voor de huid tijdens en na de zwangerschap van Inna Suncare maakt het mogelijk om ook gedurende deze periode onbekommerd van het zonnetje te genieten. Met deze zonnebrandproducten voor gezicht en lichaam wordt de huid extra goed verzorgd en beschermd, ook tegen het ontstaan van het zogenaamde zwangerschapsmasker en striae. De formule bevat unieke ingrediënten zoals meiritage tegen overproductie van pigment en elestan tegen de vorming van striae. De diverse producten uit deze lijn zijn verkrijgbaar bij apotheek en drogist.

Zwangerschapsmasker

De hormonale veranderingen tijdens de zwangerschap zijn van grote invloed op je huid. Ten gevolge van de toegenomen doorbloeding wordt de huid roder, warmer en gevoeliger, ook voor de zon. Door de aanmaak van extra pigment in de huid ontstaan gemakkelijk pigmentvlekken, vooral in het gezicht en de hals. Je spreekt dan van een zwangerschapsmasker. Meer dan 90% van de zwangere vrouwen krijgt hiermee te maken. Als je pech hebt blijven deze pigmentvlekken zichtbaar en worden ze ook donkerder onder invloed van het zonlicht. De producten van Inna Suncare bevatten krachtige filters die deze en andere vormen van hyperpigmentatie (bijvoorbeeld door ouderdom) helpen te voorkomen.

Striae

Tijdens de zwangerschap kunnen striae ontstaan door het uitrekken en scheuren van onderhuids bindweefsel als gevolg van het groeien van de buik, borsten en bovenbenen. Door je huid goed te verzorgen met het juiste product kun je striae voorkomen. De lichaamsproducten van Inna Suncare zijn verrijkt met elestan, een ingrediëntencomplex dat de aanmaak van elastine in de huid bevordert.

Onzichtbare bescherming

Clinique lanceert voorjaar 2016 een drietal producten met minerale zonnefilters: SPF 30 Mineral Sunscreen Fluid for Face, SPF 50 Mineral Sunscreen Fluid for Face en SPF 30 Mineral Sunscreen Lotion for Body. Het voordeel van deze lichtgewicht bescherming is, dat er niet een melkwaasje op je huid achterblijft. Bij het aanbrengen versmelt de formule gemakkelijk met de huid. Daarom zijn de producten ook geschikt voor iedere dag om je huid tegen milieuvervuiling e.d. te beschermen. We hebben hier te maken met een moderne technologie die zorgt voor een onzichtbaar, beschermend schildje over de huid, te vergelijken met een pleisterspray. De minerale zonnefilters zijn vanaf medio april verkrijgbaar bij de Clinique-verkooppunten en kosten alle 28.

Tattoomed

Je staat er misschien niet bij stil, maar de zon kan je tatoeage behoorlijk beschadigen: de inkt vervaagt en de kleuren worden dof. Tattoomed lanceert voorjaar 2016 een speciale lijn voor de getatoeëerde huid. De lijn bestaat uit twee zonnebrandcrèmes met factor 25 en factor 50, die voor het hele lichaam gebruikt kunnen worden. Er is ook een stick in lipbalsem-formaat voor het precisiewerk: minitatoeages, maar ook permanente make-up - denk bijvoorbeeld aan wenkbrauwen - kunnen hierdoor beschermd worden zonder dat de huid eromheen wit blijft. De after sun lotion zorgt voor een intensieve hydratatie. De producten bevatten hoogwaardige ingrediënten en een effectief filtersysteem en zijn verkrijgbaar in de webshop van Tattoomed.

Super Foodies Sun Collection van Oolaboo

Onbeschermd de zon in is slecht voor huid en haar en niet goed voor je gezondheid. Toch heeft het lichaam wel degelijk baat bij vitamine D, ook wel de zonnevitamine genaamd, die onder invloed van de zon in ons lichaam wordt aangemaakt. De producten uit de Super Foodies Sun Collection van Oolaboo zorgen ervoor dat je wél kunt profiteren van de voordelen van de zon dankzij een geavanceerde UVA/UVB-bescherming. Bovendien bevatten de producten een complex met moisturizers die huid en haar hydrateren en verzorgen. Net zoals bij de overige Super Foodies-producten is in de Sun Collection een rol weggelegd voor Japanse Matcha thee. Deze krachtpatser van een antioxidant gaat vroegtijdige huidveroudering tegen. De Moisturizing Sun Cream ( 57,50) bevat o.a. macadamia-olie om de huid te beschermen tegen zon, kou en wind. Met de Tan Increasing Gel ( 51,50) word je sneller bruin door een plantenextract dat de aanmaak van huideigen melanine stimuleert. De Revitalizing After Sun ( 47) herstelt de huid en geeft direct verkoeling dankzij een mint-extract. De genoemde zonnebrandproducten hebben alle het exotisch aroma van kokosolie.

Ook de structuur van het haar heeft te lijden onder langdurige blootstelling aan de zon. Met de Protecting Hair Milk ( 53,50) behoud je een glanzende bos haar. Na een dag zee, zon, zwembad is je haar toe aan de Kick Out Shampoo ( 39,95). Deze shampoo verwijdert niet alleen alle schadelijke ingrediënten zoals zout en chloor e.d., maar hydrateert het haar en laat het weer glanzen. Beide haarproducten hebben een fris citrus-aroma.

Alle in dit artikel genoemde prijzen gelden in 2016.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht MVPR 16 maart 2016, Inna Suncare
  • Persbericht MissPublicity, Tattoomed 23 maart 2016
  • Persbericht Clinique 25 maart 2016
  • Persbericht Oolaboo 18 april 2016

Reageer op het artikel "Noviteiten zonnebrandproducten voorjaar 2016"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 21-04-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!