InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Extra verzorging voor hals en decolleté

Extra verzorging voor hals en decolleté

Extra verzorging voor hals en decolleté Als het zomer wordt komt de huid van de hals en het decolleté meer in beeld. Soms blijkt dan dat dit gebied van de huid een beetje een stiefkindje is (geweest), terwijl juist ook dit gedeelte van de huid net als de gezichtshuid optimale verzorging behoeft. Injectables en chirurgische procedures behoren tot de mogelijkheden bij een sterk verouderde huid. Er zijn echter ook speciale crèmes ontwikkeld voor hals en decolleté zoals die van het prestigieuze Zwitserse merk La Colline Lift & Light Illuminating Neck and Decolleté Care of van Clarins de Concentré Décolleté et Cou Multi-Intensif. Vaak echter kunnen ook uitstekende anti-aging gezichtsproducten gebruikt worden om de verouderingsverschijnselen van dit huidgebied te bestrijden.

De veroudering van de huid van de hals en het decolleté

De veroudering van de huid van de hals en het decolleté heeft alles te maken met leeftijd. Daarnaast spelen factoren als (onbeschermde) blootstelling aan het zonlicht, roken en in zijn algemeenheid lifestyle ook een rol. In zekere zin kun je dus wel preventief iets doen om het verouderingseffect tegen te gaan, als je deze factoren in aanmerking neemt. Voor wat betreft de huid van de hals is ook de gezichtsexpressie debet aan het ontstaan van rimpeltjes. Trek je mondhoeken maar eens extreem naar beneden en je voelt hoe de spieren in je hals zich aanspannen. Wat het decolleté betreft kan ook de aldaar aanwezige hyperpigmentatie als storend worden ervaren.

Wat te doen?

Het goedkoopste is om ermee te leren leven, maar voor wie dat niet wil of kan zijn er diverse mogelijkheden. Afgezien natuurlijk van het 'verstoppen' van deze gedeelten van de huid, want daarmee doe je jezelf letterlijk de das om en dat valt in een hete zomer ook niet mee.

Behandeling in een esthetische kliniek
  • injectables
  • chirurgische procedures
  • mesotherapie
  • fillers
  • PDO-Threads

De laatst genoemde methode is relatief nieuw. Hierbij worden oplosbare draadjes in het huidgebied ingebracht voor een gerichtere lift.

Het gebruik van een speciale crème voor dit huidgebied
Dat is natuurlijk veel minder drastisch en levert een navenant, maar niet te versmaden resultaat op. Te denken valt aan de hieronder beschreven Lift & Light Illuminating Neck and Decolleté Care van La Colline, het puikje van de zalm; of aan de wat minder prijzige Concentré Décolleté et Cou Multi-Intensif van Clarins. Maar ook all-in-one producten (voor de huid van zowel gezicht als hals en decolleté) kunnen voor een flinke boost zorgen van hals en decolleté.

Lift & Light Illuminating Neck and Decolleté Care

Eerder verschenen van La Colline twee succesvolle producten: Lift & Light Global Illuminating Serum en Global Illuminating Cream. Met de lancering van de Lift & Light Illuminating Neck and Decolleté Care in voorjaar 2016 is deze lijn compleet. Dit laatstgenoemde verzorgingsproduct heeft een verstevigende en liftende werking en stimuleert de aanmaak van collageen. Een verstrakkend bestanddeel zorgt voor een direct gladder resultaat aan de oppervlakte van de huid. Daarnaast worden dankzij speciale complexen donkere vlekjes verminderd en wordt de huid egaler en glanzender. Teunisbloemolie en sheabutter voeden en verzorgen de huid. Een flacon 50 ml kost € 185. De producten van La Colline worden o.a. verkocht via www.antiagingproducten.nl.

Bron: ClarinsBron: Clarins

Concentré Décolleté et Cou Multi-Intensif van Clarins

Bovengenoemd concentraat van Clarins is speciaal ontwikkeld voor een vlekkeloze en stevige huid. De formule heeft een verstevigend en egaliserend effect. De gladmakende en verstevigende werking is toe te schrijven aan biologische haversuikers. Een extract van plantaardige oorsprong neemt de intensieve hydratatie voor haar rekening. Auxines van zonnebloem zorgen voor het behoud van de spankracht van de huid. De cellen van de zonnebloemplant produceren deze 'auxines', die o.a. tot taak hebben de stengel van de zonnebloem te dragen; vrij geïnterpreteerd zoals onze hals ons hoofd draagt. De rijke en zijdeachtige crème heeft een bloemige en fruitige geur. De Concentré Décolleté et Cou is o.a. verkrijgbaar bij Douglas vanaf voor jaar 2016.

Bron: CosmaniaBron: Cosmania

24K Gold Mask van Peter Thomas Roth

Het Amerikaanse merk Peter Thomas Roth combineert oude Hongaarse gebruiken (verzachtende en helende werking van mineralen en modder) met geavanceerde technologie. Vanaf voorjaar 2016 zijn de producten van dit merk ook in Nederland te koop bij het jonge Amsterdamse bedrijf Cosmania. Eén van de producten die eruit springt is het 24K Gold Mask, Pure Luxury Lift & Firm Mask. Een pot 150 ml kost € 69. Dit masker breng je rijkelijk aan op gezicht, hals en decolleté en gedurende de 5 à 10 minuten dat je het laat intrekken, mag je je ook best een beetje rijk voelen. Want dit goudkleurige masker bevat ook echt goud en edelsteen. Colloïdaal goud lift en verstevigt en herstelt de elasticiteit. Daarnaast bevat dit masker cafeïne met contour verstevigende eigenschappen; de groene edelsteen peridot is rijk aan magnesium en bestrijdt huidveroudering door stress. Hyaluronzuur en glycerine zorgen voor intensieve hydratatie.

Bron: MOOI PRBron: MOOI PR

Deep Moist Depot van Sans Soucis

Huidstructuur en rimpels hebben alles te maken met (gebrek aan) hydratatie. Een hoger vochtgehalte in de huid kan wonderen doen. Het reeds sinds 1986 bestaande concentraat Deep Moist Depot is in 2016 vernieuwd. Er is namelijk thermaal water aan toegevoegd om het hydraterend effect nog te vergroten. Behalve thermaal water uit Baden-Baden - rijk aan mineralen en sporen - bevat het concentraat hyaluronzuur en algenextract om het vochtgehalte te verbeteren en langer vast te houden; vitamine E beschermt de huid tegen vrije radicalen. Een organische siliciumverbinding vermindert rimpeltjes; avocado-olie heeft een verzorgende werking. Het beste resultaat wordt verkregen door het serum twee maal per dag aan te brengen op gezicht, hals en decolleté. Besteed daarbij extra aandacht aan eventueel drogere gedeelten van de huid. Na vier weken gebruik heeft de huid een 35% hoger vochtgehalte.

Alle in dit artikel genoemde prijzen gelden in 2016.
Gerelateerde artikelen
Natural Colors, een complete make-up lijn van Sans SoucisSans Soucis presenteert in september 2011 een compleet nieuwe make-up lijn: Natural Colors, geïnspireerd op de veelzijdi…
Huidveroudering ten gevolge van stressIn de strijd tegen huidverzorging zien steeds meer hoogwaardige cosmeticaproducten het daglicht, die ook de strijd met d…
Serums en maskers; oppeppers voor de huidAfgezien van de dagelijkse reiniging en verzorging kan de gezichtshuid vaak nog wel een extraatje gebruiken in de vorm v…
Anti-age serums met een krachtige werkingAnti-age serums met een krachtige werkingHuidveroudering, iedereen krijgt er mee te maken. Lijntjes, rimpels, ouderdomsvlekjes, doffe huid, huidverslapping etc.…
Zomers oranje en andere fruitige make-up kleurtjesEr is voor de zomer geen zonniger kleurtje voor lippen en nagels te bedenken dan oranje. En zomer 2012 is dat volop te k…
Bronnen en referenties
  • www.praktijkvoorinjectables.nl
  • Persbericht Ultra Cosmetics 25 april 201
  • Persbericht Clarins 8 maart 2016
  • Persbericht Cosmania 6 april 2016
  • Persbericht MOOI PR 5 april 2016
  • Afbeelding bron 1: Clarins
  • Afbeelding bron 2: Cosmania
  • Afbeelding bron 3: MOOI PR

Reageer op het artikel "Extra verzorging voor hals en decolleté"

Infoteur: Plato
Laatste update: 10-05-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!