InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > EliteBrush stijlborstel, ervaringen van gebruikers

EliteBrush stijlborstel, ervaringen van gebruikers

EliteBrush stijlborstel, ervaringen van gebruikers Een stijlborstel is een haarborstel waarmee je je haar kunt stylen. Er zijn in 2016 verschillende merken stijlborstels op de markt. Bekend zijn bijvoorbeeld EliteBrush, Hair Straightener en de stijlborstel Simply Straight. Deze type haarborstels zien er op het eerste oog uit als een gewone haarborstel maar ze zijn elektrisch en speciaal gemaakt om haar stijl en glad te maken, oftewel, om het 'te stijlen.' Het zijn haarborstels en stijltangen in hetzelfde apparaat. Stijlen wordt ook wel straighten genoemd. Krullend haar wordt stijl gemaakt, maar ook als je een lichte slag in je haar hebt is het leuk om je haar eens te stijlen. Wat zijn de ervaringen van consumenten met EliteBrush? Een stijlborstel heeft een snoer met een stekker en de borstel is wat groter dan een gewone haarborstel. Het is handig als het snoer kan meedraaien met de bewegingen die je met de stijlborstel gaat maken. De zogenaamde Hair Straightener van EliteBrush heeft bijvoorbeeld een meedraaiend snoer aan het handvat van de borstel, en het snoer draait dan inderdaad rond als je de borstel gebruikt. Het snoer raakt daardoor niet in de knoop en je hebt geen last van kronkels in het snoer. Aan het handvat van de borstel zitten een aantal knopjes om hem aan of uit te zetten en om de temperatuur te regelen. De Electric LCD Hair Straightener van EliteBrush is een haarstijlborstel die verkrijgbaar is in verschillende kleuren zoals roze, of zwart met goud. Het is een stevige stijlborsten in een compacte uitvoering met een stevige borstel met daarin verwerkt een keramisch element. Als je de doos openmaakt zit de borstel in bubbeltjesplastic verpakt en hij is gemakkelijk uit de verpakking te nemen. In de verpakking bevindt zich de stijlborstel die verbonden is met het snoer, en de gebruiksaanwijzing.

EliteBrush, opties

Het snoer van deze stijltang en haarborstel, kan vrij bewegen en draait mee. Aan de zijkant van het handvat van de EliteBrush Hair Straightener bevinden zich drie knoppen. Een knopje om de borstel aan of uit te zetten, en twee knopjes om de temperatuur te regelen.

LCD-scherm

Er worden volgens de gebruiksaanwijzing verschillende standen geadviseerd, afhankelijk van het type haar. In het handvat bevindt zich een LCD-schermpje waarop de temperatuur kan worden afgelezen. Het LCD-schermpje van de LCD Hair Straightener licht op zodra je hem aanzet door de stekker in het stopcontact te steken en de powerbutton te gebruiken.

Temperatuur instellen

De borstel kan worden ingesteld tussen de 80 tot 230 graden. Afhankelijk van je haartype kan je de borstel laten opwarmen tot de gewenste temperatuur. De tanden van de borstel worden snel steeds heter. Het opwarmen van de stijlborstel duurt gemiddeld een paar minuten. De temperatuur wordt direct weergeven op het LCD-schermpje, al tijdens het opwarmen. Dit vinden gebruikers handig en duidelijk af te lezen.

Ervaringen van gebruikers met deze haarstijlborstel

Op YouTube, de website van EliteBrush en hun Facebookpagina, alsook bij Bol.com en op beautyblog dazzling-beauty.nl en op de website veracamilla.nl, staan recensies over de EliteBrush. Op de Facebookpagina van EliteBrush staan ook twaalf filmpjes van enthousiaste YouTubers die de borstel waarderen. Niet alleen bij Elitebrush.nl zelf staan positieve ervaringen, maar ook bij bol.com wordt de borstel (mei 2016) gewaardeerd met 5 sterren. Op YouTube staan zeer veel reviews over dit product. Daaruit komend de volgende punten naar voren:
  • De borstel maakt het haar goed en snel stijl.
  • De borstel werkt het beste op westers haar.
  • De borstel kan kroeshaar stijlen, maar kroeshaar wordt minder stijl dan ander haar.

Welke temperatuur is geschikt?

Het is logisch om de temperatuur eerst uit te proberen en dan met een lage temperatuur te beginnen om te kijken hoeveel effect het op je haar heeft. De borstel wordt namelijk goed warm, en werkt volgens kopers verrassend goed, dus probeer het eerst met een temperatuur van 80 graden. Haar heeft van hittebehandelingen altijd wel te lijden, net als van blonderen, verven of permanenten. Het wordt voor stijlen aanbevolen je haar vooraf te beschermen met een heat protector.
  • Voor fijn en/of geverfd haar wordt 80 graden geadviseerd.
  • Voor normaal en natuurlijk haar wordt 210 graden geadviseerd.
  • Voor zeer dik en/of krullend haar wordt 230 graden geadviseerd.

Effect

Het effect van de de EliteBrush is erg goed. Elke haarpluk is vrijwel meteen stijl en valt mooi glad naar beneden. Het stijl maken blijkt gemakkelijk en snel te gaan. Je borstelt gewoon rustig je haar en ziet je kapsel bij elke kammende beweging gladder worden. Hij werkt feitelijk een stuk beter dan een standaard stijltang, omdat je meteen je haar borstelt en omdat dankzij de tanden in de borstel, elke haar gelijkmatig verwarmd wordt. De borstel heeft een mooie vormgeving en ligt prettig in de hand. EliteBrush is verkrijgbaar in meerdere kleuren:
  • zwart met goud en rood.
  • roze.
  • wit.

Minpuntjes EliteBrush

Op de Facebookpagina van het product zelf staan verschillende YouTube-reviews van gebruikers over de borstel. Eigenlijk is iedereen wel tevreden over de brush. Op kroeshaar is het effect als eindresultaat wel minder sterk zichtbaar dan op westers haar met een natuurlijke slag. Kroeshaar wordt wel glad, en glanst ook na het stijlen, maar er blijft altijd een lichte slag in het gestijlde kroeshaar zichtbaar. Dit wordt verder niet als een nadeel gezien, maar mensen die natuurlijke krullen hebben vanaf de hoofdhuid, zullen meer moeite hebben om het haar vanaf de haarinplant te stijlen. Dit komt omdat de borstel vrij dik is en dus dicht bij de hoofdhuid van sterk natuurlijk krullend haar, niet overal bij kan komen. Mogelijk is een gewone platte stijltang dan een betere keus.

Er wordt ook nog een ander kritiekpuntje genoemd, de zwarte stijlborstel is in sommige winkels een stuk duurder dan de andere twee. Het wordt verder niet onderbouwd waarom. Vermoedelijk is dat gewoon de meest gevraagde kleur.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Je haar stylen, hoe doe je dat?Je haar stylen, hoe doe je dat?Haar stylen, ook wel geschreven als 'stijlen', zien we momenteel heel erg veel. Steil haar, extra stijl gemaakt met een…
Beauty: Het stylen van haarBij ieder nieuw seizoen speelt de mode in op het betreffende seizoen en reden om te kopen. Zo ook de kapsels, meer nog l…
De Instyler, om haar te stylen en meer volume te gevenDe Instyler, om haar te stylen en meer volume te gevenDe Instyler is een soort stijltang waar uw haar uitermate mee glad gestyled kan worden. Haar glad stylen is erg in. De I…
Help, ik heb een bad hair dayHelp, ik heb een bad hair dayWanneer je haar niet goed zit, heb je een "bad hair day". Een bad hair kan een hele negatieve invloed hebben op je stemm…
CHI stijltangen van Farouk: De beste stijltang die er is?Welke stijltang is het beste? Waar moet je beginnen bij je zoektocht naar een stijltang? Er zijn zoveel stijltangen op d…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kaz / Pixabay
  • https://elitebrush.nl/product/elite-brush-roze/
  • http://veracamilla.nl/2015/11/eerste-indruk-haar-steilen-met-een-haarborstel-elitebrush-review/
  • http://www.dazzling-beauty.nl/haar/tutorials/elite-brush-review
  • https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/elitebrush/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html
  • www.elitebrush.nl
  • https://www.facebook.com/EliteBrush/videos
  • https://elitebrush.nl/before-and-after/

Reageer op het artikel "EliteBrush stijlborstel, ervaringen van gebruikers"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 29-07-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Haar verven, haar verzorgen
Schrijf mee!