InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Borstcorrecties

Borstcorrecties

Borstcorrecties Borstcorrectie is een van de meest populaire cosmetische ingrepen. Dit kan zijn omdat iemand grotere borsten wil, maar het kan ook zijn om medische redenen. In dit artikel worden alle borstcorrecties besproken.

Borstcorrecties

Veel vrouwen zijn niet tevreden met de omvang of de stand van hun borsten. Door de jaren heen kunnen borsten gaan "hangen". Maar ook te grote borsten kunnen zorgen voor lichamelijke klachten.

Borstvergroting

Bij een borstvergroting wordt een lichaamsvreemde prothese in het lichaam gebracht. Deze prothese wordt gemaakt van materiaal dat zo min mogelijk reactie geeft in het lichaam. De stof in de prothese is vaak silicone, maar de prothese kan ook gevuld zijn met een fysiologische zoutoplossing. Het voordeel van een prothese die fysiologisch zout bevat is dat deze bijgevuld kan worden als daar behoeft aan is.

Onder de borst of in de oksel wordt een sneetje gemaakt. Via dit sneetje wordt de prothese ingebracht. Deze siliconeprothese wordt ook wel mamma-endothese genoemd. Borstoperaties worden tot anderhalf jaar na een zwangerschap afgeraden.

Borstlift

Bij een borstlift worden hangende borsten weer in de goede vorm herstelt. Dit wordt ook wel mamma-reductie genoemd. Als de oorzaak komt door een huidverslapping dan wordt er een stukje huid verwijderd onder de borst, waardoor deze omhoog komt

A-symmetrische borsten

De operatie is per persoon verschillend. Soms moet de ene borst vergroot worden, maar het kan ook dat een borst verkleind moet worden.

Borstreconstructie

Dit wordt uitgevoerd na een amputatie. Wanneer de huid van de borst nog aanwezig is, doordat bij de amputatie een huidsparende techniek is toegepast. Bij deze operatie wordt de borsthuid eerst opgerekt met een expander hierna word de huid opgevuld met een prothese. Als er onvoldoende borsthuid over is dan worden technieken toegepast waarbij lappen huid van de rug naar voren worden gebracht. Soms word er ook huid van de buik omhoog gebracht. Deze huidverplaatsing heet tramflet.

Zo zijn er verschillende ingrepen die plaats kunnen vinden. Niet altijd dus om de borsten groter te maken. Het kan ook zo zijn dat de borsten zo misvormt zijn dat het noodzaak is.
© 2008 - 2019 Angel84, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Borstcorrecties"

Infoteur: Angel84
Laatste update: 09-12-2013
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!