InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tuinwenkbrauwen: de nieuwe wenkbrauwtrend van 2018

Tuinwenkbrauwen: de nieuwe wenkbrauwtrend van 2018

Tuinwenkbrauwen: de nieuwe wenkbrauwtrend van 2018 In het voorjaar van 2018 duiken er weer hippe trends op voor de zomer. Een van deze trends is de tuinwenkbrauw, ook wel garden brow genoemd. We pimpen al enkele jaren onze wenkbrauwen, maar de tuinwenkbrauw gaat net een stapje verder. Een tuinwenkbrauw is een wenkbrauw die er een beetje uitziet als een mooi versierd tuintje met bloemen en groene randjes. Sinds maart 2018 zien we tutorials verschijnen van deze trend op Youtube. Op die manier kunnen we onze tuinwenkbrauw perfectioneren zodat we stralen op de festivals.

Wenkbrauw versieren

Een wenkbrauw versieren we al enkele jaren. Sinds 2015 komen er ook meer producten op de markt om je wenkbrauwen bij te werken en in te kleuren. Ook tekenen we meer en meer zelf wenkbrauwen. Sinds 2016 kwamen de veertjes in de wenkbrauwen, de unibrauw de crown brow en de halo brow.

Wat is een tuinwenkbrauw of garden brow?

Een tuinwenkbrauw of garden brow doet je denken aan een mooi tuintje. De wenkbrauw zelf wordt daarbij gezien als het gras. Daartussen worden kleine bloemetjes en blaadjes in geplaatst. Je wenkbrauwen zien er uit als een kleine bloemenkrans.

Ontstaan van de tuinwenkbrauw

Bron: Instagram taylor R @taytay_xxxBron: Instagram taylor R @taytay_xxx
Wanneer we willen weten waar de tuinwenkbrauw vandaan komt, moeten we helemaal naar China. Taylor R. is een Canadese beautyvlogger die in Hongkong woont. Zij heeft de wenkbrauwen bedacht en heeft ze voor het eerst uitgeprobeerd. Dit deed ze omdat er in haar omgeving te weinig groen was. Zelfs in de parken zou er maar weinig groen te zien zijn. Verder was ze ook geïnspireerd door de bloemenring van Dior. Die wou ze graag op haar lichaam creëren. Ze besloot om voor een nieuwe frisse en “natuurlijke” look te gaan door haar eigen wenkbrauwen tot een tuintje om te toveren. Het resultaat postte ze op haar Instagramaccount met meer dan 800.000 volgers met de vraag of het bij haar stond of niet. Ondertussen zijn die foto’s in het voorjaar van 2018 een grote trend geworden. Sinds die eerste foto in 2018 worden er garden brows gespot op Instragramaccounts.

Hoe maak je een tuinwenkbrauw?

Bij een tuinwenkbrauw wordt er wax of wenkbrauwgel gebruikt om je wenkbrauwen tot gras om te toveren. Dit doe je door ze met een borsteltje in punten te kammen zodat ze op gras lijken. Daarna worden deze groen gemaakt met behulp van een groene lipgloss of lippenstift. Taylor geeft in haar filmpje ook aan dat het groen kleuren van de wenkbrauwen ook met andere producten mogelijk is zoals groene mascara of zelfs verf. Het doel is om je wenkbrauwen zo goed mogelijk op gras te doen lijken. Je kan zelfs verschillende tinten groen gebruiken. Daarna worden kleine bloemetjes gebruikt. Je kan kiezen welke bloemetjes je gebruikt. Dit kunnen stickers of stempels zijn. Al gebruikt de vlogster zelf echte kleine bloemetjes. Deze bevestig je in je wenkbrauw met de lijm die je normaal gebruikt om je valse wimpers te lijmen. Op die manier blijven je bloemetjes mooi in je wenkbrauwen zitten en kan je heel de dag genieten van je tuinwenkbrauwen. Sinds april 2018 zijn er veel tutorials te vinden van deze wenkbrauwen op YouTube. Zo wordt er massaal geëxperimenteerd met de verschillende bloemetjes. Er zijn zelfs dames die nog een stapje verder gaan en ook kleine blaadjes toevoegen aan het geheel.

Vlinders

Het laatste element om je tuinwenkbrauw compleet te maken gaat nog een stapje verder. In deze stap plaats je neptattoos of stickers van kleine vlindertjes net boven je wenkbrauw. Zo lijkt het of de vlindertjes naar de bloemetjes in je tuinwenkbrauw komen. Om het effect af te maken raad de vlogster aan om highlighter in de ooghoeken en op je kaaklijn te gebruiken.

Festivals

In het voorjaar van 2018 werd door verschillende modebladen voorspelt dat de tuinwenkbrauwen ook op de festivals zouden verschijnen. Dit was ook het geval. Vooral op Tomorrowland waren veel vrouwen met tuinwenkbrauwen te spotten.
© 2018 - 2019 Leen0095, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat wenkbrauwen je zoal vertellenWat wenkbrauwen je zoal vertellenDe wenkbrauwen spelen een belangrijke rol bij de uitdrukking van het gezicht. De vorm van je wenkbrauwen zou bovendien o…
Wenkbrauwen aanvullen met haartransplantatieDe mode verandert snel. Was het in het verleden mode om de werkbrauwen te epileren en in plaats daarvan een potloodstree…
Het epileren van de wenkbrauwHet epileren van de wenkbrauwBij het epileren van wenkbrauwen is het belangrijk om te weten wat de vorm van je gezicht is, zodat de vorm van je wenkb…
Wow! Wat een wenkbrauw. Over modelleren en kleurenWow! Wat een wenkbrauw. Over modelleren en kleurenJe wenkbrauwen geven je gezicht karakter en uitdrukking. Ooit was de enige bekende oplossing als je geen ideaal gevormde…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: StockSnap, Pixabay (bewerkt)
  • https://www.floranews.com/nieuws/12871/Heb_jij_al_tuinwenkbrauwen.html
  • https://www.hln.be/nina/style/voor-op-de-zomerfestivals-tuinwenkbrauwen-veroveren-instagram~aa37f338/
  • https://www.elle.com/uk/beauty/a19614740/garden-eyebrow-trend/
  • https://www.hellomagazine.com/healthandbeauty/2018032847364/garden-brows-eyebrow-trend/
  • https://www.instagram.com/p/BgOTmrgDLV_/?hl=nl&taken-by=taytay_xx
  • Afbeelding bron 1: Instagram taylor R @taytay_xxx (https://www.instagram.com/p/BgOTmrgDLV_/?hl=nl&taken-by=taytay_xx)

Reageer op het artikel "Tuinwenkbrauwen: de nieuwe wenkbrauwtrend van 2018"

Infoteur: Leen0095
Laatste update: 24-08-2019
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!