Tips voor snelle make-up

De wekker gaat. Je drukt hem uit, dommelt weer in. 10 minuten later gebeurt hetzelfde. Weer gaat de wekker, je drukt hem wederom uit en doezelt weer wat. Dan schrik je wakker! Je hebt nog maar even de tijd voordat je weg moet. Wat nu?

Nog 10 minuten

Make-up tips als je nog 10 minuten hebt voordat je de deur uit moet.
  • Gebruik een concealer. Dit is om de kringen en alle onregelmatigheden in je gezicht te camoufleren.
  • Doe er een foundation over heen. Pak wel de kleur van je huid, anders is het verschil zo groot.
  • Als je gezicht nog glimt, maak dan nog gebruik van een gezichtspoeder. Zo maak je alles mat.
  • Breng je oogschaduw aan.
  • Wil je sprekende ogen, doe dan na je oogschaduw nog een eyeliner randje langs de bovenste wimperrand. (Doe dit niet als je nog niet zo ervaren bent met eyeliner, anders haal je die tien minuten nooit)
  • Gebruik nu lekker veel mascara.
  • Stift je lippen in een kleur naar keuze en gebruik een lipliner. Doe de lipliner wel in dezelfde kleur als je lippenstift.
  • Gebruik wat glanspoeder op je arcadeboog en jukbeenderen voor een glamour effect.

Nog maar 5 minuten

5 minuten zijn weinig, daarom de volgende tips:
  • Gebruik een make-up stick. Dit is camouflage, foundation en poeder in één. De stick gaat lekker snel en je krijgt een mooie egale huid.
  • Gebruik ook een blusher in een stickvorm. Zo kan je op een snelle manier een mooie blos aanbrengen.
  • Kies voor één kleur oogschaduw.
  • Doe snel wat mascara op en breng snel wat lippenstift of lipgloss aan.

Nog maar 1 minuut

  • Belangrijk is dat als je maar weinig tijd hebt, de blikvangers in je gezicht (de ogen en je mond) voldoende accentueert.
  • Breng alleen zwarte mascara aan. Mascara zorgt ervoor dat je wimpers kleuren en krullen dus geven op deze manier toch de aandacht die de ogen nodig hebben.
  • Kies, als je tijd genoeg hebt, lipstift in een felle kleur. Zo valt je mond goed op. Je kan er altijd nog een laagje lipgloss over heen doen.

Tips

Zorg ervoor dat je de avond ervoor alle make-up hebt verwijderd. Hier heb je speciale wattenschijfjes voor. Dit is belangrijk omdat dit infecties kan voorkomen.

Als je een hele dag wegmoet, kan je het beste onder je make-up een laagje foundation aanbrengen. Zo blijft je make-up beter zitten.

Ga niet met je mascararoller heen en weer in het “flesje”. Zo blijven er klonten zitten aan de zijkanten en dit veroorzaakt uitdroging van de mascara
© 2008 - 2020 Arjanne26, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Make-up: perfecte ogenMake-up: perfecte ogenOgen bepalen je uitstraling. Het kunnen echte blikvangers worden. Maar hoe krijg je mooie opgemaakte ogen?
Make-up: Hoe creëer je een stralende budget-lentelook?Make-up: Hoe creëer je een stralende budget-lentelook?De lente komt er weer aan! Dat betekent dat je al je vrolijke oogschaduwtjes, nagellakjes en vrolijke oorbellen weer uit…
Make-up tips voor een mooie lookMake-up tips voor een mooie lookSlecht aangebrachte of onnatuurlijk ogende make-up maakt je gezicht niet mooier en dat is toch wel de bedoeling van make…
Make-up: een goede basis aanbrengenMake-up aanbrengen is zeker niet gemakkelijk als je het goed wilt doen. Een goede basis is belangrijk wanneer je wilt da…

Je haar (laten) vervenGeverfde haren zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Is het niet het grijze haar wegwerken, dan is het welli…
Tips voor mooie lippenMooie, volle en verzorgde lippen, wie wil dat niet? Hiervoor is het noodzakelijk dat je je lippen goed verzorgd. Alleen…

Reageer op het artikel "Tips voor snelle make-up"

Infoteur: Arjanne26
Gepubliceerd: 22-06-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!