InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Sieraden: Pandora

Sieraden: Pandora

Sieraden: Pandora Pandora is een Deens sieradenmerk. Het is één van de best verkopende merken op de Nederlandse markt. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim vijfentwintig jaar en heeft een rijke geschiedenis. Echte bekend werd het bedrijf door de bedelarmbandjes. Die werden in 1999 geintroduceerd en waren een groot succes. Pandora is een Deens sieradenmerk. Het bedrijf heeft een rijke geschiedenis en bestaat inmiddels ruim vijfentwintig jaar. Het bedrijf werd 1982 opgestart door de Deense goudsmid. P. Enevoldsen en zijn vrouw. ze begonnen het merk Pandora in een klein plaatsje in de buurt van Kopenhagen. Vanuit Thailand importeerden zij regelmatig sieraden en verkochten deze via kleine winkeltjes. De vraag was echter groot en daarom besloot Enevoldsen en zijn vrouw om de sieraden via diverse groothandels te verkopen. Dit lukte en de vraag naar de sieraden van pandora bleef groeien.

Geschiedenis Pandora

De eerste jaren van het bedrijf waren dus zeer succesvol. In 1987 besloot het echtpaar een eigen winkel in Thailand op te zetten. Vanuit daar werden nieuwe sieraden weer geëxporteerd. Ook zorgde de winkel ervoor dat de Denen goed greep hadden op het ontwerp van de sieraden en daarin dus konden sturen. Het merk won verder aan bekendheid. Hierbij hielp ook dat in 1996 de ontwerpster Lisneth Larsen bij het bedrijf kwam werken. Zij was tevens goudsmid en speelde een belangrijke rol bij het ontwerpen van de verschillende sieraden.

Bedelarmband Pandora

Een gouden greep was de bedelarmband die Pandora in 1999 op de markt bracht. Dit is een klein kettinkje waarbij kleine afbeeldinkjes van bijvoorbeeld een ster of juist een dier bij kunnen worden gekocht en deze kunnen dan aan de armband worden bevestigt. Er was hier veel vraag na en Pandora won ook aan internationale bekendheid. Het opende voor hen veel deuren en intussen is sieraadlabel in maar liefst achttien landen verkocht. In Nederland is het een van de best verkopende sieraadmerken. Het bedrijf heeft op het hoofdkantoor in Kopenhagen zo'n vijfendertig mensen werken. Voor de fabriek in Thailand werken ruim duizend mensen. Deze zorgen vooral voor de productie.

Sieraden van Pandora

Pandora staat over het algemeen bekend als een iets duurder merk. Ze hebben veel gouden en zilveren sieraden in hun collectie. Ze verkopen onder andere armbanden, oorbellen, colliers en ringen. De prijzen zijn meestal hoog, maar toch heeft het bedrijf ook wel aanbiedingen die voor iedereen wel betaalbaar zijn. Een goed voorbeeld daarvan is de bedelarbeid. Op het internet is er een levendige handen in de sieraden van Pandora.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: JanDix, Pixabay

Reageer op het artikel "Sieraden: Pandora"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 28-10-2015
Subrubriek: Beauty
Special: Sieraden
Schrijf mee!