InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cellulitis – oplossingen

Cellulitis – oplossingen

Cellulitis – oplossingen Een van de grootste nachtmerries van vrouwen is cellulitis. Naarmate vrouwen ouder worden, krijgen ze hier mogelijk mee te maken. In feite zijn cellulitis (meervoud van cellulite) vetophopingen onder de huid, waardoor de huid er bobbelig en ‘gestreept’ gaat uitzien. Cellulitis valt binnen de perken te houden.

Plaatsen

Cellulitis komt voor op de plaatsen waar bij vrouwen het meeste vet zit en waar vet zich het snelst zal bevinden. Die plekken zijn met name de billen en bovenbenen. Het is dan ook vaak daar waar deze hobbels en bobbels zich laten zien.

Genetische oorzaak

Omdat vrouwen zwanger kunnen worden, hebben zijn meer vet nodig rond de bovenbenen en billen. Het is heel afhankelijk van de persoon hoeveel vet iemand heeft. Dit is niet te beïnvloed omdat het een genetische oorzaak heeft. Het wordt via de erfelijke lijn doorgegeven.

Hormonale onbalans

Wanneer oestrogeen, een vrouwelijk hormoon, in grote hoeveelheid aanwezig is, kan het bindweefsel verzwakken. Hierdoor krijgt vet de kans zich op te hopen en ontstaan de hobbels en bobbels op de huidoppervlakte.

Junkfood

Een andere oorzaak van cellulitis is overmatig gebruik van junk food, dus veel vet eten. Het is vrij logisch, want door het eten van veel vettigheid, krijg je ook veel vetten binnen. Dit hoopt zich vervolgens op en gaat zitten op de eerder besproken plekken. Op die manier krijgt cellulitis de kans om te ontstaan.

Oplossingen

Een eerste oplossing is natuurlijk voorkomen. Dat kan helaas maar op één manier en dat is zo min mogelijk junk food te eten. Zorg dat je gezond eet, veel groenten en fruit, en genoeg blijft drinken zodat de boel goed doorbloedt. Andere mogelijkheden zijn het gebruikt van producten, zoals crèmes en lotions, die cellulitis verminderen. Tevens kun je natuurlijke middelen gebruiken – waaronder oliën en zeewier – om cellulitis af te laten nemen.

Apparatuur

Ook is er apparatuur beschikbaar om cellulitis te behandelen. Die apparatuur kan thuis of in een schoonheidssalon gebruikt worden. Een cellulitisbehandeling heeft effect wanneer deze wordt gecombineerd met een dieet waarin vooral groenten en fruit centraal staan. Ook vezelrijke voeding kan hierbij baten. Oefeningen zoals wandelen en fietsen, spelen ook een rol bij het verminderen en afnemen van cellulitis. Wat ook zeker zal helpen is stoppen met roken.

Conclusie

Zoals te lezen is er best wat te doen aan cellulitis. Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Helaas gaat die vlieger niet altijd op. Het kan zeker geen kwaad om hierover met de huisarts in gesprek te gaan.
Gerelateerde artikelen
Cellulitis: Voorkomen, genezen of accepterenWat is cellulitis, wie krijgt het en kun je er iets tegen doen? In dit artikel worden deze vragen beantwoord.
Cellulitis: hoe kom je er vanaf?Cellulitis ontstaat als het bindweefsel tussen de vetruimtes en de huid dunner of zwakker wordt. Het gevolg is dat je ee…
Hoe kun je cellulitis verminderen?Cellulitis is eigenlijk niet meer dan een ophoping van vet. Iedereen kan last hebben van cellulitis niet alleen op ouder…
Cellulift endermologie - Ervaringen en resultatenCellulift van Elysée Electro is een massageapparaat dat cellulitis helpt te verminderen en te verwijderen. De activiteit…
Weleda Berken cellulitis olieDe Weleda berken cellulitis olie helpt cellulitis voorkomen. De cellulitis olie verbetert de bestaande cellulitis en de…

Reageer op het artikel "Cellulitis – oplossingen"

Infoteur: Paulsmiezen
Gepubliceerd: 27-05-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!