InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Biologische cosmetica en gezichtsverzorging - Ervaringen

Biologische cosmetica en gezichtsverzorging - Ervaringen

Biologische cosmetica en gezichtsverzorging is in. Het is niet alleen goed voor de huid (geen synthetische kleurstoffen, parabenen en minerale oliën en dus geen verstopte poriën, puistjes en allergische reacties), het is ook beter voor de natuur en de planeet. Wij gingen twee maanden lang aan de slag met de biologische cosmetica (cleanser, scrub en gezichtsverzorging) van Thalgo Terre & Mer, waarvan zelfs de verpakking met groene energie en planteninkt werd gemaakt. Dit zijn onze ervaringen.

Thalgo Terre & Mer Marine Cleanser

Ingrediënten

  • Biologische oranjebloesem: geeft vitaliteit aan een bleke en vermoeide huid, vermindert acné.
  • Biologisch olijfblad: hydrateert, verzacht en regenereert.
  • Codium fragile: kalmeert, werkt evenwichtherstellend, dynamiseert en remineraliseert.

Ervaringen

Wij gebruikten de Thalgo Terre & Mer Marine Cleanser elke avond om de huid op milde wijze te reinigen. De vloeibare, lichte textuur is gemakkelijk aan te brengen en verwijdert zeer snel alle onzuiverheden. In tegenstelling tot een groot aantal andere reinigende cosmetica prikt deze cleanser niet in de ogen. Het vormt dus een goede basis voor elke gezichtsverzorging. Enig nadeel: de flacon van 125 ml is nogal klein voor een cleanser. Dankzij zijn efficiëntie is het product niettemin zuinig in gebruik en gaat hij gemakkelijk twee maanden lang mee.

Thalgo Terre & Mer Marine Scrub

Ingrediënten

  • Lithothamnium-deeltjes: rijk aan mineralen en sporenelementen uit de zee.
  • Biologische amandeldoppen: exfoliëert de huid en neutraliseert dode cellen en onzuiverheden.

Ervaringen

Om de huid diepgaand te exfoliëren gebruikten wij eenmaal per week de Thalgo Terre & Mer Marine Scrub (50 ml). Hoewel de korrels van de scrub vrij ruw zijn, kan deze cosmetica gemakkelijk worden gebruikt op een gevoelige huid. Irriteren doet deze scrub niet. Een bijkomend voordeel is dat het vochtinbrengende ingrediëten bevat die de huid na gebruik vol en gehydrateerd doet aanvoelen.

Thalgo Terre & Mer Vital Cream

Ingrediënten

  • Biologisch olijfblad: hydrateert, veracht, regenereert.
  • Biologische amandelolie: werkt hydro-nutritief.
  • Codium fragile: wierextract dat evenwichtherstellend en remineraliserend werkt.
  • Wit lupine-extract: stimuleert de huidvernieuwing, hydrateert en versoepelt.

Ervaringen

Mijn zeer droge huid voelt met deze voedende en hydraterende gezichtsverzorging al na het eerste gebruik zacht aan, net als na een bezoek aan het schoonheidsinstituut. De extra droge delen rond de mond en de ogen hebben na tien minuten wel nog een bijkomend laagje crème nodig. Daarna blijft mijn gezicht bijna de hele dag lang goed gehydrateerd en gevoed. Van droge en trekkende huid is geen sprake meer. Net als bij vele andere soorten gezichtsverzorging is het effect na twee weken minder spectaculair dan in het begin.

Meer informatie over biologische cosmetica en gezichtsverzorging

Meer informatie over de biologische cosmetica en gezichtsverzorging van Thalgo vindt u op http://www.bodycentrum.be.

Biologische massage: Wij probeerden ook een biologische massage van gezicht en lichaam uit. Heerlijk ontspannend en vol verrassingen. In dit artikel lees je alles over onze ervaringen.
Gerelateerde artikelen
Natrue: keurmerk voor natuurlijke cosmeticaNatrue: keurmerk voor natuurlijke cosmeticaNaTrue is een keurmerk voor natuurlijke cosmetica. Mensen die alleen natuurlijke cosmetica producten willen gebruiken, w…
Ecologische of biologische cosmetica en verzorgingsproductenEcologische of biologische cosmetica en verzorgingsproductenBiologische producten en de verkoop daarvan zijn steeds meer in opmars. Op steeds meer vlakken gaat de voorkeur van de c…
Eko keurmerk: welke keurmerken zijn er allemaal?Eko keurmerk: welke keurmerken zijn er allemaal?Op biologische producten in een biologische winkel of supermarkt staat vaak een eko keurmerk. Soms staan er zelfs meerde…
Dr. Hauschka Cosmetica: producten en verkooppuntenDr. Hauschka Cosmetica: producten en verkooppuntenDe verzorgingsproducten van Dr. Hauschka Cosmetica omvatten producten voor gezicht, lichaam, mond en lippen, haren, bene…
Biologische winkel in AlmereBiologische winkel in AlmereIn Almere zitten biologische winkels geconcentreerd op twee plekken: in het centrum en in het buitengebied Almere-Hout.…

Reageer op het artikel "Biologische cosmetica en gezichtsverzorging - Ervaringen"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 20-11-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!