InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Minerale make up - Voordelen, merken, reviews

Minerale make up - Voordelen, merken, reviews

Minerale make up bestaat in tegenstelling tot klassieke make up enkel uit zuivere mineralen en natuurlijke ingrediënten. Veel merken minerale make up zijn echter niet betrouwbaar en bevatten ook bijkomende ingrediënten en/of mineralen die onzuiver zijn of slecht werden bewerkt. In dit artikel leer je hoe je zuivere van onzuivere minerale make up kan onderscheiden. Je ontdekt ook de voordelen van minerale make up en je krijgt reviews van de minerale make up producten van Colorescience.

Wat is minerale make up?

Bij minerale make up komt het erop neer dat er alleen natuurlijke ingrediënten en pure mineralen worden gebruikt die geen allergische reacties veroorzaken, de poriën niet verstoppen en de huid niet beschadigen. Klassieke make up staat er immers om bekend niet alleen acné en meeëters te veroorzaken, maar ook de huid vroegtijdig te verouderen omdat het vrije radicalen veroorzaakt, de ademhaling van de huid blokkeert en de huid uitdroogt.

Het probleem is dat veel merken van minerale make up geen zuivere mineralen gebruiken of dat ze ook andere niet-gezonde ingrediënten aan hun make up toevoegen. Je kunt thuis gemakkelijk zelf testen of je minerale make up zuiver is of niet. Het enige dat je moet doen is een stukje van je make up in een glas water doen. Bij een goede minerale make up met echte gemicroniseerde mineralen die op de juiste manier bewerkt werden, blijven de ingrediënten bovenop het water drijven. Als de make up oplost en het water verkleurt, is dat een teken dat het product geen echte mineralen bevat. Mineralen die naar de bodem zinken zijn niet goed verwerkt en bestanddelen die schuimen in het water tonen aan dat er niet alleen zuivere mineralen in de make up zitten. Per definitie zijn er bepaalde ingrediënten die niet in minerale make up mogen zitten. De aanwezigheid van deze ingrediënten wil niet noodzakelijk zeggen dat het product schadelijk is voor de huid. Het product zal echter wel worden geschrapt uit de lijst van minerale producten.

Voordelen van minerale make up

Geen meeëters en acné

De mineralen blijven bij zuivere minerale make up op het huidoppervlak liggen waardoor de poriën niet verstoppen en de huid niet wordt beschadigd.

Weinig kans op allergische reacties

Omdat minerale make up geen chemische bestanddelen of onzuivere ingrediënten bevat, is de kans op allergische reacties veel kleiner dan bij klassieke make up.

UVA- en UVB-bescherming

Zuivere mineralen nemen geen water op. Dit betekent dat minerale make up de huid op natuurlijke wijze bescherming biedt tegen UVA- en UVB-stralen.

Camoufleren goed en houden lang

Zuivere mineralen zijn vast. Dit wil zeggen dat minerale make up niet snel vervaagt en een grote capaciteit heeft om te camoufleren.

Jonger uiterlijk

Minerale make up bevat veel pigmenten die goed dekken en het licht weerkaatsen waardoor je jonger lijkt.

Ontstekingsremmend

Titanium dioxide en zink oxide hebben een ontstekingsremmende werking en zijn daarom ideaal als je lijdt aan acné.

Reviews - Minerale make up van ColoreScience

Om het comfort, de schoonheid en de efficiëntie van pure minerale make up aan te tonen, kregen we bij Estheomed uit Hulste een professionele make up met de producten uit het gamma van het merk ColoreScience. Ondanks dat er verschillende producten over elkaar werden gebruikt, voelt en ziet het resultaat er vederlicht uit. De teint is helder, de huid is mat, wallen en donkere kringen zijn gecamoufleerd, de mascara klontert en plakt niet, de make-up blijft een hele dag lang zitten en is nadien zeer gemakkelijk te verwijderen. In vergelijking met de klassieke en commerciële make up die ik normaal gebruik, heeft de minerale make up van ColoreScience vele voordelen. Enig nadeel: kleine verpakkingen en een hoge prijs.

De minerale producten die voor de make up werden gebruikt, zijn:

Colorescience SunReliable SPF 20 Line Tamer

Colorescience SunReliable SPF 20 Line Tamer is een gele mousse die door zijn kleur geschikt is om roodheid van de huid te verbergen. Het product wordt aangeraden na chemische peelings en microdermabrasie, maar het kan even goed gebruikt worden voor een gevoelige huid of een huid met acné. Andere voordelen: het maakt rimpeltjes en lijntjes minder zichtbaar, het verkleint de poriën, het maakt de huid mat, het beschermt de huid tegen de zon en agressieve invloeden van buitenaf en het hydrateert de huid. Prijs: 45 euro.

Colorescience Eye Candy Trio Kit

Eye Candy Trio Kit is een combinatie van drie producten die tot doel hebben de oogcontour glad te maken en wallen, rimpels en donkere kringen te camoufleren. Een uitgebreide reviews van dit product vind je in het artikel Eye Candy Trio Kit. Prijs: 60 euro.

Colorescience Brush Blush (Apple on my Eye)

Deze blush geeft je huid een gezond kleurtje dat er opmerkelijk natuurlijk uitziet. De aanwezigheid van zink oxide en titanium dioxide beschermen de huid tegen zonnestralen. De vitamines A en E verzorgen de huid. Prijs: 45 euro.

Colorescience Brow Fixation

Colorescience Brown Fixation is een borsteltje waarmee je de wenkbrauwen in model brengt alvorens je ze kleurt. Je kunt er ook de wimpers mee borstelen zodat ze dikker en langer worden. Je kunt Brow Fixation alleen gebruiken voor een natuurlijke look of onder de mascara of het wenkbrauwpotlood. Prijs: 20 euro.

Colorescience Get Framed Brow Kit

Een handige kit met drie bruine tinten die je met een penseel op de wenkbrauwen moet aanbrengen. De kleuren ogen natuurlijk, maar zijn toch duidelijk zichtbaar. Deze zuivere minerale make up bevat ook vitamine A, vitamine E, titanium dioxide, ijzer oxide en zink oxide. Prijs: 35 euro.

Colorescience “Get in Shape” Eyebrow Stencil

Drie beschikbare vormpjes (Naturally Thin, In Perfect Shape, Voluptuous) om het kleuren van de wenkbrauwen gemakkelijker te doen verlopen. Prijs: 10 euro.

Colorescience Cry Me A River Mascara

Het probleem met veel soorten klassieke en goedkope mascara is dat het vervaagt, afbrokkelt en klontert. De Cry Me A River mascara van Colorescience bleef een hele dag lang zitten zonder deze nadelen te vertonen. Bovendien was de mascara nadien gemakkelijk te verwijderen. Verkrijgbaar in zwart en bruin. Prijs: 25 euro.

Colorescience Eye Pencils

De oogpotloden van Colorescience bestaan uit de kleuren zwart, donkerbruin, lichtbruin, grijs en lichtblauw. Het lijntje blijft een hele dag lang op zijn plaats zonder dat de make up moet worden bijgewerkt. Deze zuiver minerale oogpotloden bevatten jojoba olie en vitamine E. Prijs: 12,50 euro.

Colorescience Genie Colores

De potjes van Colorescience Genie Colores lijken een beetje op potjes nagelak, maar eigenlijk is het oogschaduw dat je met een dun penseeltje moet aanbrengen. De make up blijft de hele dag lang zichtbaar. Prijs: 17,50 euro. De kleuren die werden gebruikt, zijn:

  • Bombshell: Een huidtint die je in een dun lijntje net onder de ogen moet aanbrengen om de ogen te vergroten.
  • Can’t Elope: Een perzik tint die je aan de binnenkant van het oog en op het binnenste ooglid moet aanbrengen.
  • Like a Rolling Stone: Een bruine tint voor op het bewegende ooglid en de arcadeboog.
  • Marooned in Space: Een rood-mauve tint voor aan de buitenkant van het oog.

Colorescience Pep Up Pen

Een handige applicator pen waarmee je licht over de huid boven de lippen moet gaan. Het product verstevigt en doet rimpeltjes en lijntjes vervagen. Als je het op de lippen zelf aanbrengt, lijken ze er voller doen. Prijs: 45 euro.

Colorescience Crystalescience Lip Serum (Shock Me Pink)

Bij het aanbrengen van Crystalescience Lip Serum voelen de lippen meteen dikker en voller aan. Dat heeft het product te danken aan de aanwezigheid van onder andere Palmitoyl Oligopeptide en vitamine E. Dit serum voor de lippen bevat ook essentiële oliën van tea tree, pepermunt, bergamot, zoete sinaasappel en lavendel. Deze verzorgen niet alleen de lippen, maar ze geven ze ook een fris gevoel en smaakje. Het lip serum bestaat in vier verschillende kleuren: mauve, rood, oranje en roze. Prijs: 25 euro.

Colorescience Dream Weaver

Dream Weaver van Colorescience is een spray die aromatherapie (lavendel), kleurentherapie (mauve) en halfedelstenen therapie (amethyst) combineert. Na het aanbrengen van de make up moet je het als een mist over de huid sprayen. Prijs: 35 euro. Colorescience Dream Weaver heeft de volgende voordelen:

  • Fixeert de make up
  • Zorgt ervoor dat de mineralen uit de make up niet kunnen uitlopen
  • Hydrateert de huid
  • Gaat infecties tegen
  • Gaat veroudering tegen

Estheomed

Alle producten van Colorescience die op deze pagina werden besproken, zijn verkrijgbaar bij www.estheomed.be.
Gerelateerde artikelen
Make-upborstels reinigen / Make-up brushes reinigenMake-up brushes of make-upborstels moet je geregeld reinigen. Doe je dat niet dan kunnen de aanwezige bacteriën de huid…
Chocolade voor je huid: Colorescience Chocolate MousseChocolade is goed voor je huid. Daarom vind je in de beauty afdeling van de winkel een groot assortiment aan cosmetica m…
Hoe vind je toppertjes bij goedkope make-up merken?Hoe vind je toppertjes bij goedkope make-up merken?Als je make-up van goede kwaliteit wilt kopen, kom je vaak al uit op de duurdere merken, zoals M.A.C. en Dior, maar ook…
Goedkope make-up merkenAls je voor bekende make-up merken kiest, zoals Clinique, Mabelline New York en Lancômes, dan kan je handen vol geld kwi…
Make-up: Fijne budgetmerkenMake-up: Fijne budgetmerkenMake-up is voor veel meisjes en vrouwen een echte must have! Helaas zijn make-up producten vaak erg duur en dus niet voo…

Reageer op het artikel "Minerale make up - Voordelen, merken, reviews"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 20-12-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!