InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Huidverzorging met aromatherapie en halfedelstenen

Huidverzorging met aromatherapie en halfedelstenen

Aromatherapie, halfedelstenen en kleurentherapie worden sinds kort als trio ingezet in een originele vorm van huidverzorging. Achromatherapy heet deze combinatie. Achromatherapy is beschikbaar bij Colorescience en bestaat in 6 verschillende versies, aangepast aan elk huidtype en elke gemoedstoestand. Estheomed uit België liet ons deze nieuwe huidverzorging uitproberen. Dit zijn onze ervaringen en resultaten.

Aromatherapie en halfedelstenen

U vraagt zich misschien af waarom men gedacht heeft aan een combinatie van aromatherapie en halfedelstenen. Aromatherapie staat erom gekend dat het de gemoedstoestand verbetert (het kan bijvoorbeeld ontspannend of juist opwekkend werken). Bovendien dringen de essentiële oliën die in aromatherapie worden gebruikt tot in de diepste huidlagen door om er de huid van binnenuit te herstellen en te revitaliseren. Ook halfedelstenen kunnen de gemoedstoestand verbeteren en hoe beter u zich voelt, hoe beter uw huid zichzelf kan herstellen. Ons goed voelen om er beter uit te zien, daar is het bij Achromatherapy om te doen.

Colorescience Achromatherapy Gem Spritzers

Colorescience heeft een assortiment van zes producten op de markt gebracht die elk ons humeur en onze huid op een andere manier kunnen beïnvloeden. Deze Achromatherapy Gem Spritzers zijn kleine sprays die gemakkelijk in de handtas meegenomen kunnen worden om de huid op elk moment van de dag te hydrateren en te verfrissen. Ze zijn ook ideaal om make-up te fixeren zodat deze lang houdt en niet gaat uitlopen. De Achromatherapy Gem Spritzers van Colorescience zijn beschikbaar in zes verschillende versies:

Be Still

  • Halfedelstenen: quartz crystal
  • Aromatherapie: ylang ylang, kamille
  • Bijzondere ingrediënten: D2O, deuterium oxide
  • Huidverzorging: Geschikt voor alle huidtypes, maar vooral voor de gevoelige en vochtarme huid. Ook aan te raden na invasieve huidbehandelingen zoals lasertherapie of chemische peelings waarbij de huid rood wordt en gaat schilferen.
  • Effecten op de gemoedstoestand: Verzachtend, evenwichtherstellend, zielsversterkend

Incredible Romantic

  • Halfedelstenen: rose quartz
  • Aromatherapie: rozen, jasmijn
  • Bijzondere ingrediënten: carbohydraten (saccharide isomerate)
  • Huidverzorging: Geschikt voor oudere huidtypes die vocht en voeding tekort komen.
  • Effecten op de gemoedstoestand: Opwindend, opwekkend

Treasured Moments

  • Halfedelstenen: turquoise
  • Aromatherapie: sandalwood, vanille
  • Bijzondere ingrediënten: vitamine E (disodium lauriminodipropionate tocopheryl phosphate)
  • Huidverzorging: Geschikt voor alle huidtypes. Werkt verzachtend en herstellend bij roodheid, irritatie, zonnebrand, ontsteking en zwelling.
  • Effecten op de gemoedstoestand: Ontspannend, regenererend, stemt tot nadenken

Dream Weaver

  • Halfedelstenen: amethyst
  • Aromatherapie: lavendel
  • Bijzondere ingrediënten: rijstpeptiden (oryza sativa)
  • Huidverzorging: Geschikt voor vette, gemengde en gevoelige huidtypes. Gaat veroudering en ontstekingen tegen.
  • Effecten op de gemoedstoestand: Ontspannend, herstellend

On The Mend

  • Halfedelstenen: aventurine
  • Aromatherapie: rozemarijn, roze geranium
  • Bijzondere ingrediënten: plankton
  • Huidverzorging: Geschikt voor de normale en gemengde huid, evenals bij hyperpigmentatie. Werkt herstellend na invasieve peelings of retinol-behandelingen of na zonnebrand.
  • Effecten op de gemoedstoestand: Herstellend, revitaliserend, hernieuwend

Rise And Shine

  • Halfedelstenen: carnelian
  • Aromatherapie: oranjebloesem, citroen
  • Bijzondere ingrediënten: granaatappel (punica granatum)
  • Huidverzorging: Geschikt voor vette huidtypes en een probleemhuid. Ook aangewezen bij ontstoken, gezwollen en afschilferende huid.
  • Effecten op de gemoedstoestand: Verkwikkend, evenwichtsherstellend

Estheomed

De Achromatherapy Gem Spritzers van Colorescience kosten 35 euro en zijn verkrijgbaar bij www.estheomed.be.
Gerelateerde artikelen
Wat is aromatherapie?Wat is aromatherapie?Aromatherapie is het gebruiken van geuren van vluchtige oliën, ten behoeve van geestelijk emotioneel welbehagen.Een geur…
Huidverzorging erg belangrijk!Huidverzorging erg belangrijk!Bijna iedere vrouw of man wil erg graag netjes en verzorgt uitzien. Huidverzorging is daarom een belangrijk onderdeel ge…
Aromatherapie: spieren en sportblessuresAromatherapie: spieren en sportblessuresAromatherapie is het behandelen van kwaaltjes met etherische oliën. Deze natuurgeneeswijze is al eeuwen oud en wordt vee…
Drie tips voor een goede huidverzorgingDe schoonheid begint met een mooie huid, en als u de rest van uw leven een mooie en gezonde huid wilt hebben, zijn er dr…

Reageer op het artikel "Huidverzorging met aromatherapie en halfedelstenen"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 21-12-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!