InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Lange, sterke nagels in drie maanden

Lange, sterke nagels in drie maanden

Lange, sterke nagels in drie maanden Mooie, lange, sterke nagels geven je handen een verzorgde indruk. Vele vrouwen hebben echter last van zwakke, breekbare nagels die snel scheuren. Ik was drie maanden geleden in dezelfde positie maar dankzij enkele tips is het mij gelukt om sterke, lange nagels te laten groeien. Mijn geheim is simpel.

Stop met nagelbijten!

De meest logische tip lijkt me: als je je nagels afbijt, kunnen ze niet groeien. Daarnaast is het slecht voor je nagels om ze altijd in je mond te steken, daar worden ze zwakker van. Ook de huid rond de nagel en je nagelriemen drogen uit door het nagelbijten. Stoppen met nagelbijten is zeker geen gemakkelijke opgave maar het helpt al veel als je je nagels lakt en je jezelf voorhoudt wat een mooie nagels je zou kunnen hebben. Het is geen slecht idee om een site met nagellakswatches te zoeken en een foto van zo'n swatch in je badkamer op te hangen ter motivatie.
Tip: Scrangie.com heeft nagels om ziekelijk jaloers van te worden, de ideale motivatie om te stoppen met nagelbijten.

Smeer je nagels en nagelriemen dagelijks in met een verzorgende crème

Door te bijten op je nagels droogt de huid rond je nagels en je nagelriemen uit. Ook als je niet op je nagels bijt, kunnen die huid en je nagelriemen verzorging gebruiken. Gebruik een dikke, vettige crème. De beste - en goedkoopste - oplossing is vaseline of lanoline - een natuurproduct gemaakt uit wolvet van een schapenvacht dat bekend staat voor zijn positieve eigenschappen op nagels. Breng de crème goed dik aan en masseer hem goed in de nagelriemen en de huid rond de nagels. Doe dit zeker één maal per dag, nog beter is het om je nagelriemen meerdere malen per dag in te smeren. Je kan het bv. 's avonds voor het slapengaan doen; in je slaap gebruik je je handen toch niet en dan heeft de crème voldoende tijd om in te trekken.

Gebruik een verstevigende nagellak

Een nailhardener kan je helpen om stevige nagels te krijgen. Natuurlijk werken niet alle merken even goed. Een échte aanrader is Trind. Ik gebruikte al jaren een nagelversterker maar merkte er niets van, ik had echt zwakke nagels. Sinds ik Trind gebruik, zijn mijn nagels in minder dan twee maanden staalhard geworden. Doordat ze harder en steviger zijn, breken ze minder makkelijk af en kan ik ze ook moeilijker afbijten. Ik merk echt een wezenlijk verschil. Je kan de nailhardener alleen gebruiken of als basislaag onder je nagellak.

Lak je nagels regelmatig

Door je nagels te lakken, heb je minder de neiging om te bijten; dat zou immers je manicure verpesten. Daarnaast lijkt die laag nagellak voor een extra versteviging te zorgen waardoor je nagels minder snel zullen afbreken.

Gebruik een nagellakremover zonder aceton

Aceton is de absolute duivel voor lange, sterke nagels-in-wording. Aceton droogt je nagels uit waardoor ze nog zwakker worden. Je kan beter kiezen voor een acetonvrije nagellakremover. Je moet wel harder wrijven om de nagellak te kunnen verwijderen maar je merkt direct aan je nagels dat ze er baat bij hebben. Zelf gebruik ik de removerpads van het Kruidvat. Bij een remover met aceton waren mijn nagels nadien heel broos en de randjes doorschijnend, bij deze pads merk ik dat mijn nagelrandjes witter zijn en dat mijn nagels steviger blijven na het verwijderen van de nagellak.

Vermijd kunstnagels

Als je je eigen nagels wil versterken en laten groeien, moet je zéker gel- of acrylnagels vermijden. Ten eerste worden je nagels uitgedund, zodat de kunstnagels een natuurlijk effect zouden hebben. Ten tweede verstikken kunstnagels je echte nagels omdat ze amper zuurstof krijgen onder die kunstnagels. Veel vrouwen willen hun nagels laten groeien door kunstnagels te zetten maar de realiteit is dat je nagels nog zwakker en brozer zijn zodra je die kunstnagels laat verwijderen.

Draag altijd een vijl/nagelknipper bij je

Je kent het wel: je bent onderweg of je zit op kantoor en plots merk je dat er een haakje aan je nagel zit. Je begint er aan te prutsen en in no time ben je de hele nagel kwijt. Niet doen! Haal een extra vijl bij de drogist en stop deze in je handtas. Zo heb je altijd een vijl bij en kan je elk haakje wegvijlen voor er ongelukken gebeuren. Dit kan wel resulteren in vreemd groeiende nagels maar het is altijd beter dan met een pijnlijke vinger en geen nagel achterblijven. Kies voor een diamantvijl, een glazen vijl of een kartonnen vijl. Metalen vijlen zijn absoluut te vermijden, ze zijn slecht voor je nagels.
Gerelateerde artikelen
8 tips voor sterke nagels8 tips voor sterke nagelsMooie sterke en gezonde nagels zorgen voor een hele verzorgde uitstraling. Iedereen wil ze wel, maar helaas hebben veel…
Misvormde en verkleurde nagelsMisvormde en verkleurde nagelsNagels wil je het liefst zo mooi mogelijk houden, maar soms kan dit niet. Je krijgt een ziekte of een aandoening waarbij…
Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?Vervelend is het wanneer je broze nagels hebt die bij het minste of geringste afbreken. Wat kun je eraan doen om je nage…
Tips voor mooie en harde nagelsTips voor mooie en harde nagelsHet is erg vervelend als je je nagels wilt laten groeien en ze telkens afbreken. Zo worden ze natuurlijk nooit mooi en l…
Nagels afbijtenNagelbijten, het is een nare gewoonte die veel mensen dagelijks bezighoudt. Is het niet uit stress, dan wel uit vervelin…
Bronnen en referenties
  • Eigen ervaring

Reageer op het artikel "Lange, sterke nagels in drie maanden"

Reacties

Irene, 30-09-2018 08:49 #7
Ik ben EINDELIJK van mijn nagelbijten af.
20 jaar lang gebeten ik had echt van die vieze kluifjes was niks meer van over. Deze zomer voordat ik op vakantie ging heb ik gekozen om tóch acrylnagels te laten zetten. Ik kluifde af en toe nog een op die nagels maar was er redelijk vlug aan gewend. Eind van de vakantie zijn ze er allemaal afgevallen omdat ikzoveel in het water te vinden was. Eindstand: lange nagels van mezelf! Ze waren inderdaad super broos en beschadigd maar ik ben ze meteen gaan verzorgen. Mijn huid is helemaal opzij geduwd om plaats te maken voor de nagels. Het voordeel na de acrylnagels: ik was de lange nagels al gewend & ik had al 1 maand niet gebeten! Ik houd het nu 3 maanden vol. Nogsteeds broze nagels maar ze zijn prachtig en worden met de dag sterker! Mijn tip ook; huid haar en nagels pillen van de kruidvat!

Ik weet dat acrylnagels echt een taboe zijn maar ik ben ontzettend blij dat het mij wel heeft geholpen.

Shanna, 01-04-2014 21:30 #6
Je moet niet je nagels knippen met een nagelknipper, het verbuigt je nagels en je krijgt sneller scheuren in je nagels. Het beste is je nagels veilen! Reactie infoteur, 02-04-2014
Das zeker waar maar soms zitten er zo'n grote scheuren in je nagels dat vijlen niet volstaat.

Suzanne, 28-05-2013 19:47 #5
Hoi,
ik bijt al heel lang nagels en iedere keer wil ik stoppen maar het lukt niet.
Nou heb ik wel wat tips gelezen, maar nog niet de perfecte manier gevonden om mijn nagels ook langer te laten groeien en wat sneller. heeft u nog meer tips?

Groetjes Suzanne Reactie infoteur, 29-05-2013
Bij mij helpt het echt als ik er voor zorg dat mijn nagels altijd gelakt zijn. En nagelverharder, ook een aanrader.

Marijketjheeu, 17-03-2013 16:14 #4
Mijn tip is; Als je nagels bijt, lak je 'korten nagels' mooi en je zult zien dat je niet meer nagels bijt!

Ann, 08-11-2012 16:08 #3
Ik ben al sinds mijn jeugd nagelbijtster… had alles al gedaan om te stoppen, producten van de apotheker, met slechte smaak… die ik dan weer het einde vond! Ik deed wel altijd doorschijnende verzorging nagelak op tot enkele weken geleden, ik was weer bezig met mijn nagelen stuk te bijten en scheuren… en toen scheurde hij tot het midden in… bloeden… pijn… weken bijna niets kunnen doen want telkens terug bloeden was er te veel aan, ik durf nu niet meer te bijten en heb mooie lange nagels die ik nu in het kleur kan zetten die ik altijd al zo mooi vond… zwart…

Laila, 07-05-2012 10:26 #2
Goede tips! Ik heb net de Trind Cuticle Balsam, Trind Nail Balsam en de Trind Nail Repair Natural besteld.

Alleen een vraagje, als je die Trind Nail Repair op je nagels hebt, moet je dan ook nog je nagels insmeren met een verzorgende crème? Want dat heeft toch geen zin als er een laagje op je nagels zit?

Groetjes! Reactie infoteur, 07-05-2012
Dit vond ik op de site van Trind:

Kan ik na het aanbrengen van een laagje Nail Repair ook Nail Balsam gebruiken?
Nee. De producten van Trind moeten in de juiste volgorde worden aangebracht voor een optimaal resultaat. Volg daarom dus altijd de aanwijzingen op de verpakking.

Je kan nog wel de Cuticle Balsam gebruiken, aangezien deze inwerkt op de nagelriemen en deze na het lakken niet bedekt zijn.

Hannekje, 19-04-2011 10:05 #1
Leuk artikel, maar er zijn toch veel producten die voor sterke nagels zorgen. Je kan je nagels van de buitenkant verzorgen (zoals jullie aangeven) maar ook van binnenuit. Kijk maar eens op sites als www.sterke-nagels.nl of strongnails.com. Bij de eerste gaat het om siliciumzuur dat de nagelsamenstelling versterkt en je van jezelf mooie nagels krijgt. Reactie infoteur, 19-04-2011
Er zullen waarschijnlijk nog wel meer producten helpen maar ik kan alleen mijn eigen ervaring meegeven uiteraard. Ik zal eens een kijkje nemen op de aangegeven sites.

Infoteur: Lilkim
Gepubliceerd: 02-02-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 7
Schrijf mee!