InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Pandora sieraden: armbanden, kettingen, bedels en kralen

Pandora sieraden: armbanden, kettingen, bedels en kralen

Pandora sieraden: armbanden, kettingen, bedels en kralen Pandora sieraden: armbanden, kettingen, bedelarmbanden, bedels en kralen. Pandora is een inmiddels wereldbekend sieradenmerk uit Denemarken. Het bestaat inmiddels een kleine 30 jaar en het bedrijf begon bij een eenvoudige goudsmid en zijn vrouw. Het bedrijf is uitgegroeid tot een bedrijf van formaat met karakteristieke en stijlvolle handgemaakte sieraden, bedelarmbanden, combinatieringen, colliers, oorsieraden, enz.

Pandora

De achtergrond van Pandora in vogelvlucht

Pandora sieraden zijn afkomstig uit Denemarken. Een eenvoudige goudsmid Per Enevoldsen en zijn echtgenote Winnie begonnen in Nørrebrogade in Kopenhagen in 1982 met een klein bedrijfje. De karakteristieke Pandora sieraden werden al snel zeer populair.

Pandora breidde zich eerst uit naar Europa en vervolgens naar Noord-Amerika. Anno 2010 is Pandora aanwezig in 18 landen over de gehele wereld. De toenemende vraag naar Pandora sieraden heeft geleid tot een enorme expansie. Het grootste gedeelte van de Pandora sieraden worden geproduceerd in Thailand, waar de belangrijkste fabriek werk biedt aan zo´n 1000 werknemers.

Unieke stijl

De kracht van dit merk is gelegen in het feit dat iedereen de vrijheid heeft de sieraden aan te passen aan zijn of haar persoonlijke smaak en voorkeur. Het is creatief en leuk om te doen. Bovendien kun je op deze manier een unieke sieraad samenstellen. De geheel eigen stijl van Pandora sieraden onderscheidt deze van andere merken. Pandora sieraden zijn gemaakt van kralen van 14 karaat goud, kralen van sterling zilver (een standaardnorm voor zilver), kralen van Murano glas (met zilver of goud), kralen met (half)edelstenen, kralen van zilver en goud, kralen van leer en zilver en kralen van geoxideerd zilver. Keuze te over.

De kralen zijn gemaakt in prachtige kleuren en designs, waarmee een heel scala aan armbanden en kettingen worden samengesteld. Er kunnen ook bijpassende oorbellen en ringen worden gekocht. Pandora presenteert een zeer uitgebreide collectie van handgemaakte sieraden, bedelarmbanden, combinatie-ringen, colliers, oorsieraden, enz. De liefhebber moet flink in de buidel tasten voor Pandora kralen en sieraden. Zo beginnen de prijzen voor kralen bij ongeveer € 20 en het kan oplopen tot enkele honderden euro’s.

Naast de reguliere kralen, zijn er ook andere soorten kralen zoals spacers of clips die een bepaalde functie hebben. De clips zorgen ervoor dat de kralen bij elkaar blijven en met spacers, de naam zegt het eigenlijk al, kan ruimte gecreëerd worden tussen de verschillende kralen in.

Bedelarmband: een gat in de markt

In 1999 kwam de populaire bedelarmband van Pandora op de Deense markt. Consumenten omarmden het concept, en het bedrijf groeide sindsdien enorm. Een bedelarmband is een armband waaraan kleine voorwerpjes en figuurtjes, de zogenaamde bedeltjes, kunnen worden gehangen. Met name onder jonge meisjes was de bedelarmband voor de jaren '60 zeer populair. De afzonderlijke bedeltjes vormden een persoonlijke herinnering aan de schenker van de bedel. De persoon mocht de armband bekijken als hij een bedel schonk. Dit gebruik werd 'bedelen' genoemd. Oorspronkelijk waren de bedeltjes van glas, maar in de loop van de tijd werd zilver ook steeds gebruikelijker.

Bron: Martin SulmanBron: Martin Sulman

Levendige handel

Er is een levendige handel van Panodora sieraden en Pandora style sieraden op het internet. Niet alleen via webwinkels, maar ook via de veilingsite Ebay en Marktplaats. De echte Panodora kunt u herkennen aan het ALE keurteken. De Pandora style sieraden en ornamenten zijn beter betaalbaar, maar de kwaliteit is natuurlijk niet te vergelijken met de echte Pandora sieraden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sieraden: PandoraSieraden: PandoraPandora is een Deens sieradenmerk. Het is één van de best verkopende merken op de Nederlandse markt. Het bedrijf bestaat…
Succesverhaal Facebook Marketing: sieradenmerk PandoraSuccesverhaal Facebook Marketing: sieradenmerk PandoraMarketing van nu omvat niet alleen twitteren en bloggen, maar ook Facebook. Wie wil instappen op Facebook marketing of e…
Mythen en Sagen - Prometheus en PandoraDe uitdrukking "een doos van Pandora" wordt heden ten dage nog steeds gebezigd. De uitdrukking komt voort uit een mythe…
PSP softmodden - PSP ombouwenPSP softmodden - PSP ombouwenHoe moet je een PSP softmodden? In dit artikel wordt uitgelegd hoe je stap voor stap jouw PSP softwarematig kunt ombouwe…
De doos van PandoraDe doos van PandoraDe eerste vrouw in de Griekse mythologie was Pandora. Zeus was boos en schonk in zijn woede een vrouw aan de man. Het ve…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Unsplash, Pixabay
  • Afbeelding bron 1: Martin Sulman

Reageer op het artikel "Pandora sieraden: armbanden, kettingen, bedels en kralen"

Infoteur: Tartuffel
Laatste update: 20-09-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!