InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > NOOSA Amsterdam, de nieuwste trend armbanden

NOOSA Amsterdam, de nieuwste trend armbanden

Na Trollbeads en Pandora zijn de armbanden van NOOSA Amsterdam de nieuwste trend. Ook bij NOOSA Amsterdam draait het om sparen (in dit geval niet van kralen (beads) maar van zogenaamde chunks) en het samenstellen van je eigen armband. De armbanden van NOOSA Amsterdam zijn van gelooid leer, verkrijgbaar in vele kleuren, voorzien van drukkers waar je je persoonlijke keuze aan chunks op kunt klikken. De chunks hebben elk hun eigen bijzondere betekenis.

Het ontstaan van NOOSA Amsterdam

NOOSA Amsterdam is begonnen met riemen. Ontwerpsters Alette Zeijlstra en Nathalie Mangnus verbaasden zich erover dat er wel winkels zijn vol tassen en sieraden in allerlei soorten en stijlen maar dat wanneer je op zoek bent naar een mooie, bijzondere riem je keus een heel stuk beperkter is. Ze besloten zelf een riemenlabel te starten om hier iets aan te doen. Toen ze op zoek gingen naar een naam voor het label bleek dat de dames, die beide veel hebben gereisd, afzonderlijk van elkaar het plaatsje Noosa in Australië hadden bezocht. Omdat ze allebei diep onder de indruk waren van het plaatsje, het is een authentieke oase aan de toeristische kuststrook, besloten ze dat Noosa dé naam van hun product zou worden. De producten worden verkochten in duurdere winkels in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Omdat het zo goed gaat wil het bedrijf zijn markt verder vergroten.

NOOSA Armbanden

NOOSA Amsterdam heeft twee soorten armbanden in de collectie: enkele en dubbele. De armbanden zijn gemaakt van gelooid leer. Natuurlijk gelooid leer ademt en verandert met de tijd waardoor het steeds mooier wordt. Het grootste deel van het leer dat NOOSA Amsterdam gebruikt komt uit één van de laatste looierij van België en Nederland. Bij het looien wordt gebruik gemaakt van alleen natuurlijke extracten. De enkele armbandjes zijn in twee maten (small en medium) en in zeven kleuren verkrijgbaar. Die kleuren zijn: grey, midbrown, darkbrown, natural, antique black, green en nude. De dubbele armbandjes zijn er in drie maten (extra small, small en medium) en vier kleuren (grey, midbrown, antique black en nude). Een enkele armband geeft ruimte voor drie chunks, er blijft dat één drukker over om de armband mee te verstellen. De enkele armband is verkrijgbaar voor 19, 95, de dubbele voor 29,95

NOOSA Cowhide armband

Naast de armbanden van gelooid leer heeft NOOSA ook een viertal armbanden van koeienhuid (cowhide) in de collectie. Ze zijn verkrijgbaar in de kleuren: bruin, gevlekt, wit en zwart. De cowhide armbanden voelen wat minder stevig aan dan de gewone armbanden. Ze lopen ook iets meer uit en na veel dragen kan het zijn dat de cowhide wat van zijn haren verliest. de prijs van een cowhide armband is 24,95.

NOOSA Shawls

Vanaf het najaar van 2011 heeft NOOSA Amsterdam shawls in de collectie opgenomen. Ook aan deze shawls kun je de speciale NOOSA chunks bevestigen. Je hebt de keus uit vier verschillende shawls. Twee zijn gemaakt van puur katoen en verkrijgbaar in de kleuren beige en grijs (beiden bewerkt met een zwart motief). De andere twee zijn gemaakt van katoen en zijde en verkrijgbaar in zwart met beige motief en in het blauw met zwart motief. De prijs? Voor een puur katoenen shawl betaal je 69,00, voor de katoenen met zijde 79,00.

NOOSA Chunks

Op dit moment zijn er 121 verschillende chunks verkrijgbaar. Het is de bedoeling dat er een paar keer per jaar nieuwe chunks bijkomen, afgestemd op de modekleuren van het seizoen. Elke chunk heeft zijn eigen verhaal en betekenis. De chunks zijn handgemaakt van verschillende, meest natuurlijke, materialen als marmer, bot, keramiek, halfedelstenen, stof, messing enz. Op de site van NOOSA Amsterdam kun je meer lezen over het verhaal, het materiaal en de symboliek van elke chunk. De meeste chunks worden fair trade geproduceerd in Nepal, sinds kort worden er ook een aantal, eveneens fair trade gemaakt in Peru. De chunks zijn net zo makkelijk als een drukknoop te verwisselen. De prijs van een chunk ligt tussen de 7,95 en de 15,95.

X-mas chunks

Na het overweldigende succes van de speciale moederdag chunk, heeft NOOSA Amsterdam dit jaar ook speciale X-mas Chunks. Het zijn drie mooi op elkaar afgestemde chunks in een geschenkverpakking voor de speciale prijs van 39,95. De betekenis van de chunks is geheel in overeenstemming met de kerstgedachte. Omdat het om een limited edition gaat, is de voorraad beperkt en is op dus echt op.
© 2011 - 2019 Alba, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fair Trade: eerlijke handel, eerlijke productenFair Trade: eerlijke handel, eerlijke productenFair Trade, te term zien we steeds meer opduiken op producten in winkels en tijdschriften, maar wat is Fair Trade?
Wat is fair trade?Misschien is het je wel eens opgevallen in de supermarkt dat er op sommige producten staat dat ze 'fair trade' zijn. Bij…
Ben & Jerry's ijs: alle smaken en aantal calorieënBen & Jerry's ijs: alle smaken en aantal calorieënBen & Jerry's is een Amerikaans ijsmerk dat ook in Nederland erg populair is. In Amerika is het in vele smaken verkrijgb…
Kledingaccessoires maken de outfit afSommige kleding is tijdloos en sommige is sterk aan mode onderhevig, maar voor beide geldt dat het plaatje door accessoi…
Ford Fiesta Champions editionrecensieFord Fiesta Champions editionFord heeft inmiddels al een aantal modellen op de weg rijden en één van die modellen is de Ford Fiesta. De Ford Fiesta 2…
Bronnen en referenties
  • www.noosa-amsterdam.nl
  • www.bijtij-shop.nl

Reageer op het artikel "NOOSA Amsterdam, de nieuwste trend armbanden"

Reacties

L. van de Kamp, 30-08-2012 22:54 #2
Hoe kan ik de moederdag chunks bestellen? Vind de armbanden ontzettend leuk.

Betty, 09-07-2011 16:36 #1
Heb een grijze armband met 2 turquoise stenen en in het midden de witte (snow), ben er heel erg blij mee. Eindelijk een vrouwelijke maar toch stoere band. Ga denk ik ook de witte band kopen, zeker voor de zomer.

Infoteur: Alba
Laatste update: 15-12-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!