InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cadeaus voor de mooiste moeder

Cadeaus voor de mooiste moeder

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie is de mooiste moeder van het land? Op Moederdag 2011 zijn alle moeders even mooi. Een passend geschenk kan daarbij zeker helpen. In dit artikel een paar suggesties om van je moeder (en natuurlijk jezelf) een beauty te maken. Mamma Mia en de nieuwste looks!

Moederdag

Moederdag is een feest dat ontleend is aan het gebruik van de moedercultus in het oude Griekenland en stoelt eveneens op de kerkelijke traditie van de verering van Maria, de moeder van Jezus. Moederdag in de huidige vorm is in de 19e eeuw in Amerika ontstaan en van daaruit verspreid over Europa. In Nederland is Moederdag sinds 1925 een traditie.

Om één maal per jaar in het zonnetje te worden gezet, moet Moeder de rest van het jaar aanpoten en zich uitsloven. Dit duizendpootachtige gedrag wordt ook van secretaresses verwacht, vandaar dat zij ook hun eigen Secretaressedag hebben. Vaders en Dieren zijn uitverkoren, omdat zij de rest van het jaar aan de leiband lopen. Het lijkt een soort omgekeerde bewijsvoering: glazenwassers en winkelbedienden hebben geen eigen dag en de ontbering daarvan kon wel eens betekenen dat er door het jaar heen minder druk op deze lieden wordt uitgeoefend!

De mooiste moeder

Voor de mooiste moeder koop je natuurlijk iets op beauty-gebied.

Double Beauty

Doublebeauty.nl is een nieuwe, uitgebreide Herôme webshop, die binnenkort uitbreidt met andere cosmeticamerken. Deze online-shop biedt een supersnelle levering, persoonlijk advies, shopping tips en blogs en de mogelijkheid om producten te reviewen. Maak je eigen account aan met een verlanglijstje. Handig om te delen met familie en vrienden voor Moederdag en verjaardagen. In deze virtuele shop is altijd wat te vinden voor de mooiste moeder, maar ook voor moeder's mooiste.

Exclusie cadeausets van KOH

De KOH Clutch Set ( 19,95) bevat KOH Purifying Nail bath tablets voor verzorging en verzachting van de nagels door een mix van essentiële oliën en planten extracten; en een Glossy Nail Buffer Set voor een duurzame glans op de nagels. De "clutch" is een leuk accessoire voor als je uitgaat.

De KOH Red Seduction Set ( 24,95) bevat een rode lipstick en nagellak, die perfect met elkaar matchen. Misschien wel hét ultieme geschenk voor Moederdag.

KOH Mood Tones zijn de nieuwe zomerkleuren nagellak van KOH. Het leuke hiervan is dat iedere zomerkleur een bijpassende shawl heeft om om je pols, in je haar of aan je tas te dragen. In ieder geval in de buurt van je gelakte nagels om de kleur te versterken en de look compleet te maken. Nagellak en shawl zijn verpakt in een chique zwarte cadeaubox ( 14,95).

KOH Essential Hand Nourisher (een romige en luchtige handverzorging) met de onslijtbare Crystal Nailfile to go: twee klassiekers in een zwart foedraal ( 19,95)

Alles te verkijgen in de betere parfumerie, in de KOH flagshipstore in de Bijenkorf te Amsterdam en in de webshop www.kohcosmetics.com

Mamma Mia

Mamma Mia is een vrolijk cadeau in een bloemig papiertje van LUSH. De giftbox bevat Olive Branche Douchgel, Almond Coconut Shower Smoothie, Sugar Scrub, Miranda Zeep en Tiny Hands serum. Voor 36,95 een cadeau waarvan iedere moeder happy wordt.

Blue Paradise

Blue Paradise is de benaming voor de zomercollectie 2011 van PUPA. Deze zomer moeten we er glanzend en sensueel uitzien en gaan we voor een "lagoon" look!
Baked Eyeshadow Dual Purpose zorgt voor een Caribisch effect op de oogleden en de eyepencils sluiten hierop perfect aan.
De Face and Body Shining Dry Oil is een droge olie die rijk is aan bronzingparels voor een glanzend effect. De High Shine Colour Lip Gloss is er in drie nieuwe kleuren: Sand Beige, Coral Sun en Amber Brown. Verrijkt met gouden parels voor een transparante en glanzende look.
Tot de collectie behoren ook drie nagellakken in krachtige blauwe kleuren: Marine Water, Turquoise en Ocean Blue.

Zeg het met bloemen

In het verleden lanceerde PUPA al eens succesvol een reeks bloemengeuren. Eind april 2011 komt PUPA met een nieuwe reeks geuren in designverpakking: Air de Fió (fiore is Italiaans voor bloem). En dat is mooi op tijd voor Moederdag 2011. Zes verschillende eaux de toilette in prachtig flesjes met voor elke geur een andere bloem ( 29,00). De fles is geïnspireerd op de natuur en vertelt het verhaal van een druppel regen gedragen door de wind. Heel leuk om cadeau te geven! Omdat op de dop van de fles de lange bloemstengel met de bloem staat, zit de fles in een lange doos; er zou een fles wijn in passen. Elke eau de toilette heeft een eigen nummer. Om een voorbeeld te geven. Air de Fió no. 3 is een elegante geur van bloemen en citrusgeur, hout en musk. Licht als een lentedag.
Gerelateerde artikelen
Knutselen voor moederdagKnutselen voor moederdagMoederdag komt er weer aan en moeders vinden het natuurlijk het leukst als ze iets krijgen wat het kind zelf gemaakt hee…
Wat is Moederdag? Het ontstaan en de tradities van MoederdagMet het begin van de lente, komt ook de dag waarop de hele wereld zijn moeder eert elk jaar weer langs. Deze traditie is…
Zelfmaak tips voor de leukste moederdagcadeautjesZelfmaak tips voor de leukste moederdagcadeautjesMoederdag staat weer voor de deur, dus is het tijd voor een leuk cadeau. Jaarlijks wordt op de 2e zondag in Mei Moederda…
Moederdag: een dag speciaal voor moederMoederdag: een dag speciaal voor moederGerommel in de keuken en een half uurtje later hoor je gestommel op de trap. De deur gaat open en je kleine komt met een…
Tips voor het perfecte Moederdag ontbijtTips voor het perfecte Moederdag ontbijtHoe kun je, je moeder nou leuker en lekkerder verwennen dan met een Moederdag ontbijtje op bed? Met niets dus. Uit onder…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Cadeaus voor de mooiste moeder"

Infoteur: Plato
Laatste update: 23-04-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!