InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty-whites: vier verrassende producten

Beauty-whites: vier verrassende producten

Beauty-whites: vier verrassende producten Onlangs op de catwalks gezien: witte eyeliner. Net als voor witte mascara geldt: nou - nee. Wie daarmee mooi is, is gewoon een model. Toch zijn er 'beauty-whites' die écht mooi maken. Blanc de Chanel is er één, in de categorie luxe. Maar ook zo'n betaalbaar wit oogpotlood van de Etos bewijst grote diensten. Kenners én gebruikers tippen de highlighter Girl Meets Pearl. Kortom: hier de beauty-whites die je moet hebben... plus de producten en toepassingen die je echt wilt vermijden. Witte eyeliner of witte mascara? Als het er al mooi uitziet, is het omdat de draagster op zich al zo schitterend oogt dat ze wel heel erg toegetakeld moet worden om lelijk te zijn. Elke beautyredacteur weet waar ik het over heb; we hebben het op tienduizend manieren geprobeerd en als het werkte, wist jij het nu ook! Maar toch zijn er 'beauty-whites' die absoluut onmisbaar zijn. Het zijn bijvoorbeeld blijmakers voor mensen met wat kleinere ogen, creatieve heerlijkheden voor degenen onder ons die naar hartenlust met multifunctionele producten willen spelen, vriendelijke rimpelverdoezelaars in een flesje, en levensreddende special-effects-makers voor na een nachtje doorhalen... Dus lees verder.

1. Blanc de Chanel
Categorie: luxe - huidproduct

Het is even schrikken van de prijs, zoals een potje 'vloeibare luxe' betaamt. Maar dan heb je ook iets. Blanc de Chanel is een van de producten waarmee verrassend geraffineerde effecten te bereiken zijn mits je weet wat je doet: verdoezelde rimpeltjes, een parelmoerachtig glansaccent, een teint als na een paar nachten écht goed slapen. En wat, als je niet echt weet wat je aan het doen bent? Eerlijk is eerlijk, dan heb je een beautyramp. De meest voorkomende vergissing, is een royaal gebruik (al weet ik ook niet hoe je erop komt als je berekent hoe veel eurocentjes je op je huid aan het smeren bent). Blanc de Chanel én andere witte basisproducten voor de huid, zijn bedoeld om uiterst spaarzaam te gebruiken. Ja, het komt onder je make-up, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee ook weg is! Juist als je het product gebruikt alsof je er niets overheen gaat doen, boek je succes.

2. Het witte oogpotloodje van Etos
Categorie: budget - oogmake-up

Nee, witte oogpotloodjes zijn evenmin flatteus rond je ogen als witte eyeliner. Maar ín je binnenste oogrand daarentegen, kan een wit oogpotlood wonderen doen. Wit opent de blik, en maakt de ogen optisch groter. Let wel: neem een kohlpotlood, dus een product dat bedoeld is om in de binnenrand van het oog gebruikt te worden. Andere potloden zijn ongeschikt.

3. Girl Meets Pearl highlighter
Categorie: medium - huidproduct/oogmake-up

Highlighters zijn van oorsprong witte producten, hetzij in poeder-, hetzij in crèmevorm. Daarmee haal je delen van je gezicht naar voren dankzij de beauty-regel: wit haalt naar voren, donker verdoezelt. Het kan onder de wenkbrauwboog om ogen groter te laten lijken, of hoog op de wangen om je gezichtsvorm te benadrukken. Let wel: highlighters hebben soms iets weg van basics zoals Blanc de Chanel, maar zijn niet bedoeld voor correctie van rimpeltjes en dergelijke. Wit is anno nu een te simpele benaming voor de kleur van highlighters, want er is tegenwoordig volop keuze. Girl Meets Pearl highlighter (van Benefit Cosmetics) is een voorbeeld van de nieuwe generatie highlighters: een delicate mix van goud, roze en parelmoer. Deze highlighter kan zonder make-up, erover of eronder. Experimenteren is het devies. En volgens de diverse beautyblogs is dit dé musthave voor dit seizoen! Eigenlijk is het hele merk Benefits er één om in de gaten te houden. Van celebrities tot beauty-addicts, iedereen heeft het erover dankzij de combinatie van innovatie en fun. Hoe kan het anders als oprichters Jean en Jane Ford als slogan hanteren: "Laughter is the best cosmetic - so grin and wear it!"

4. Witte mascara van L'Oréal
Categorie: medium - oogmake-up

Nee, niet meteen wegrennen als je die huls opent en je ziet spierwitte mascara! Als finish is het een misser, een ramp, een aanfluiting. Maar een van de beste manieren sinds jaren om écht volume in je wimpers te krijgen, is de tweefasenmascara zoals die van L'Oréal. Stap één is een witte mascara, een soort wimperprimer die je wimpers versterkt als, zeg maar, delicaat en onverwoestbaar cement. Daarop volgt de gekleurde finishing touch, die het wit keurig verdoezelt maar je een oogopslag bezorgt van heb ik jou daar! Wel voor secure werkers, maar het resultaat is niet te versmaden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Sephora
  • Persinformatie Chanel
  • Informatie L'Oréal

Reageer op het artikel "Beauty-whites: vier verrassende producten"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 06-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!