InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Als je niet veel te besteden hebt; make-up, parfum en meer

Als je niet veel te besteden hebt; make-up, parfum en meer

Als je niet veel te besteden hebt; make-up, parfum en meer Make-up, parfum en andere beauty-artikelen zijn erg leuk, maar ook vaak erg duur. Er zijn momenten dat je wat minder te besteden hebt en je toch leuke dingen wilt kopen. Er zijn tegenwoordig vele mogelijkheden om te budgetshoppen qua beauty-artikelen.

Goedkope winkels

Bij de Action en andere goedkope winkels vind je vaak erg leuke make-up en verzorgingsproducten voor weinig geld. Bij de Action hebben ze vaak de bekende en duurdere merken voor veel minder geld. Maar ze hebben ook leuke en goede make-up. Zo hebben ze bijvoorbeeld oogschaduw. Dit is een paletje met vier verschillende tinten. Verkrijgbaar in blauw, roze en bruin. Voor nog geen 2,- heb je mooie make-up. De oogschaduw bevat vrij veel metallic voor een mooi glinstereffect. Ook heeft de Action oogpotloden. Deze kosten 0,69 en zitten per drie verpakt. Zwart en twee kleuren bruin. Er zit aan de achterkant ook een sponsje waarmee je mooie smokey eyes kunt creëren.

Budgetmerken

In Nederland hebben wij vrij veel keuze in budgetmerken. Er zijn tegenwoordig ook veel goede budgetmerken. Denk aan Essence en Catrice, deze zijn te koop bij de Kruidvat of de Trekpleister. Maar ook de Hema heeft goede make-up, maar ook allerlei verzorgingsproducten. Ook de Etos heeft een eigen merk. Deze producten zijn vaak net zo goed als de duurdere merken. Veel goedkope make-up ziet er vaak mooi uit en is bijna net zo goed als de duurdere en bekende merken. Op internet kun je ook vaak goede make-up voor weinig geld vinden. Kijk op E-bay of Marktplaats. Goede merken zijn NYX en Wet 'n Wild. Het enige waar je rekening mee moet houden als je via internet koopt is dat er nog verzendkosten bij komen. Maar als je een bestelling plaatst met vriendinnen, dan kun je de verzendkosten delen en dan scheelt dat al redelijk veel geld.

Aanbiedingen

Waar je heel veel geld mee kunt besparen is door je spullen te kopen in de aanbieding. Kruidvat, Trekpleister en Etos hebben elke week een nieuwe folder met nieuwe aanbiedingen. Soms zijn er acties waardoor je producten voor de helft kun kopen. Of je krijgt het tweede product gratis.

Opruiming

Bij drogisterijen kun je vaak bakken of schappen vinden met producten in de opruiming. Dit zijn artikelen die uit het assortiment gaan en deze kun je vaak dan voor de helft van de prijs kopen. Je moet gewoon kijken of er iets leuks voor je tussen zit. Je moet wel opletten dat je een goed en dicht product koopt, want soms ligt er weleens iets tussen wat kapot is of al open is geweest.

Gratis websites

Op internet zijn diverse websites in omloop met gratis producten. Check regelmatig deze websites. Je vind hier van alles op. Van douchegel of parfum tot ontbijtkoek of tandpasta. Vaak kan je een sample aanvragen, erg leuk.

e-bay

Als je iets van parfum of een crème wilt kopen zul je ook eens kunnen kijken op e-bay. Hier staan veel producten op die veel goedkoper zijn dan in de winkels. Je moet er alleen rekening mee houden dat er nog verzendkosten bij komen. Soms is het ook handig om producten te bestellen uit Amerika. Dit kan je vaak ook veel geld schelen. Marktplaats kun je het beste vermijden aangezien daar vrij veel artikelen worden verkocht die nep zijn.

Makeupalley

Makeupalley is een website waar je een account kunt aanmaken en make-up en andere producten kunt ruilen met andere mensen. Het enige wat je dan betaald zijn de verzendkosten. Zo'n site is erg handig, want je kan daar producten ruilen die jij niet gebruikt.

Reviews

Als je graag een bepaald product wilt gaan kopen, is het aan te raden om op internet te zoeken naar een review. Op deze manier kun je erachter komen of het product werkelijk goed is. Dit voorkomt miskopen en bespaart dus geld.

Zuinig

Wees zuinig met je spullen. Van veel producten heb je maar weinig nodig. Je kunt hierbij denken aan shampoo. Het is ook vaak handig om grootverpakkingen te gebruiken. Deze zijn vaak met de aanschaf een stuk voordeliger.
Gerelateerde artikelen
Cosmetica: hoe lang is make-up, creme en parfum houdbaar?Cosmetica: hoe lang is make-up, creme en parfum houdbaar?Ook je mascara, parfum en dagcrème hebben een houdbaarheidsdatum, maar dat staat niet altijd op de verpakking. Cosmetica…
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Everyday Minerals: trendy minerale make up via de webshopEveryday Minerals: trendy minerale make up via de webshopMinerale make up. Het is niet meer aan te slepen. Nu is ook het beroemde Amerikaanse merk Everyday Minerals verkrijgbaar…
Cosmeticabedrijf L'OréalLOréal is 's werelds grootste cosmetica en schoonheidsverzorgingsbedrijf. Dit beursgenoteerde bedrijf produceert versch…
Allergisch voor parfumAllergisch voor parfumAllergisch zijn voor parfum is lastig, parfum zit in zeer veel huidverzorgingsproducten, zodat het vermijden van parfum…

Reageer op het artikel "Als je niet veel te besteden hebt; make-up, parfum en meer"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 06-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!