InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Konad Nail Art, simpel en snel prachtige design nagels

Konad Nail Art, simpel en snel prachtige design nagels

Droom jij ook van mooi versierde nagels, maar vind je naar een nagelsalon gaan te duur? Dan is misschien Konad Nail Art iets voor jou. Het is mooi, uniek en betaalbaar. Bovendien is het heel simpel aan te brengen. Je hoeft er weinig voor te doen. Met Konad Nail Art kun je heel makkelijk en snel schitterende designs aanbrengen op je nagels. Het mooie is dat je niet naar een dure nagelstudio hoeft te gaan. Je kan dit gewoon thuis doen wanneer jij er zin in hebt. Je nagels krijgen een professionele look, maar wel een die betaalbaar is. Je werkt zeer eenvoudig met een zogeheten image plate en een stempel. Er zijn heel veel soorten image plates te koop, de originele van Konad kosten 4,95 en zijn van metaal. Deze kun je onbeperkt gebruiken. Je kunt je nagels nog versieren met glitterpoeder of een stass-steentje.

Wat heb je nodig?

  • normale nagellak in een kleur naar keuze
  • Konad stempellak, ook een kleur naar keuze, wit of zwart wordt veel gebruikt
  • een Konad schraper
  • een Konad stempel
  • een Konad image plate
  • nagellakremover zonder aceton
  • een nagelvijl
  • Konad top coat
  • wattenschijfje en een wattenstaafje

Via Google kun je vele webwinkels vinden die Konad Nail Art verkopen. Als je voor het eerste begint kun je het beste voor een setje gaan. Hier zit alles in wat je nodig hebt om te beginnen. Deze sets zijn verkrijgbaar vanaf 12,95.

Hoe werkt het?

  1. Je begint met schone en gevijlde nagels. Je lakt je nagels in een basiskleur en laat dit goed drogen. Ze moeten goed droog zijn voordat je gaat stempelen.
  2. Als je de Konad stempel voor de eerste keer gebruikt dien je deze lichtjes op te vijlen, zo blijft het plaatje beter plakken.
  3. Breng de Konad stempellak aan op de image plate. Zorg dat het plaatje goed bedekt is met nagellak.
  4. De overtollige nagellak haal je weg met de Konad schraper. Nu zie je dat het plaatje er netjes uitziet.
  5. Pak nu de Konad stempel en druk deze op het plaatje. Controleer of het plaatje goed en compleet is op de stempel. Zo niet, maak dan de stempel en de image plate schoon met nagellakremover en begin opnieuw.
  6. Zet de stempel nu aan de zijkant van je nagel en kijk of het plaatje mooi uitkomt. Rol dan de stempel zachtjes over je nagel. Je hoeft niet hard te drukken.
  7. Nu kan je een topcoat eroverheen doen en dan is je nailart klaar. Je kan ook je nagels nog verder versieren met glitterpoeder of strass-steentjes. De randjes en plekjes die op je huid naast je nagels zijn gekomen kun je gemakkelijk weghalen door middel van een wattenstaafje met nagellakremover.

Maak na elke nagel je stempel, schraper en image plate schoon met nagellakremover. Als je helemaal klaar bent met je nagels moet je alles schoon en netjes opbergen.

Op Youtube vind je heel veel filmpjes met voorbeelden en beschrijvingen.

Andere opties

Vind je de Konad Nail Art toch nog te duur of wil je eerst testen of het wel wat voor jou is? Dan kun je eventueel nog een goedkoper setje kopen van het merk Essence, deze is wel van mindere kwaliteit, maar prima om het voor het uit te proberen. De stempellak van Konad kan je eventueel ook vervangen door andere merken normale nagellak. Het is dan alleen even uittesten welke merken en kleuren wel of niet geschikt zijn.
Gerelateerde artikelen
Alles over nagellakAlles over nagellakEen leven zonder nagellak, bestaat dat nog? Tegenwoordig heeft bijna iedereen nagellak op, je kunt het zo gek niet beden…
Krant-nagels, super gave en originele manier van nailartEen nieuwe en populaire trend onder de nail arts is Newspaper Nail Art, oftewel krantnagels! Probeer het nu en en ga ori…
De nieuwe trend: nagelstickers ofwel nail wrapsSinds 2011 worden de nagelstickers steeds populairder. Het is makkelijk, blijft een tijd zitten en je hebt keuze uit vel…
Glitter nagels, stippeltjes nagels en meer!Glitter nagels, stippeltjes nagels en meer!Tegenwoordig zie je steeds meer originele dingen verschijnen op de markt kwa nagellak en tools. Creëer zo een geheel eig…
Nagels lakken, hoe doe je dat?Nagels lakken, hoe doe je dat?Nagels lakken, nagellak aanbrengen op je nagels, het blijkt niet altijd een eenvoudig klusje. Als je niet goed lakt loop…

Reageer op het artikel "Konad Nail Art, simpel en snel prachtige design nagels"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 21-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!