InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Toothy Tabs: tandpasta in de vorm van kauwtabletten van LUSH

Toothy Tabs: tandpasta in de vorm van kauwtabletten van LUSH

Je tanden poetsen wordt steeds leuker. LUSH kwam al eerder met het innovatieve product Toothy Tabs, tandpasta in de vorm van een kauwtablet. Je kauwt een tablet fijn en als je gaat poetsen ontstaat er schuim net zoals bij een gewone tandpasta. Zuinig in gebruik, milieubewust. Geen tandpastatubes met achtergebleven inhoud meer op de vuilnisbelt. In zes verschillende smaken. Bovendien heeft Atomic Toothy Tabs het Fairtrade Keurmerk, een wereldprimeur voor solid tandpasta.

De geschiedenis van tandpasta

In de Oudheid poetsten de mensen ook al hun tanden, maar dan niet met de tandpasta en tandenborstel zoals wij die kennen. Ze gebruikten daarvoor een takje van een geneeskrachtige boom of plant of zout. De voorloper van de tandpasta was een tandpoeder. De Egyptenaren gebruikten bijvoorbeeld een poeder van as, myrthe, gebroken eierschalen en gemalen puimsteen. Later werden allerlei andere (mysterieuze) poedervormen samengesteld o.a. uit gemalen botjes.
De eerste echte tandpasta werd in 1850 gefabriceerd door een Amerikaan en deze tandpasta zat toen nog in een glazen pot. Pas in 1936 startte de verkoop van tandpasta in Nederland. Tegenwoordig is er tandpasta in allerlei varianten te koop. Met de introductie van tandpasta in vaste vorm gaan we een beetje terug naar de oorsprong - het tandpoeder - maar dan in samengeperste vorm en vervaardigd op basis van alle moderne know how op het gebied van mondhygiëne.

Milieubewust met Toothy Tabs van LUSH

LUSH introduceerde al enige tijd geleden de Toothy Tabs, tandpasta in vaste vorm. Het is een kauwtabletje zonder conserveringsmiddelen en zonder overbodig verpakkingsmateriaal. Goed om te weten als je bedenkt dat er alleen al in Engeland (oorsprong van LUSH) per jaar 2 miljoen tubes tandpasta worden weggegooid en dat elke tube nog zo'n 4% tandpasta bevat die men niet meer uit de tube krijgt. Het resultaat is 70.000 ton tandpasta op de vuilnisbelt! De Toothy Tabs daarentegen zijn verpakt in een recyclebaar doosje met 40 tabs voor 40 poetsbeurten.
Toothy Tabs kosten 3,75 per doosje (40 tabletten/veganistisch). Verkrijgbaar in de LUSH winkels en via de webshop www.lush.nl.

Goddelijke adem

De Tooth Tabs zijn er nu in zes verschillende smaken:
  • Dirty - met de smaak van groene munt en neroli
  • Sparkle - bestaande uit citroen, grapefruit, zwarte peper en zeezout, met een whitening effect
  • Breath of God - met poeders van sandelhout, mirre, benzoë, venkel en vanille
  • Aquatic - een mengsel van limoen en jasmijn met een zweem van groene thee en earl grey thee en wakame zeewier
  • Ultrablast - voor een zeer frisse adem, met groene erwt poeder, wasabi, munt en zeezout
  • Atomic - heeft een biologische samenstelling van koffie,kardemom, kaneel, kruidnagel, witte peper en gember

Primeur: Atomic Toothy Tabs met Fairtrade Keurmerk

Wanneer een product garant staat voor een eerlijkere markt voor de mensen, die de ingrediënten voor dat product verbouwen, krijgt het product in kwestie het zogenaamde Fair Trade Keurmerk, afgegeven door FLO (Fairtrade Labelling Organizations International), een groep van 24 organisaties die werken aan het veilig stellen van een betere deal voor producenten.
Atomic Toothy Tabs heeft dit keurmerk gekregen. Enkele ingrediënten zijn koffie, biologisch kaneel en gemberpoeder.
Atomic heeft een antibacteriële en antiseptische werking. Een pittige tandpasta, geschikt voor iedereen. Helpt bij aften of ontstekingen in de mond.

Hoe poets je met Toothy Tabs?

  • Neem een tabletje in je mond
  • kauw het helemaal fijn
  • begin te borstelen met een natte tandenborstel
  • poets minimaal 3 minuten verder
  • je mond spoelen met water
  • resultaat: een schoon gebit en een frisse adem
Gerelateerde artikelen
LUSH viert de liefdeLove is in the air! Valentijnsdag 2012 nadert met rasse schreden. Tijd om de verleidings- en betoveringstactieken weer a…
Tabs - voor gitaar en basTABS zijn een soort codering van grepen, snaren, en fretten op een gitaar of basgitaar. Met TABS kunnen we makkelijk ons…
Lush, de winkel voor verantwoorde productenLush, de winkel voor verantwoorde productenIn de tijd waarin wij leven is er veel aandacht voor de herkomst van producten die wij gebruiken om ons lichaam tot in d…
Het werken met tabs in WordVoor veel mensen is het werken met tabs in een document abacadabra, toch is het niet moeilijk als je even de tijd neemt.
Tabs voor bekende gitaar nummers (intro's)Gitaar spelen is een oude kunst wat door een hoop mensen uitgeoefend wordt. Slechts weinig mensen weten het uiteindelijk…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Toothy Tabs: tandpasta in de vorm van kauwtabletten van LUSH"

Infoteur: Plato
Laatste update: 09-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!