InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > LUSH viert Allerzielen op z'n Mexicaans

LUSH viert Allerzielen op z'n Mexicaans

De Mexicanen vieren Allerheiligen en Allerzielen uitbundig op hun "Día de los Muertos". LUSH laat zich in 2011 inspireren door deze feestelijke Mexicaanse gebeurtenis met een aantal magische producten. Suikerschedels, Lady Catrina, Doodshoofdjes, Vanishing Cream; alles even angstaanjagend lekker!

Allerzielen

Op 2 november is het Allerzielen, een hoogtijdag uit de westerse rooms-katholieke traditie, waarvan de oorsprong wellicht terug te voeren is op het Keltische feest Samhain en dat laatste geldt ook voor Halloween. Op Allerzielen worden de overledenen herdacht en wordt er een requiemmis opgedragen. Vaak plaatsen nabestaanden bloemen op het graf van hun dierbaren. Volgens deze traditie is Allerzielen een ingetogen gebeuren. Maar in sommige andere tradities gaat het er op deze dag veel vrolijker aan toe. Zo vieren de Mexicanen de "Día de los muertos", een combinatie van wat wij hier Allerheiligen en Allerzielen noemen. Het is een uitbundig feest, waarbij herinneringen aan de overledenen worden opgehaald onder het genot van lekkere hapjes en (heel wat) drankjes. Er bestaan speciale feestelijke recepten voor de Día de los muertos. Zie ook mijn artikel Sangrita en Tequila. De feestelijkheden worden opgedragen aan de god "Lady of the Dead", in de moderne versie Lady Catrina.

De Día de los muertos volgens LUSH

Dus in Mexico geen somberheid, maar een viering van het geleefde leven. LUSH heeft zich voor de Halloween limited-edition 2011 laten inspireren door dit Mexicaanse feest en het resultaat is een aantal vrolijke "angstaanjagende" producten.

Skullduggery - Bath Ballistic

Deze knapperd is een hommage aan de Mexicaanse suikerschedel, maar is in feite een bruisende goodie voor in bad. Voor een magisch bad met de geur van limoen en neroli.

Twilight's - Bath Ballistic

Om je ziel en lichaam te reinigen. De bruisbal verandert in het warme badwater van vrolijk roze in hemelsblauw. Zorgt voor een goede nachtrust door de rustgevende geur van lavendel.

Lady Catrina Soap

Lady Catrina, het nationale symbool voor de Día de los Muertos in Mexico. De zeep stelt een skelettendame voor met een kleurrijke hoed en de bedenker ervan wil maar even zeggen dat het niet uitmaakt of je arm of rijk bent, want dood gaan we allemaal. De uitbundige hoed is lekker fris met limoen, Mexicaanse agave nectar en neroli. Zorgt voor voldoende energie om lang door te feesten.

Calacas - Shower Jelly

In november eet men zich in Mexico misselijk aan kleine doodshoofdjes van suiker. Deze shower jelly is echter gemaakt van aloë vera gel om de huid te verzachten en te kalmeren. De gifgroene jelly ruikt naar limoensnoep. Je kunt de jelly ook invriezen, dan heb je de volgende ochtend een behoorlijk verkwikkende douche.

Dark Angels - Gezichtsreiniger

Deze donkere gezichtsreiniger ziet eruit als een stuk houtskool, maar zorgt voor een vlekkeloze, zachte en stralende huid bij gebruik één á twee keer per week. De houtskool in deze reiniger absorbeert overtollig talg, de avocado-olie verzacht en rhassoulmodder zorgt voor een extra grondige reiniging. Een klein beetje van het spul mengen met een paar druppels water, inmasseren op je huid en met lauwwarm water afspoelen.

Vanishing Cream Moisturizer

Dit is een extra lichte vochtinbrengende crème. Deze crème met een minimaal oliegehalte zal als bij toverslag verdwijnen in je huid. Bevat o.a. rozenwater en extract van toverhazelaar. Doet wonderen voor een beschadigde en gestresste huid. Ook goed als je een vette T-zone hebt of acné.

Ceridwen's Cauldron - luxury bath melt

Dit product verwijst naar een tovenares uit Wales uit de mythologie.Dit product betovert je huid, zodra je het in het bad doet. Bevat bestanddelen als sandelhout, rozen, walnootolie en cacaoboter. Terwijl het product smelt blijven hele havervlokken over in het zakje, waarmee je je huid kunt masseren. Ceridwen's Cauldron is bijzonder geschikt voor gevoelige huid en eczeem.

De producten zijn vanaf medio oktober verkrijgbaar in de LUSH winkels en via www.lush.nl.
Gerelateerde artikelen
Fiësta de los Muertos (dodenfeest)Op 1 en 2 november vieren de Mexicanen het Fiësta de los Muertos, ofwel het dodenfeest. De deuren van de huizen staan di…
Allerheiligen en Allerzielen: 1 en 2 novemberAllerheiligen en Allerzielen: 1 en 2 novemberTussen Pasen en Advent vinden Allerheiligen en Allerzielen plaats. Oorspronkelijk werd Allerheiligen gevierd op 13 mei,…
Lush, de winkel voor verantwoorde productenLush, de winkel voor verantwoorde productenIn de tijd waarin wij leven is er veel aandacht voor de herkomst van producten die wij gebruiken om ons lichaam tot in d…
Het Mexicaanse HalloweenHet Mexicaanse HalloweenOp 31 oktober gaat men weer verkleed de straat op: het is Halloween. Deze dag van uitgeholde pompoenen, verklede kindere…
Wat en waarom is Halloween?Wat en waarom is Halloween?Halloween is een gezellig familie-griezelfeest. Maar voor de Kelten vroeger was het een serieuze zaak. Halloween is een…

Reageer op het artikel "LUSH viert Allerzielen op z'n Mexicaans"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 13-10-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!