InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De parfums van Keiko Mecheri

De parfums van Keiko Mecheri

De parfums van Keiko Mecheri De van oorsprong Japanse Keiko Mecheri woont in Los Angeles, waar zij de fijne kneepjes van de kunst van het parfumeren leerde. Zij geeft haar parfums al meer dan 10 jaar uit onder eigen naam. De echte parfumkenner heeft deze bijzondere creaties natuurlijk al lang ontdekt. Medio januari 2012 zijn deze cultgeuren ook in Nederland verkrijgbaar, exclusief bij Skins Cosmetics.

Keiko Mecheri

Keiko Mecheri put haar inspiratie uit haar schilderkunst en pianospel. Zij heeft veel vernieuwende parfums ontwikkeld en werkte daarbij nauw samen met de "top neuzen" van de wereld. Haar drive is om exclusieve parfums te creëren, die zich onderscheiden van de duizenden nieuwe geuren die ieder jaar de markt bestormen. Haar creatie Loukhoum was een echte trendsetter.

De geuren

In de tot nu uitgebrachte geuren onderscheiden zich drie verschillende lijnen: de Soliflores, Les Orientales en Les Hesperides.

Soliflores

Soliflores zijn parfums, die voornamelijk de geur van één enkele bloem vertegenwoordigen. Je zou geneigd zijn te denken dat er bij de creatie van een dergelijk parfum weinig hoeft te gebeuren. Maar dat is natuurlijk niet zo. In tegendeel. Alle kunstzinnige en romantische uitingen hebben behoefte aan ambiance. Een ambiance is nodig om de zaak waarom het draait (nog) beter tot zijn recht te laten komen Een culinair gerecht wordt opgediend op een bedje van ...., je verklaart je liefde in poëtische bewoordingen etc. Bij de creatie van een éénbloemig parfum gaat het erom de juiste ingrediënten te vinden, die de hoofdgeur omringen.

Dit zijn de geuren:
  • Datura Blanche - bloemig en fruitig. De datura behoort tot de familie van de nachtschadeachtigen en deze planten kunnen hallucinaties opwekken. Niet verwonderlijk dus dat de geur Datura Blanche bijna een verdovend effect heeft. Datura Blanche wordt omringd door geurnoten van Indiase tuberose, heliotroop, bitterer witte amandel, tonkabonen en vanille uit Madagaskar.
  • Genie des bois - oriëntaals fris. Deze geur biedt een verrassende combinatie van viooltjes en bedauwde groene geurnoten, tonkabonen en een snufje cacao.
  • Osmanthus - bloemig groen. Van de Osmanthusbloesem worden in China delicatessen als wijn en bonbons gemaakt en groene of zwarte thee met Osmanthusaroma. Osmanthus reinigt de ziel en zorgt voor een stralend humeur. Geeft zelfvertrouwen en moed om grenzen te overschrijden. De delicate sweetness van de osmanthus bloem wordt in dit parfum benadrukt door een fris bloemig hart van zachte datura met tuberoos.

Les Orientales

Oriëntaalse geuren zijn warm, sensueel, exotisch en kruidig. Veel voorkomende ingrediënten zijn muskus, vanille, eikenmos, nootmuskaat, kaneel, kruidnagel, mirre, korianderhout, cederhout , sandelhout en wierook. De lijn Les Orientales van Keiko Mecheri omvat vier puur oriëntaalse geuren, een oriëntaals fruitige geur en een eau poudrée:

  • Chrystal d'ambre. Omvat geurnoten van benzoine, labdanum en suede akkoorden, wit sandelhout, muskus en vanille.
  • Patchoulissime. Hip en chique met patchoulibladeren, rozen en jasmijn met subtiele akkoorden van sandelhout en ambergris.
  • Myrrhe & Merveilles. Mirre is een gomhars, waaruit een essentiële olie wordt gewonnen die warm, kruidig, zoetig en enigszins rokerig ruikt. In deze geur wordt de mirre gedragen door balsamachtige en muskus noten. Chinese mandarijnen, bittere witte amandel en jasmijn zorgen voor de verdere entourage.
  • Les Zazous. De essentie van deze krachtige, warme geur bestaat uit mahonie bijenwas, iris en sandelhout in combinatie met rokerig blond tabak, wierook, vanille en amberachtige noten
  • Peau de Pêche. Dit is de fruitige variant. Perzik in combinatie met sandelhout en de poederachtige geur van iriswortel.
  • Loukhoum eau poudrée. Het pièce de résistance, het Turkish Delight voor het reukorgaan. In de kern Bulgaarse en Marokkaanse roos met daaraan toegevoegd witte amandel, vanille en amberachtige noten. Onschuldig en verfrissend.

Les Hesperides

Les Hesperides is een in 2010 uitgebrachte collectie van vier zomerse citrusgeuren, die elk een reis illustreren; Italië, de Japanse rivièra, of het verloren paradijs van het Indiase Goa. Deze geuren zijn eigenlijk een variant op de klassieke Eau de Cologne. Fris, zacht, ongrijpbaar, karakter met een personal touch van Keiko. Voorlopig is in Nederland alleen verkrijgbaar de geur Taormine. Met deze geur beleef je een zomer in Taormina op Sicilië. Petitgrain uit Sicilië, bergamot uit Calabrië en Italiaanse citroen met bittere amandel. In het hart leerakkoorden en een boeket van schitterende bloemen.

Prijzen en verkoopinformatie

Alle genoemde geuren kosten 169 75 ml, met uitzondering van Loukhoum Eau Poudrée; deze kost 125 50 ml. Keiko Mecheri is vanaf medio januari 2012 verkrijgbaaar bij alle zeven vestigingen van Skins Cosmetics en online via www.skins.nl.
Gerelateerde artikelen
Bespoke; een reeks bijzondere parfums van Keiko MecheriBespoke is de collectienaam van zeven nieuwe parfums van het parfumhuis Keiko Mecheri. Op maat gemaakte parfums in chiqu…
MAC Cosmetics: de make-up van topvisagistenMAC Cosmetics: de make-up van topvisagistenIedereen wil er goed uitzien, toch? Een goede basismake-up kan sterk bijdragen aan een sterke uitstraling. MAC Cosmetics…
De Beauty Bar in opmarsDe Beauty Bar vindt zijn oorsprong in New York, waar je in een echte bar voor slechts $ 10 een martini en een manicure h…
Rahua shampoo en conditioner voor meer haarvolumeRahua shampoo en conditioner voor meer haarvolumeRahua is inmiddels een geliefd haircare merk bij vele beautyliefhebbers en celebrities. Deze 100% natural haircare, gecr…
Je Nintendo DS Lite pimpenDe kleine handzame Nintendo DS Lite is verkrijgbaar in zes verschillende standaard kleuren. Maar ondanks dat zijn er teg…
Bronnen en referenties
  • www.keikomecheri.com
  • Persbericht Skins Cosmetics
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "De parfums van Keiko Mecheri"

Infoteur: Plato
Gepubliceerd: 18-01-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!