InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beautyboxen: een abonnement op cosmetica

Beautyboxen: een abonnement op cosmetica

Van abonnementen op tijdschriften kijkt niemand meer verbaasd op. Er zijn er zo veel dat er voor ieder wel iets bij zit. Een nieuw concept dat wel opmerkelijk is, is het hebben van een abonnement op een beautybox. In plaats van maandelijkse literatuur wordt er maandelijks een samengesteld pakket met cosmetica opgestuurd naar alle abonnees. Sinds in november 2011 de eerste beautybox op de Nederlandse markt verscheen, is de keuzemogelijkheid snel uitgebreid. Concurrenten kwamen snel met vergelijkbare abonnementen. Allen lijken qua concept op elkaar, de verschillen zijn minimaal te noemen.

Beautyboxen algemeen

Overeenkomsten tussen Beautybox abonnementen:

Alle beautyboxen beloven maandelijks luxe samples op te sturen naar hun klanten. Niet alleen bevat de box miniatuurtjes, ook zullen er nu en dan volwaardige producten in zitten. De waarde van alle samples en volledige producten is ten alle tijden groter dan de prijs van het abonnement. Alle abonnementen geven hun abonnees de kans de producten die zij ontvangen te beoordelen. Voor deze beoordelingen worden punten uitgereikt. Hoe meer punten, hoe meer voordeel de abonnees hebben. In sommige gevallen kunnen de punten gebruikt worden om producten voor minder geld te bestellen, in andere gevallen levert een vastgesteld aantal punten een gratis box op.

Verschillen tussen Beautybox abonnementen:

De prijzen van de abonnementen verschillen. De verschillen zijn echter miniem want alle boxen die tot nu to verkrijgbaar zijn, kosten tussen de 12.50 euro en 12.95 euro per maand. Wat wel verschild is de vorm van de abonnementen. Waar de Glossybox en Beautybox alleen een maandelijks opzegbaar abonnement bieden, biedt Truly Yours verschillende mogelijkheden aan. Zo is er de mogelijkheid een maandelijks opzegbaar abonnement te nemen, maar kan er ook gekozen worden voor een jaarabonnement of een abonnement van drie maanden dat daarna automatisch stop wordt gezet. Een ander minimaal verschil is dat de punten die abonnees verzamelen anders gebruikt kunnen worden. Waar de Beauty Box en Truly Yours korting beloven bij inlevering van punten, geeft de Glossybox gebruikers met 1000 punten een gratis box. Een laatste verschil is dat de Glossybox abonnees de mogelijkheid geeft een eigen profiel te creëren. De box van de abonnee wordt op basis van wat ingevuld is samengesteld. Dit moet voorkomen dat de abonnee onzinnige producten ontvangt waarmee niets gedaan kan worden.

Verschilende Beautybox abonnementen

De drie abonnementen die momenteel verkrijgbaar zijn werden in het voorgaande stuk tekst al kort benoemd. Hieronder volgt een korte uitleg per abonnement:

Glossybox:

  • De eerste Glossybox verscheen in november 2011.
  • Het is mogelijk een beautyprofiel met voorkeuren in te vullen zodat op basis daarvan de miniaturen van de maand gekozen kunnen worden.
  • Het abonnement is maandelijks opzegbaar en kost 12,50 euro, inclusief verzendkosten.
  • Voor een review van een product ontvangt een abonnee 20 glossydots.
  • Bij 1000 glossydots krijgt een abonnee een gratis Glossybox opgestuurd.
  • De website van Glossybox is www.glossybox.nl.

Truly Yours

  • De eerste Truly Yours box verscheen in januari 2012.
  • Het maandelijks opzegbare abonnement kost 12.95 euro inclusief verzendkosten.
  • Een drie maanden durend abonnement kost 34,95, terwijl een jaarabonnement 129,95 kost, wat betekend dat er twee boxen gratis gestuurd worden.
  • Men kan Truly Yours punten verzamelen door de miniaturen te reviewen, te shoppen in de webshop of door simpelweg een abonnement te nemen. Elke 100 gespaarde punten geven 10 euro korting op producten in de webshop.
  • De website van Truly Yours is www.trulyyours.nl.

Beautybox:

  • De eerste Beautybox verscheen in maart 2012.
  • Een abonnement op de Beautybox kost 12,50 euro per maand, inclusief verzendkosten. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden.
  • De website van de Beautybox is www.beautybox.nl.
  • Het mogelijk punten te verzamelen die uiteindelijk korting op producten opleveren.

Voordelen en Nadelen

Voordelen van een Beautybox abonnement

Voor mensen die van verrassingen en van beauty houden, is een beautybox zeer aantrekkelijk. Via de boxen en hun producten kunt u kennismaken met nieuwe producten en merken die u anders wellicht niet geprobeerd had. Verder is de waarde van de producten die de box bevat in alle gevallen vele malen hoger dan de maandelijkse kosten van de box. Ook kan het leuk zijn om iemand een box als verjaardagscadeau te geven. Dit kan met name makkelijk omdat de abonnement maandelijks opzegbaar zijn.

Nadelen van een Beautybox abonnement

Omdat de inhoud van een beautybox een verrassing is kan het goed zo zijn dat er producten in zit waar u niet direct iets mee kan. In dat geval kan de prijs van het abonnement misschien niet opwegen tegen wat u er effectief aan heeft.
Gerelateerde artikelen
Zomerse cocktailsEen heerlijk frisse en fruitige cocktail is helemaal het einde op een broeierige zomerdag. Hier een paar verrukkelijke c…
Superfood: SmoothiesSuperfood: SmoothiesSteeds meer mensen gaan dagelijks superfood smoothies gebruiken. Een smoothie met superfoods is erg gezond en kan een vo…
Starbucks: geschiedenis van een koffiehuisStarbucks: geschiedenis van een koffiehuisIn november 2012 wordt bekend dat de koffieketen Starbucks ook dat jaar een record heeft behaald in de omzet. Er wordt e…
Zelf ijs maken, waterijsjes receptZelf ijs maken, waterijsjes receptWaterijsjes, iedereen kent ze wel. Lekker verkoelend op een zomerse dag. Ik ga je uitleggen hoe je het beste perfecte wa…
Een NS abonnement om in het weekend gratis te kunnen reizenEen NS abonnement om in het weekend gratis te kunnen reizenDe NS heeft een nieuw abonnement op de markt gebracht waarmee je in het weekend gratis kunt reizen. Dit nieuwe abonnemen…
Bronnen en referenties
  • www.glossybox.nl
  • www.trulyyours.nl
  • www.beautybox.nl
  • Foto: www.trulyyours.nl

Reageer op het artikel "Beautyboxen: een abonnement op cosmetica"

Reactie

Ana, 03-07-2012 15:07 #1
Zijn dit sampels/miniatuurtjes die je ontvangt of full size producten?

Infoteur: Niamh
Laatste update: 23-09-2012
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!