InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De haartrend voor 2012: lang haar!

De haartrend voor 2012: lang haar!

De haartrend voor 2012: lang haar! In 2012 zag je bijna geen tienermeisje zonder lange haren. Hoe langer, hoe beter was de trend en dat werd ook teruggezien op de catwalk. Dit was niet alleen de trend voor vrouwen, ook voor de trendy mannen was lang haar helemaal hot. De haarknot als haardracht voor mannen werd op de catwalk veel gesignaleerd. Absoluut onmisbaar in 2012 is de bus haarlak. Ook voor steil haar is het gewenst om dit met een flinke nevel van haarlak op zijn plaats te houden. Terug van weggeweest is ook het touperen en ook hierbij is de bus haarlak onmisbaar.

Barbielook

Een kapsel wat geregeld te zien is op de catwalk is de Barbielook. Dit is haar wat hoog op het voorhoofd wordt getoupeerd en verder met een krultang wordt bewerkt en op een speelse manier wordt vast gezet. Vergeet vooral het vastzetten en de krultang niet want anders krijg je een fout kapsel. Dit foute kapsel wordt in het straatbeeld geregeld gespot en zelfs Lieke van Lexmond is in de TV Makelaar (een programma van RTL4) met dit foute kapsel gezien. Het verkeerde Barbiekapsel bestaat uit hoog getoupeerd achterover gekamd haar op het voorhoofd met het haar verder steil. Geen gezicht.

Blond

De favoriete haarkleur is ook dit jaar weer blond. Dit is nu al jaren het geval. Lang blond haar, steil, verzorgt en zonder pony is het dit jaar helemaal. Natuurlijk wel met zijscheiding. Een scheiding in het midden is dit jaar uit. Wil je je haar blond verven denk dan aan het kapsel dat Miley Cyrus had in 2012. Donker van boven en naar onder toe steeds lichter. Ook dit is een trend dit jaar.

De net uit bed look

Lekker warrig haar met toch een verzorgde basis. Het is nog steeds in, maar dit jaar moet het wel lang zijn. Liefst licht getoupeerd met de scheiding opzij. Nieuw dit jaar is de lange warrige bob, in laagjes met een kleine slag. Een kapsel wat zeer ver verwijderd ligt van de klassieke bob.

Glamour kapsel

Ook deze zijn nog steeds te vinden. Lang verzorgt haar met een knipoog naar de jaren twintig van de vorige eeuw.

De vlecht

Wil je echt trendy zijn dan ga je voor de vlecht. Ingevlochten, slordig of netjes, van achteren of opzij. Met loshangende pieken of al je haar in de vlecht. Het kan allemaal. De vlecht wint al jaren aan populariteit en is vooral voor de lente en de zomer in 2012 de trend. Een aantal jaar later is de vlecht weer vrijwel verdwenen uit het straatbeeld.

Paardenstaart

Ga je lekker makkelijk voor een paardenstaart? Dan is de trend hoog op het hoofd met een pluk haar rond het elastiekje zodat je dat niet ziet. Vooral dat laatste hoort er helemaal bij wanneer je trendy wil zijn. Een makkelijk kapsel voor een bad hair day. En wanneer je haar er echt niet uit ziet kan je er altijd nog een sjaaltje om knopen. Ook deze trend wordt dit jaar veel gezien bij celebs en op de catwalk.

Tips voor lang haar

  • Wanneer je je haar wast, gebruik dan koud water voor de laatste spoelbeurt. Dit zorgt voor een mooie glans van je haar.
  • Lang haar wordt vaak dof door gebrek aan voeding. Smeer crèmespoeling in de punten en het onderste deel van je haar en spoel dit daarna goed uit. Vlak bij je hoofdhuid heeft je haar geen crèmespoeling nodig, daar wordt het alleen maar vet van.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De haartrend voor 2012: lang haar!"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 31-10-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Haarverzorging
Schrijf mee!