InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Modifast heeft producten om bewust en snel af te vallen

Modifast heeft producten om bewust en snel af te vallen

Modifast heeft producten om bewust en snel af te vallen Na de jaarwisseling of vóór de vakantieperiode zullen er nogal wat mensen zijn die vaststellen dat ze wat extra kilo's erbij gekregen hebben en deze wil je dan zo snel mogelijk weer laten verdwijnen. Modifast producten bieden je een kuur waarbij je een aantal maaltijden gaat vervangen door een shake of pudding. Wil je snel of in een langzamer tempo afvallen? Je kunt zelf je eigen keuze maken en je hierbij zelfs laten adviseren door een eigen coach van Modifast.

Producent van Modifast

Modifast producten worden gemaakt door Nutrition en Santé. Dit is een dochteronderneming van Novartis. Deze multinational is gestart in 1758 en alles begon met het bedrijf Geigy. Rond 1860 werd ook de onderneming Ciba opgericht. In 1886 ontstond er nog een bedrijf die ongeveer dezelfde producten maakte met de naam Sandoz. Deze drie bedrijven fuseerden in 1996 en dat was het begin van Novartis. De naam is afgeleid van het Latijnse Novae Artes. Het betekent nieuwe vaardigheden.
Het hoofdkantoor is gevestigd in Basel in Zwitserland en men heeft ondernemingen in 140 landen. In Nederland is de dochteronderneming gevestigd in Arnhem. De missie van het bedrijf is om mensen gezond te maken en de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Bewust en snel afvallen

Modifast is vooral geschikt voor mensen die bewust en snel willen afvallen. Het begin is altijd moeilijk en als men het besluit heeft genomen om echt wat aan het gewicht te gaan doen dan wil je ook snel de eerste resultaten zien. Modifast kan je daarbij helpen.

Modifast shakes

Soms is het lastig om een begin te maken met afvallen. Dan kan Modifast een steuntje in de rug zijn om te starten. Je bent dan even heel bewust bezig om je doel te bereiken en in een later stadium kan je dan proberen om je voedingspatroon wat aan te passen voor de langere duur. Modifast is een maaltijdvervanger. Men mag drie van deze vervangers per dag nemen. Hierbij heeft men dan een volledige dagelijkse voeding die alle voedingsstoffen bevat die een mens nodig heeft. Daarnaast is het belangrijk om tenminste anderhalve tot twee liter water per dag te drinken. Modifast is verkrijgbaar in de grote supermarkten maar is ook bij Kruidvat, en Etos te koop.

De voordelen van Modifast

De voordelen van het gebruik van Modifast zijn:
  • De shakes zijn gemakkelijk te bereiken.
  • Het afvallen gaat snel dus men heeft snel een goed resultaat
  • De producten bevatten voldoende vitamines en mineralen
  • 'De kuur van twee weken kan men volgen zonder begeleiding
  • Je hoeft bij het gebruik niet na te denken of calorieën te tellen

Nadelen van Modifast

Ook Modifast heeft nadelenen hierbij kun je denken aan:
  • Sommige mensen ervaren toch nog een hongergevoel
  • De kuur is redelijk duur
  • Sommige mensen krijgen na verloop van tijd last van het jojo effect
  • Het is mogelijk dat men na twee weken weer méér gaat eten

Afvallen met verschillende producten van Modifast

  • Modifast intensive
  • Modifast snack & Meal
  • Modifast proti Plus.3.22
  • Modifast Go
  • Modifast laboratoires men

Modifast intensive

Verkrijgbaar als milkshake of pudding. Pudding is verkrijgbaar in de smaken chocolade, Karamel en vanille. Muesli is verkrijgbaar in de smaken appel- kaneel. Wanneer men zich strikt houdt aan de producten van Modifast intensive dan men krijgt in totaal 500 calorieën per dag binnen. De producten bevat wel alle noodzakelijke voedingsstoffen.Dus zowel ontbijt, lunch als avondmaal bestaan uit een zakje met een shake of pudding. Modifast is verkrijgbaar in de smaken aardbei, banaan en chocolade en vanille.Wil men niet al te streng zijn voor zichzelf dan is het toegestaan om tussendoor wel wat rauwkost te gebruiken zoal stukjes komkommer, roosjes broccoli of een paar stukjes paprika of bleekselderij. Bij het gebruik van Modifast intensieve kent men 3 fases. In de eerste fase die we fase A noemen gebruikt men echt alleen de Modifast producten. Daarna volgen de volgende 2 fasen.

Fase B

In fase B stap je over op 2 zakjes Modifast en één gezonde lichte maaltijd. Dit kan zijn een stukje mager vlees of vis en daarbij wat groenten, een aardappel of twee eetlepels deegwaren. Mager yoghurt is toegestaan na het diner.

Fase C

In fase C gebruik je alleen gezonde maaltijden die je zelf samenstelt. Hierbij zijn de shakes niet meer nodig. Maar Modifast snack & Meal kan een uitkomst bieden als je een keer teveel calorieën hebt gebruikt.

Modifast Proti Plus 3.2.2

De producten uit dit assortiment bestaan uit koekjes, repen,puddingen, drinks en eiwitten. Hierbij wissel je drie strenge dagen af met twee lichtere dagen. Deze kuur bevat vooral veel eiwitten die zorgen dat de spieren geen schade ondervinden. Het voordeel van deze kuur is dat men in het week-end normaal lichte maaltijden nemen.

Modifast snack& Meal

Met deze producten kun je een maaltijd geheel vervangen maar je kunt ook kiezen voor tussendoortjes.De artikelen bestaan uit repen, maaltijdvervangers en drankjes. Tussendoortjes zijn repen die maar weinig calorieën bevatten (127 cal.). De drinkmaaltijden zijn wel echte maaltijdvervangers. Het voordeel van deze maaltijdvervangers is dat je naast een gewone maaltijd kunt kiezen voor één van deze producten en hier mag je net zo lang mee door gaan als je zelf wilt. De producten zijn vooral geschikt om je goede gewicht te behouden.

Modifast Go

Modifast Go is voor de mensen die plotseling geen tijd hebben om een verantwoorde maaltijd samen te stellen. op zo'n moment kan Modifast Go uitkomst bieden. Het is vooral bestemd om niet aan te komen door teveel fastfood te gebruiken als men onderweg is of op het werk.

Modifast laboratoires men

Dit artikel is een voedingssupplement. en is vooral geschikt voor mannen die wat vet willen verliezen en strakke spieren willen behouden. Je gebruikt Modifast laboratoires naast de maaltijden.Het biedt ondersteuning maar is niet geschikt om snel gewicht te verminderen.

Gratis coach bij Modifast

Bij Modifast kan je de hulp krijgen van een gratis coach. Men kan zich inschrijven op de website van Modifast en gebruik maken van deze coach. Een coach kan je behulpzaam zijn met tips en recepten die speciaal voor jou van belang zijn.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met shakes - Het dieet met shakesAfvallen met shakes - Het dieet met shakesSteeds meer fabrikanten claimen dat je kunt afvallen met shakes. De shakes kunnen dan gebruikt worden als maaltijdvervan…
Amazing Meal: populair maaltijdsupplement uit AmerikaAmazing Meal: populair maaltijdsupplement uit AmerikaAmazing Meal is in de Verenigde Staten een van de populairste biologische maaltijdsupplementen op de markt. Het product…
Atkins dieet: dieetproductenAtkins dieet: dieetproductenHet Atkins dieet kan aangevuld worden met diverse dieetproducten welke je kunnen helpen bij het afvallen. Er zijn Atkins…
Dieetwebshop is een stimulans bij het afvallenDieetwebshop is een stimulans bij het afvallenVeel mensen volgen regelmatig een dieet om wat kilo's kwijt te raken. Als het eenmaal gelukt is dan valt men soms toch w…
Overgewicht en dieetOvergewicht is een van de grootste gezondheidsproblemen in de westerse landen. Om van overgewicht af te komen bestaan er…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Mojzagrebinfo, Pixabay
  • www.modifast.nl
  • Dieetcetera.nl
  • Dieetervaringen.nl
  • Novartis.

Reageer op het artikel "Modifast heeft producten om bewust en snel af te vallen"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 06-08-2018
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!