InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het 10 dagen dieet

Het 10 dagen dieet

Het 10 dagen dieet 10 pond in 10 dagen afvallen. Het is mogelijk met dit dieet, maar er zijn wel bepaalde regels die volledig nageleefd moeten worden maar welk dieet u ook kiest ze hebben allemaal bepaalde regels en/of voorschriften die u moet naleven om het beoogde resultaat te kunnen bereiken nl gewichtsverlies, u moet er wel de nodige aandacht en tijd aan besteden, "no pain no gain"' , u gaat zich energieker en fitter voelen, een beetje extra beweging zal zeker een positieve invloed hebben op uw dieet.

10 Dagen dieet

U mag als u het 10 dagen dieet volgt geen vlees afkomstig van varkens eten en geen mayonaise in welke vorm dan ook, wel is het toegestaan een dressing op uw rauwkost te gebruiken, ook wordt aanbevolen om bruin volkoren brood te eten. Thee en koffie mogen wel gebruikt worden. Als u het dieet volledig naleeft is er een goede balans tussen eiwitten en joules, het hongergevoel wordt voorkomen door de hoeveelheid eiwitten. Als u het dieet consequent naleefd bent u in 10 dagen ongeveer 10 pond lichter, u kunt dit blijven herhalen tot u uw streefgewicht heeft bereikt.

De basisregels zijn;

  • U mag onbeperkt water, koffie en thee (zonder melk en suiker) drinken
  • Gebruik margarine ipv boter
  • Gebruik geen sauzen of mayonaise, dressing is wel toegestaan
  • Drink minimaal 2,5 liter water per dag
  • Bakken en braden zonder vet
  • Eet alleen mager vlees
  • Eet bruin volkoren brood

Het dieet

Dag 1

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen thee of koffie, 1 boterham, dun besmeren met boter, 1 gekookt ei en een appel.
  • Lunch; 2 boterhammen, 100 gr. ham (zonder vet), augurk (zuur), 1 glas sap ( sinaasappelsap, grapefruit of citroen).
  • Diner; 1 sinaasappel, 100 - 120 gr. vlees, groente 2 soeplepels, 2 kleine aardappelen, 1 glas karnemelk of mager kwark.

Dag 2

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen koffie of thee, 2 boterhammen, 1 eetlepel konfituur.
  • Lunch; 1 banaan, 2 boterhammen, 250 gr magere kwark, 1 glas sap.
  • Diner; 1 schnitzel (kip of mager vlees) of twee plakken lever ( in klein beetje boter bakken), 1 appel, aardappelsalade ( 2 eetlepels), portie sla(groot), sap (1 glas).

Dag 3

  • Ontbijt; 1 of 2 kopjes koffie of thee, 1 boterham met 50 gr. magere worst, 1 sinaasappel.
  • Lunch; 2 boterhammen, 100 gr. magere vleeswaren, 1 portie sla, 1 glas sap.
  • Diner; 2 soeplepels groente macedoine.

Dag 4

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen koffie en thee, 1 boterham met magere kaas, 1 gekookt ei.
  • Lunch; 2 boterhammen, 100 gr. magere vleeswaren, thee of koffie, 1 klein broodje of knackebrood.
  • Diner; 1 sinaasappel, 100 gr. vlees, 1 soeplepel rijst, 1 groot portie sla.

Dag 5

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen thee, 2 boterhammen met magere kaas.
  • Lunch; 1 banaan, 2 koppen thee of koffie, stukje appeltaart ( geen slagroom), 1 broodje van gistdeeg.
  • Diner; 100 gr. vis of vlees, 3 eetlepels aardappelsalade of kleine aardappelen, 1 portie sla, 1 klein glas bier of cola.

Dag 6

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen thee, 1 sneetje brood, 2 gekookte eieren.
  • Lunch; 2 broodjes, 100 gr. magere vleeswaren.
  • Diner; 1 soeplepel mager goulash vlees, 2 aardappelen, 1 groot portie sla, 1 glas sap.

Dag 7

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen thee, 2 boterhammen, 1 eetlepel konfituur.
  • Lunch; 2 boterhammen, 50 gr. magere kaas, 1 zure augurk, 2 koppen koffie, 1 stuk appeltaart.
  • Diner; half haantje, aardappelsalade ( 2 eetlepels), portie sla (klein), vijf halve perziken ( geen sap).

Dag 8

  • Ontbijt; 1 - 2 koppen thee of koffie, 1 boterham, 50 gr. magere vleeswaren, 1 gekookt ei.
  • Lunch; 1 sinaasappel, 2 boterhammen, 250 gr. magere kwark, 1 kop thee.
  • Diner; één tartaartje ( 100 gram), groente ( 2 soeplepels), 2 aardappelen ( klein ), sap (1glas).

Dag 9

  • Lunch; 2 boterhammen, 100 gr. kip of magere vleeswaren, 1 zure augurk, 1 glas sap.
  • Diner; 3 knakworstjes, 1 plak bloedworst, groot portie zuurkool, 2 kleine aardappelen, 1 (sinaas)appel.

Dag 10

  • Ontbijt; 1 of 2 kopjes thee of koffie, 1 boterham, 50 gr. magere kaas, 1 appel.
  • Lunch; 2 boterhammen, 100 gram magere vleeswaren, 1 ei, 1 kop thee of koffie.
  • Diner; 100 gr. mager vlees, 1 soeplepel spaghetti, 1 grote portie sla, 1 glas karnemelk of sap.
© 2009 - 2017 Ckonemann, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Slank in 28 dagen: het metabolisme dieetSlank in 28 dagen: het metabolisme dieetSlank in 28 dagen. Wie wil dit nu niet? De Amerikaanse auteur Haylie Pomroy beweert in haar boek "Het metabolisme dieet.…
Op dieet en toch zoveel eten als je wiltOp dieet en toch zoveel eten als je wiltAfvallen met een dieet is niet makkelijk. Het kan dan enorm helpen om één dag in de week zoveel te eten als je wilt. Die…
Montignac dieetHet Montignac dieet is een methode die rond de jaren 90 ontzettend populair is geworden om af te vallen. De methode is v…

Reageer op het artikel "Het 10 dagen dieet"

Reacties

Marion, 29-10-2016 12:22 #14
Hoeveel is een soeplepel? En ik lust geen karnemelků kan ik het met iets anders vervangen? Reactie infoteur, 07-01-2017
Een soeplepel spaghetti is ongeveer 125 gr en de karnemelk kunt u vervangen door halfvolle melk of magere melk of u kunt ook magere yoghurt nemen, als u verder het schema volgt zal dit geen probleem zijn.
Veel succes

May, 05-04-2016 10:40 #13
Moet je 3x per dag eten? Of mag je bv de banaan die eigenlijk bij de lunch zit ook om 15.00 uur eten?

Groetjes Mayella

Wil, 28-10-2015 12:03 #12
Ik vroeg mij af of je i.p.v. brood ook crackers mag eten?

Mieke, 26-05-2015 16:51 #11
Mijn man en ik zijn nu de tweede dag bezig met het dieet,
wat mij opvalt is dat je tussen door niks mag ook geen fruit,
en op dag drie bestaat het diner alleen uit groenten is dat niet weinig
mijn man zegt daar heb ik dus niet genoeg aan na een dag hard werken
mag je ook geen fruit of kwark pakken? Reactie infoteur, 20-07-2015
Ja je kan zelf het dieet iets aanpassen als het veel te weinig is maar zie het dieet dan meer als een leidraad en probeer je er zoveel mogelijk aan te houden en te doen wat er wordt geadviseerd om het beste resultaat te behalen, veel succes. mvg

Swaghetti Yolonaise, 09-01-2015 19:40 #10
Minime, ik denk dat dit voor iedereen verschilt. Alleen de donderdag is echt een moeilijke dag, maar verder zit ik gewoon vol. Ik denk dat twee boterhammen bij de lunch en het ontbijt redelijk normaal zijn, toch? Dat is niet uithongeren op een bakje magere yoghurt, maar leert je om gezonde middelen te gebruiken en met mate te eten. Er staat fruit op het programma, zuivel, vleeswaren en koolhydraten. Iets meer variatie in groenten had inderdaad wel gemogen en met sporten bijvoorbeeld extra banaan/kwark nemen kan denk ik ook geen kwaad. Wat vind je precies zo ongezond hieraan? Reactie infoteur, 17-01-2015
Je kan dit ook zien als een richtlijn en je kan zelf eventueel wat dingen toevoegen, als je het op die manier beter kan volhouden en je er zelf prettig bij voelt is het goed. Veel succes.

Minime, 19-12-2014 14:19 #9
Ik vind dit erg gevaarlijk, mensen hebben meer voedingsstoffen nodig tegenwoordig, dan hier op de lijst staat. Als ik me aan deze 10 dagen zou houden, ga ik na een dag al van m'n stokje, of loop te braken van de honger. En dit is zo weinig, als je hierna weer "gewoon" gaat eten, komen de kilo's er net zo hard weer aan. Gewoon niet teveel eten, en genoeg variatie. Ook rond dezelfde tijden eten. Beetje sporten en bewegen indien mogelijk. Dat is de beste én gezondste manier :)

Japke, 12-05-2014 13:09 #8
Ik eet vegetarisch, wat vervang ik voor het vlees? Reactie infoteur, 13-05-2014
U kunt bij de supermarkt vleesvervangers kopen, het lijkt op vlees maar is het niet, er is volop keus. Ook kunt u wat noten eten en/of wat witte bonen in tomatensaus of bruine bonen in plaats van vlees (dezelfde hoeveelheden als vlees/vis), Wel elke dag iets anders.

Veel succes,

Met vriendelijke groet,

Denise, 27-08-2011 13:14 #7
Hallo, ik zou graag met dit dieet gaan beginnen, alleen heb ik een vraag omtrent de aardappelsla (kartoffelsalat). Moet je dit zelf maken of mag je dit kant-en-klaar kopen. Zit hiet dan geen mayo in of moet je een variant nemen op yoghurtbasis of zo? Reactie infoteur, 28-08-2011
Halo Denise het beste is om de aardappelsalade zelf te maken omdat je dan precies weet wat erin zit, in kant en klaar zitten haast altijd extra stoffen toegevoegd zoals conserveringsmiddelen, emulgatorren en kleurstoffen enz. Soms kan je het ook kant en klaar kopen bij de groenteboer kopen die het nog zelf maakt. Als je het zelf maakt gewoon de echte mayonaise gebruiken en geen light producten want hierin zitten ook weer allerlei producten toegevoegd. Halo Denise het beste is om de aardapelsalade zelf te maken omdat je dan precies weet wat erin zit, in kant en klaar zitten haast altijd extra stoffen toegevoegd zoals conserveringsmiddelen, emulgatorren en kleurstoffen enz. Soms kan je het ook kant en klaar kopen bij de groenteboer kopen die het nog zelf maakt. Als je het zelf maakt gewoon de echte mayonaise gebruiken en geen light producten want hierin zitten ook weer allerlei producten toegevoegd. Veel succes.

Eleonora, 12-10-2010 23:06 #6
Ik ben zeer astmatisch en krijg regelmatig prednisolon. Hierdoor ben ik 25 kilo aangekomen. Als ik 1 kilo ben afgevallen en ik krijg weer medicijnen zitten er 4 kilo bij. Hoe kan ik dit veranderen?

Sandra, 02-09-2010 13:24 #5
Er staat regelmatig een banaan op het menu, nu lust ik dat niet. Waar kan je dat het beste door vervangen? En bij dag 10 staat spaghetti, is dat alleen de pasta? zonder iets? Wat moet ik me voorstellen bij een klein portie sla of groot portie? Je mag wel tomaat, ui, komkommer aan de sla toevoegen?

Marjolijn, 01-04-2010 11:26 #4
Ik ben nu 4 dagen bezig met het dieet. Het is best aardig vol te houden, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet alles bij de maaltijden op eet. Ik bewaar steeds 1 ding, omdat ik mijn tussendoortjes zo mis, en eet die dan dus later op.

Nu wil ik eigenlijk weten of dit wel de bedoeling is? Of moet je echt alles in 1 keer nuttigen?
Ook wil ik graag weten of je lunch en diner mag omwisselen? Dit komt vaak beter uit, i.v.m. werk.

Ohja, mag je ook cristal clear i.p.v. water?

Groetjes, Marjolijn Reactie infoteur, 07-04-2010
U kunt het het beste 3 maaltijden houden, als u het volgens het schema doet zult u het beste resultaat halen maar de maaltijden omwisselen zal naar mijn idee geen probleem zijn, crystal clear zal ook niet echt een probleem zijn maar als er andere dingen worden toegevoegd zal het een minder goed resultaat geven, wees er dus voorzichtig mee, maar aan de andere kant als je het op die manier vol kan houden dan zou ik het gewoon doen, veel succes.

Met vriendelijke groet Carl

Marrie, 12-02-2010 06:27 #3
Waarom mag je alleen sla en geen andere groentes? Reactie infoteur, 14-02-2010
Het dieet is zo uitgebalanceerd dat u hiermee het beste resultaat zal behalen maar mocht u geen sla lusten kunt u ook andere groente gebruiken, dit zal opzich niet erg zijn. veel succes.

met vriendelijke groet carl

Mischa, 16-11-2009 20:48 #2
Kunt u me vertellen wat een gistbroodje is? En ik lust geen bloedworst, wwar kan ik dat door vervangen?
Vriendelijke groet,
Mischa. Reactie infoteur, 02-12-2009
Een gistbroodje is een broodje gemaakt van gistdeeg dat u zelf kunt afbakken of eventueel gebakken kopen, de bloedworst kunt u vervangen door een stukje kipfilet of andere vleeswaren die toegestaan zijn, veel succes met het dieet.
Met vriendelijke groet carl.

Fiona, 17-06-2009 10:51 #1
Wat ik me afvraag is hoe het kan dat je geen varkensvlees mag eten maar wel ham en schnitzel op het menu hebt staan?! Verder groot succes gezien bij mijn zus. Reactie infoteur, 30-06-2009
Bedankt voor je reactie het moet een schhnitzel zijn kip of ander soort vlees, in iedergeval geen varkensvlees en ham moet zijn kip of ander mager soort vleeswaren in ieder geval blij te horen dat het dieet een suuces is.
met vriendelijke groet carl

Infoteur: Ckonemann
Laatste update: 30-06-2009
Subrubriek: Dieet
Reacties: 14
Medische informatie…
Schrijf mee!