InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Alli, de werking

Alli, de werking

Alli, de werking Montignac, Sonja bakker, het brooddieet, bloedgroependieet, eat clean, alle diëten zijn al aan ons voorbij gegaan. De nieuwste rage op dieetgebied: de Alli afslankpil. Met het vrolijk gekleurde blauwe doosje, lijkt het net een onschuldig snoepje. Het is echter het nieuwste op het gebied van afslanken: de Alli afslankpil. op de markt gebracht door GlaxoSmithKline (GSK) .Het hoofdkantoor is in Londen gevestigd en heeft met de nieuwste afslankpil de aandacht van vele landen op zich weten te richten. In mei 2009 werd dit product op de Nederlandse markt gelanceerd.

De werking van Alli

Om te kunnen werken, lopen, bewegen, ja zelfs tijdens je slaap, verbruik je energie. Die energie is afkomstig van voedingsmiddelen en dranken. Energie word in je lichaam opgeslagen als vet. Dit is een natuurlijk proces, het vet word opgeslagen zodat dit gebruikt kan worden voor de slechtere tijden, in tijden waar voedselschaarste voorkomt. In de huidige samenleving zoals wij die kennen, komt die voedselschaarste nauwelijks nog voort. Toch blijft het lichaam vet opslaan, waardoor er steeds meer vetcellen in ons lichaam komen, die ons lichaam in omvang en gewicht doen toenemen.

En nu die pil dan

Vetopslag willen we niet, want het maakt ons dik! En dik vinden de meeste mensen niet mooi. Dat is nou eenmaal het modebeeld. Bovendien is overgewicht ook slecht voor de gezondheid. En voor de levensduur. De Alli afslankpil blokkeert ongeveer een kwart van de vetopname in ons lichaam. Dit vet word niet opgeslagen in het lichaam, maar verlaat het lichaam via de natuurlijk weg. Via de ontlasting dus. De gebruiker van de Alli afslankpil zal dit zeker merken in het begin: winderigheid, darmkrampen, vaak naar het toilet moeten, andere stoelgang, allemaal bijwerkingen die voor kunnen komen tijdens het gebruik van de afslankpil.

Alli doet al het werk?

Absoluut niet! Ondanks dat het een kwart van de vetopname blokkeert, zal niemand er slapend van afvallen. Net zo min als men slapend rijk zal worden. Er zal dus zeker werk verzet moeten worden. En dat begint bij het letten op je voedingsgewoonten. Vetrijke producten zullen verminderd moeten worden, en de beweging zal juist meer moeten worden. Voor elke twee kilo die je afvalt, helpt Alli eraan mee dat je nog eens 1 kilo extra aan gewicht verliest.

De balans

Maken we de balans op, dan kan er kortweg gezegd worden dat de Alli afslankpil prima werkt als je gemotiveerd en gestimuleerd bent en word tot het verliezen van overtollig gewicht. Een extra duwtje in de rug of een stimulans, de Alli afslankpil geeft je net dat beetje meer wat je nodig hebt tijdens het afslanken. Maar daar zul je zeker zelf wat voor moeten doen, een wonderpil is het niet! Fabrikant GSK maakte dit ook aan het publiek duidelijk middels een grote marketingcampagne. Nu we het toch over balans hebben: de balans energieopname-energieverbruik, zal altijd meer naar rechts moeten hangen. Dan is de afslankende man of vrouw al een heel eind op weg.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Alli, de werking"

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 07-04-2011
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!