InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het Erica Terpstra dieet

Het Erica Terpstra dieet

Erica Terpstra had een lange tijd last van overgewicht. Ze probeerde af en toe wel eens een dieet, maar viel altijd weer terug in haar oude gedrag. En daar kwam ook nog eens bij dat het haar eigenlijk weinig kon schelen dat ze te dik was. Begin mei 2008 besloot ze dat het zo niet langer kon en begon ze met een dieet. Deze beslissing kwam overigens niet uit ijdelheid, maar vanwege gezondheidsklachten. Ze had last van haar knieën, vanwege haar zware lichaam, en kon daardoor moeilijk lopen. Met dit dieet is ze maar liefst 40 kilo afgevallen! Vanwege het succes van haar dieet heeft ze er een boek over geschreven met als titel ‘Help, ik val af!’

Hoe werkt dit dieet?

Erica Terpstra heeft een proteïnedieet gevolgd van Prodimed. Prodimed werkt met verschillende fases en maaltijdvervangers. Op de website kan je al die maaltijdvervangers bestellen en begeleiding krijgen bij het afvallen. In het begin eet je alleen maar maaltijdvervangers en in de verschillende fases ga je dat weer langzaam opbouwen naar gewoon voedsel. Verder mag je naast dit dieet zoveel groente eten als je wilt. Het is ook de bedoeling dat je gaat sporten terwijl je dit dieet volgt. Dit deed Erica Terpstra ook, met behulp van een personal trainer. In het begin moest ze zichzelf naar de sportschool slepen, maar uiteindelijk ging ze er met veel plezier heen. Om te voorkomen dat ze zou zondigen, bracht Erica haar eigen pannenkoekjes mee naar feesten waar veel te eten was.

Verschillende meningen

De meningen verschillen sterk over dit dieet. Op bol.com kan je haar boek bestellen en daar liegen de recensies er niet om. Veel mensen hadden niet verwacht dat het om een dieet met poedertjes en zakjes ging. Het gaat ook nog eens om dure producten en daardoor is het maar voor weinig mensen weggelegd. Ook werd er gezegd dat het dieet vergoed zou worden, maar dit blijkt alleen te gaan om de consulten die je met een voedingsdeskundige hebt en dit wordt ook niet 100% vergoed. Een personal trainer is ontzettend goed voor je motivatie, maar dit is helaas maar voor weinig mensen weggelegd, omdat het nogal aan de dure kant is.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die wél in dit dieet geloven. Dat zou mede komen door de veelzijdigheid van de maaltijden. Ze hebben veel verschillende smaken en je kan er veel mee kokkerellen. Als je je goed kan houden aan het dieet vliegen de kilo’s er inderdaad van af.

Conclusie

Als je op een makkelijke en snelle manier wilt afvallen en je zit niet krap bij kas, dan zou je dit dieet prima kunnen volgen. Bedenk echter wel dat het altijd verstandiger is om je levensstijl te veranderen en je voeding aan te passen. Dit betekent dus dat je het beste kan kijken naar hoe en hoeveel je nu eet en daar veranderingen in gaat brengen. Er zijn genoeg websites waar je je energiebehoefte (calorieën) uit kan rekenen die je per dag binnen zou moeten krijgen. Let er goed op dat wanneer je een dieet volgt, je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. En wat heel belangrijk is bij een dieet: eet niet te weinig! Nog een belangrijk punt: stap altijd weer over op normale voeding, op maaltijdvervangers kan je niet leven.

Lees verder

© 2009 - 2019 Vivere87, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Het Erica Terpstra dieet"

Infoteur: Vivere87
Laatste update: 01-12-2009
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!