InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Sonja Bakker;afvallen met een dieet uit haar boeken

Sonja Bakker;afvallen met een dieet uit haar boeken

Sonja Bakker;afvallen met een dieet uit haar boeken Sonja Bakker heeft zelf een time-out genomen, maar gelukkig kan haar grote groep dieet aanhangers toch blijven sonjabakkeren en afvallen met een dieet van Sonja Bakker, met name door haar boeken over afvallen. Overigens zal Sonja vanaf medio 2010 geleidelijk weer meer in de publiciteit gaan komen na haar bewuste time-out. Sonja Bakker heeft na een turbulente periode op zowel privé als zakelijk gebied besloten een periode op de achtergrond te treden. Hoe lang deze time-out gaat duren, waarin de Sonja Bakker aanhangers het zonder haar internet afslankprogramma’s, het Sonja magazine en nieuwe Sonja dieetboeken moeten doen, is onbekend. In plaats van mensen te helpen met afvallen, is ze zich gaan richten op haar kinderen en zichzelf.

Toch Sonjabakkeren en afvallen zonder dat Sonja Bakker actief is

Maar wat betekent dit nu voor iedereen die door middel van de Sonja Bakker methode en dieet op gewicht wil blijven? Als je de boeken van Sonja niet in huis hebt, dan is het goed te weten dat deze gewoon verkrijgbaar blijven. Verder zijn er vele websites waarop je informatie over de Sonja Bakker methode kunt vinden, zodat je toch met behulp van deze methode je ideale gewicht kunt bereiken én houden!

Hoe is het Sonja Bakker dieet tot stand gekomen

Sonja Bakker heeft een opleiding tot gewichtsconsulente gevolgd, waardoor ze meer inzicht kreeg in haar eigen voedingspatroon. Op basis hiervan heeft ze haar eigen dieetmethode ontwikkeld die de naam Sonja Bakker Dieet kreeg, en waarmee ze zelf maar liefst 20 kilo afviel. Het Sonja Bakker dieet oftewel de Sonja Bakker methode is dus een echt ervaringsdieet en daarom ook zo geliefd, want het is door iedereen vrij gemakkelijk te volgen.

Wat houdt de Sonja Bakker Methode in

Het begint met de meest simpele manier om gewicht te verliezen, namelijk minder eten!
  • De diëten van Sonja Bakker verschillen op het gebied van het aantal calorieën dat je per dag inneemt. Een dieet met zeer weinig calorieën, minder dan 1000 per dag, geeft natuurlijk snellere resultaten dan een dieet van 1300 calorieën.
  • Daarnaast staat ook de variatie in eten centraal, belangrijk om welk dieet dan ook vol te houden. Door voldoende variatie in de voeding aan te brengen, sluit het dieet ook redelijk goed aan bij de voedingsadviezen zoals die in de bekende Schijf van Vijf zijn te vinden.
  • Een belangrijke toegevoegde waarde van de Sonja Bakker methode is dat je door gebruik te maken van bijvoorbeeld de boeken, haar menusuggesties volledig kunt volgen en dus zelf niet meer hoeft na te denken over hoe je op een verantwoorde manier maaltijden zo kunt bereiden, dat je ook nog eens afvalt. Je hoeft zelfs geen calorieën te tellen!
  • Sonja verstrekt ook de benodigde boodschappenlijsten om het dieet te volgen!
  • Zoals bij ieder dieet geldt, geldt ook bij het Sonjabakkeren, dat je je voedingspatroon blijvend moet aanpassen om op gewicht te blijven, nadat je je streefgewicht hebt bereikt.

Enkele dieet boeken van Sonja Bakker om gewicht te verliezen

Sonja Bakker heeft een aantal boeken uitgebracht, waarvan er hier enkele zullen worden toegelicht.
  • In het boek ‘Bereik je ideale gewicht’ vind je een 9-weken-plan met gerechten die vrij eenvoudig klaar te maken zijn. Weinig koolhydraten en vetten, veel groenten maar relatief weinig zuivel en fruit staan centraal.
  • Als vervolg hierop vind je in haar boek ’Bereik en behoud je ideale gewicht’, een 8-weken-plan met menu’s.
  • [Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners’ is gericht op de leeftijdsgroep van 4 tot en met 18 jaar. Te veel kinderen uit deze leeftijdsgroep hebben een te hoog gewicht, vandaar dat dit boek zeker een toegevoegde waarde heeft. Verantwoord afvallen staat wederom centraal, zeker omdat kinderen in de groei zijn en dus voldoende voedingsstoffen binnen moeten krijgen.
  • ‘Gezond genieten met Sonja’’ is een boek waarin je wederom weekmenu’s en recepten vindt. Dit boek is vooral geschikt wanneer je ook tijdens feestelijke gelegenheden, zoals met Kerst, wilt Sonjabakkeren maar toch van een echte feestmaaltijd wil genieten.

Is de Sonja Bakker methode een gezond dieet om af te slanken?

Deze vraag is een vraag die veel gesteld wordt en waar vele verschillende antwoorden op gegeven worden. We kunnen hier op deze vraag geen eenduidig antwoord geven, maar wel een aantal aandachtspunten die bij het beantwoorden van de vraag een rol spelen.
  • De vraag of een dieet met een beperkte calorie-inname überhaupt gezond is, of het nu het Sonja Bakker dieet of een ander dieet is, kent vele verschillende antwoorden!
  • Het Sonja Bakker dieet sluit redelijk goed aan bij de voedingsadviezen zoals die in de Schijf van Vijf worden genoemd, beter dan vele andere diëten. Uiteraard is er wel kritiek uit de hoek van bepaalde voedingsdeskundigen die vinden dat bepaalde voedingsstoffen te weinig voorkomen in het dieet.
  • Daar waar iemand succesvol is, zoals Sonja Bakker, dan ontstaat er niet alleen een hype in positieve zin, maar ontstaat er ook een golf van kritieken. Uiteraard bestaat deze kritiek gedeeltelijk uit zinvolle opmerkingen en aanmerkingen, maar een deel ervan kan men gerust met een korreltje zout nemen.
  • Velen hebben door te Sonjabakkeren op een vrij prettige manier die ook nog eens goed vol te houden is, hun streefgewicht bereikt. Dit is natuurlijk ook tekenend voor de manier van afvallen zoals Sonja Bakker die adviseert.
© 2009 - 2019 Annika_schrijft, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Sonja Bakker: De dieetgoeroe van de 21e eeuwDieetgoeroe Sonja Bakker heeft Nederland de afgelopen jaren veroverd met haar recepten en weekmenu’s. Alsof dit nog niet…
Mathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallenMathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallenMathijs Vrieze is de nieuwe dieetgoeroe, na Sonja Bakker is er nu ook een boek van zijn hand, met menu's om gezond af te…
Mijn kijk op het Sonja Bakker dieet: voor- en nadelenmijn kijk opMijn kijk op het Sonja Bakker dieet: voor- en nadelenIedereen heeft er wel eens van gehoord: het Sonja Bakker dieet. Het werd zo populair dat het woord "sonjabakkeren" is to…
Alle informatie over het BEP dieetHet programma Editie NL ging op zoek naar de nieuwe Sonja Bakker. Van drie verschillende methodes won het BEP dieet en k…
Mathijs Vrieze: de nieuwe Sonja Bakker?Mathijs Vrieze: de nieuwe Sonja Bakker?Nu Sonja Bakker kiest voor een periode van rust in haar leven, wordt het tijd voor een nieuwe dieetgoeroe. Het tv-progra…

Reageer op het artikel "Sonja Bakker;afvallen met een dieet uit haar boeken"

Reactie

Margreet, 15-11-2015 13:19 #1
Graag zou ik willen weten hoeveel peulvruchten je per keer mag gebruiken.

Met vriendelijke groet Margreet.

Infoteur: Annika_schrijft
Laatste update: 23-06-2010
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!