InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Alli

Afvallen met Alli

Afvallen met Alli Alli is een nieuw middel tegen overgewicht, dat bij de apotheek (zonder recept) verkrijgbaar is. Het is een hulpmiddel bij het afvallen en is alleen geschikt voor mensen met een BMI boven de 28. In dit artikel vindt u allerlei informatie over Alli, en worden voor- en nadelen voor u op een rijtje gezet.

Overgewicht, oftewel: obesitas

Overgewicht is al jaren een probleem, en het probleem wordt steeds groter. In 2006 kwam het al voor bij 51% van de mannen, en 42% van de vrouwen. Overgewicht kan door meerdere factoren worden veroorzaakt, bijvoorbeeld:
  • Een energierijk dieet;
  • Beperkte lichaamsbeweging;
  • Een zittende levensstijl;
  • Een onderliggende ziekte (bijvoorbeeld de ziekte van Custing);
  • Een eetziekte zoals een eetbuienstoornis;
  • Een toename van koolhydraten in het eten;
  • Te weinig slaap;
  • Stress;
  • Een genetische aanleg.
Mensen met overgewicht hebben vaak gezondheidsproblemen, zoals:
  • Suikerziekte;
  • Een hoge bloeddruk;
  • Hart- en vaatziekten;
  • Een verhoogd cholesterol;
  • Rugpijn;
  • Onvruchtbaarheid;
  • Depressie.
Om obesitas te bestrijden kan er een dieet worden gevolgd in combinatie met veel lichaamsbeweging. Veel mensen beginnen hier met veel enthousiasme aan, maar denken dat het niet helpt en vervallen weer in hun oude levensstijl. Nu heeft Glaxo Smith Kline een pil op de markt gebracht die nét dat laatste steuntje in de rug kan geven.

Wat is Alli?

Volgens de fabrikant verhinderen de pillen van Alli dat vet wordt opgenomen, uit het voedsel dat u eet. Alli zorgt er tevens voor, volgens de fabrikant, dat een dieet met Alli 50% effectiever is, en dat u toch gewoon kunt eten. De fabrikant van Alli is Glaxo Smith Kline.

Wat bevat een Alli pil?

Een Alli pil bevat Orlistat als werkzame stof. Orlistat wordt al jaren gebruikt als middel tegen obesitas, maar wordt verkocht onder de naam Xenical. Van de stof Orlistat is aangetoond dat het helpt bij het verliezen van gewicht.

Is afvallen door Alli een feit of fabeltje?

Klinische studies tonen aan dat Alli, in combinatie met een vetarm dieet en een verlaagde calorie-inname, mensen kan helpen 50% meer gewicht te verliezen dan een 'gewoon' dieet. Dit betekent dat wanneer iemand met een 'gewoon' dieet 2 kilo zou afvallen, 3 kilo afvalt bij het gebruiken van Alli. Hoe komt dit? Alli zorgt ervoor dat ongeveer 25% van het vet in het eten niet geabsorbeerd wordt door het lichaam, waardoor het niet kan worden omgezet in extra kilo’s. De werkzame stof van Alli werkt nauwelijks in de bloedbaan, maar is actief in de darmen. De combinatie van Alli met een dieet stimuleert een gezonde 'way of life' en zorgt daardoor voor blijvend gewichtsverlies.
Alli kan u natuurlijk op weg helpen voor een gezonde levensstijl. Vergeet echter niet dat het effect van Alli ook stopt wanneer u stopt met Alli. De capsules werken enkel in combinatie met een vet- en caloriearme voeding, en dat is volgens het Voedingscentrum de enige oplossing voor overgewicht. Alli is geen wondermiddel, door uw levensstijl aan te passen komt u veel verder. Een gezonde levensstijl omvat:
  • Voldoende beweging;
  • Vetarme voeding, en;
  • Caloriearme voeding.
Helaas bevat de gebruiksaanwijzing van Alli ook minder leuke feiten:
  • Winderigheid;
  • Dunne ontlasting;
  • Door Alli krijgt u minder vitamines (A, D, E en K) binnen, er wordt aangeraden extra vitaminen te slikken;
  • U mag slechts 3 pillen per dag innemen, deze dosis mag niet overschreden worden;
  • Mensen met diabetes of mensen die bloedverdunners innemen moeten eerst hun arts raadplegen;
  • Wanneer uw extra kilo's worden veroorzaakt door suikers of drank, dan zal Alli weinig voor u doen.

Is Alli geschikt voor mij?

Om Alli te kunnen gebruiken dient u:
  • Minstens 18 jaar oud te zijn, en;
  • Een BMI van minstens 28 te hebben.
Om uw BMI te berekenen deelt u uw lichaamsgewicht in kilo’s door het kwadraat van uw lengte in meters. U kunt hier snel en gemakkelijk uw BMI berekenen. De waarden van uw BMI betekenen:
  • Lager dan 18,5 is ondergewicht;
  • Tussen 18,5 en 25 is gezond;
  • Tussen 25 en 30 is overgewicht;
  • Tussen 30 en 40 is obesitas;
  • Hoger van 40 is morbide obesitas.
Het is zeer belangrijk uw dokter te raadplegen wanneer u Alli wilt gaan gebruiken. Alli kan soms namelijk meer kwaad dan goed doen, vooral in combinatie met andere medicijnen. Raadpleeg dus altijd uw dokter, en bestel Alli niet via het internet. Apotheken verkopen ook Alli, en zij kunnen u voorzien van een goed advies.
© 2010 - 2018 Anny87, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afslanken met een wonderpilAfslanken met een wonderpilHet Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport kwam in 2009 met verontrustende cijfers; 40 % van de volwassenen en…
Alli, de werkingAlli, de werkingMontignac, Sonja bakker, het brooddieet, bloedgroependieet, eat clean, alle diëten zijn al aan ons voorbij gegaan. De ni…
Obesitas, aankomen en afvallen; nieuwe inzichtenObesitas, aankomen en afvallen; nieuwe inzichtenObesitas lijkt de straf van de moderne samenleving voor onze lifestyle. Vaak het gevolg van ongezond en veel eten in com…
Snel afvallen – AlliRigoureus afvallen? Al van alles geprobeerd? Diëten die niet helpen, trainingsprogramma’s die niet aanslaan en de altijd…
Bronnen en referenties
  • Apothekersnieuws

Reageer op het artikel "Afvallen met Alli"

Infoteur: Anny87
Gepubliceerd: 05-01-2010
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!