InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het Die-Eet-Anders dieet van Dokter Anders

Het Die-Eet-Anders dieet van Dokter Anders

Het is nu mogelijk om 7 tot 10 kg in de eerste maand af te vallen met het Die-eet-Anders van Dokter Anders. Dit dieet laat u afslanken door gezond te eten, te bewegen en met uzelf in balans te komen, zowel op het lichamelijke als het geestelijke vlak. Hieronder meer over dit dieet en hoe u dit bij Dokter Anders kunt volgen.

Wie is Dokter Anders?

Anders dan de naam doet vermoeden, bestaat Dokter Anders, het Instituut voor natuurlijke geneeswijzen, uit 2 personen. Hans van Kempen en Els van Kollenburg, zowel collega's als partners in het dagelijks leven, werken samen in deze zelf opgerichte praktijk sinds 1985.

Beiden hebben studies gevolgd op het gebied van natuurgeneeskunde en zijn geregistreerd en erkend therapeut bij de beroepsvereniging V.N.T. (Vereniging van Natuurgeneeskundig Therapeuten).

Het "Anders" in de naam Dokter Anders slaat op het anders dan anders zijn van de behandelmethoden. De therapeuten Hans en Els kijken verder dan het overgewicht en bezien de hele mens achter de klacht. Ze proberen dan ook de oorzaak te lijf te gaan en niet alleen de uiterlijke klachten.

Hoewel u bij Dokter Anders ook voor veel van uw andere klachten terecht kunt, blijft dit artikel beperkt tot het Die-eet-Anders dieet.

Overgewicht

De media staat er vol van. Overgewicht is een toenemend probleem in onze Westerse wereld. Ook bij de jeugd neemt het overgewicht snel toe. Om hier wat aan te doen gaan veel mensen over tot een van de vele diëten die er op de markt zijn. Het blijkt uit onderzoek dat veel van de mensen die een dieet volgen na een jaar 10 % meer wegen dan het gewicht waar ze mee begonnen zijn. Blijkbaar is het erg moeilijk om het op eigen houtje voor elkaar te krijgen. Ook het jo-jo effect is bekend onder degenen die eerder met verschillende diëten hebben gewerkt.

Bij Dokter Anders heeft men een combinatie voor ogen van afslanken door gezond eten, bewegen en met jezelf in balans komen. Het lichamelijke moet voor die balans gecombineerd worden met de geestelijke gesteldheid. Met Die-eet-Anders gaat u stapsgewijs een nieuwe en andere manier van eten aanleren. Er wordt niet voor niets gesproken over 'die-eet' in plaats van een dieet. Het streven is om u in een totale balans te brengen.

Getuige de vele positieve reacties op de website van Dokter Anders geeft het voor veel mensen een prima resultaat. Echter garanties kunnen ook bij Dokter Anders niet gegeven worden, daar ieders persoonlijke situatie en omstandigheden anders zijn.

Hoe gaat het in zijn werk

Als u besluit om het dieet te gaan volgen start u eerst met een intake gesprek. U maakt daarvoor een afspraak in de St. Josephstraat in Tilburg en dit gesprek zal ongeveer drie kwartier in beslag nemen.

In dit gesprek wordt informatie gegeven over de wijze waarop het dieet werkt. Een checklist wordt ingevuld en met u afgestemd wat uw streefgewicht gaat worden. Tevens wordt u gewogen en wordt uw vochtgehalte gemeten. Dit gebeurt op de impedantiemeter.

U krijgt een persoonlijke map met informatie op schrift mee over het te volgen dieet. Ook schaft u een zogenaamd startpakket aan met een selectie van een aantal van de dieetproducten. Dit startpakket geeft u de mogelijkheid om een keuze te maken uit de verschillende hartige en zoete smaken die er voorhanden zijn. Hiermee bepaalt u zelf welke smaken het beste bij u passen en waar u zich prettig bij voelt. De door u gekozen producten kunt u dan bij Dokter Anders aanschaffen.

Een dieet kan niet zonder de nodige aanvullende voedingssupplementen en deze schaft u bij uw eerste bezoek aan.

Wekelijks brengt u een bezoek aan Dokter Anders voor een controle, inclusief de weging en vochtmeting.

De kosten van het dieet

Op de site van Dokter Anders staat het volledige kostenplaatje voor u uitgewerkt. Aangezien prijzen aan wijzigingen onderhevig zijn worden ze niet in dit artikel vermeld. Voor alle informatie over het dieet en de vergoedingen van uw zorgverzekeraar kunt u op de website terecht.

Lees verder

© 2010 - 2019 Berrie_van_mier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Het Dukan dieet, werkt het echt zo goed?Het Dukan dieet, werkt het echt zo goed?Het Dukan of Protal dieet is een populair dieet, bedacht en in elkaar gezet door de Franse dokter Pierre Dukan. Het diee…
Overgewicht en dieetOvergewicht is een van de grootste gezondheidsproblemen in de westerse landen. Om van overgewicht af te komen bestaan er…
Beginnen met afvallenIedereen weet wat het is, afvallen. Het zou beter zijn als mensen dat ook deden. Nederlanders worden namelijk steeds dik…
Bronnen en referenties
  • http://www.dokteranders.nl/

Reageer op het artikel "Het Die-Eet-Anders dieet van Dokter Anders"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 27-11-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!