InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Soorten afvalmethodes

Soorten afvalmethodes

Soorten afvalmethodes In Nederland zijn we ongeveer 70 miljoen kilo te zwaar. Mensen die overgewicht hebben, hebben meer dan 90% kans om op latere leeftijd suikerziekte te krijgen.

Soorten afvalmethodes

Weight watchers

Weight watchers is een dieet waarin je een aantal punten per dag mag eten. Het ligt aan verschillende factoren hoeveel punten je per dag mag eten. Om dat te berekenen ga je naar deze website. Het aantal punten van de verschillende factoren tel je bij elkaar op, en dat vormt jou puntental. Het lijstje met punten vindt je op deze website. Met die dieet kan je makkelijk je eigen dieet samenstellen, en toch nog de dingen eten die je lekker vindt. Met dit dieet zou je in het algemeen niks te kort komen. Bij dit dieet is het nog steeds de regel dat je veel moet bewegen en veel water moet drinken.

Propoints is ook een vorm van weight watchers, maar bij dit dieet heb je meer de keuze in verzadigende voedingsmiddelen. Voor het berekenen van het aantal propoints wat voor jou goed is kan je zien op deze website.

Om je nog meer te laten motiveren, is het leuk om ook de succesverhalen van mensen te lezen die ook aan weight watchers hebben gedaan (of het misschien nog steeds doen). Deze verhalen kun je vinden op www.weightwatchers.nl.

Sonja Bakker

'Sonjabakkeren' is tegenwoordig een woord in een woordenboek. Zo groot is de bekendheid van Sonja Bakker. Zij heeft al een aantal boeken geschreven zoals:
  • Bereik je ideale gewicht
  • Bereik en behoud je ideale gewicht
  • Zomerslank met Sonja
  • Gezond genieten met Sonja
  • Bereik je ideale gewicht voor kinderen én tieners
  • Verleg je grenzen met Sonja en Rik
  • Gezond genieten met Sonja

Deze boeken zijn allemaal te koop op bol.com. Voor de ene persoon is het Sonja Bakker dieet genoeg, en voor de andere persoon is het te weinig. Wel is het zo dat je appels tussendoor mag eten als je honger krijgt. Het is wel zo dat als je stopt met Sonja Bakker en je gaat weer naar je oude eetpatroon, dan komen de kilo's gewoon weer terug. Naast wat je op een dag eet, moet je je wel houden aan 1,5 liter water per dag drinken.

40 punten dieet

Het 40 punten dieet is een soort gelijk dieet als het Weight watchers dieet. Het is ook een dieet waarbij je de punten van ieder product moet tellen, en je mag tot 40 punten per dag eten. De producten met het aantal punten kan je vinden op www.vetvrij.com. Op deze website staat ook een gratis punten programma die je kan downloaden zodat je de producten snel en gemakkelijk kan opzoeken en kan berekenen hoeveel punten je al hebt verbruikt.

25 calorieën kan je zien als 1 punt. Omdat je vroeger de calorieën kun je nu dus gemakkelijk punten tellen, en het is nog leuk ook! Ook bij dit dieet is het belangrijk om zo'n 1,5 liter water per dag te drinken. Door water te drinken spoelt je lichaam door en verlies je sneller kilo's.

Shake dieet

Een shake dieet bevat veel eiwitten en je krijgt zo'n 500 calorieën per dag binnen. De voordelen zijn dat ze lekker smaken, dat er een verbeterde vetverbranding is, dat je er meer energie van krijgt, en dat je geen hongergevoel er aan overhoud als je het goed doet. Naast de shakes mag je ook repen en soepen eten als vervanging van de 'normale maaltijd'. Als je dit dieet 3 weken volhoud verlies je zo'n 6 tot 8 kilo. Ook bij dit dieet is het belangrijk om minimaal 1,5 water per dag te drinken. Als je na dit dieet weer naar je oude eetgewoonten toe gaat, zitten de kilo's er na een paar dagen weer gewoon aan, dus kijk uit.

Obesimed forte

Obesimed forte is geen dieet, maar is een soort medicijn die mensen pas moeten gebruiken als ze meer dan 10 kilo te zwaar zijn. Deze pil laat een soort gel achter in de maag wat je hongergevoel kan stillen. Zo eet je een minder grote maaltijd en laat je de tussendoortjes staan. Obesimed forte werkt binnen 30 minuten tot een uur. Je mag 6 maal per dag een capsule innemen. Tijdens dit capsuledieet wordt wel aangeraden om multivitamine te slikken zodat je wel voldoende vitaminen en mineralen binnenkrijgt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Alle informatie over het BEP dieetHet programma Editie NL ging op zoek naar de nieuwe Sonja Bakker. Van drie verschillende methodes won het BEP dieet en k…
Sonja Bakker: De dieetgoeroe van de 21e eeuwDieetgoeroe Sonja Bakker heeft Nederland de afgelopen jaren veroverd met haar recepten en weekmenu’s. Alsof dit nog niet…
Mathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallenMathijs Vrieze, Lekker eten en gezonder afvallenMathijs Vrieze is de nieuwe dieetgoeroe, na Sonja Bakker is er nu ook een boek van zijn hand, met menu's om gezond af te…
Mathijs Vrieze: de nieuwe Sonja Bakker?Mathijs Vrieze: de nieuwe Sonja Bakker?Nu Sonja Bakker kiest voor een periode van rust in haar leven, wordt het tijd voor een nieuwe dieetgoeroe. Het tv-progra…
Sonja Bakker;afvallen met een dieet uit haar boekenSonja Bakker;afvallen met een dieet uit haar boekenSonja Bakker heeft zelf een time-out genomen, maar gelukkig kan haar grote groep dieet aanhangers toch blijven sonjabakk…
Bronnen en referenties
  • https://www.gezondheidaanhuis.nl/product/17108/Obesimed-Forte-Obesimed-126-capsules

Reageer op het artikel "Soorten afvalmethodes"

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 16-06-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Gewicht verliezen
Medische informatie…
Schrijf mee!