InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen? Hoodia gordonii woestijnplant stilt de honger

Afvallen? Hoodia gordonii woestijnplant stilt de honger

Afvallen? Hoodia gordonii woestijnplant stilt de honger Iedereen die wil afvallen kiest zijn eigen dieet, er is een ruime keuze. Atkins, Sonja, Dr. Frank, Shakes, bloedgroependieet enz. Maar een algemene ondersteuner voor elk dieet, en een hulpmiddel voor mensen die niet echt willen lijnen maar gewoon een beetje op hun gewicht letten? Dan zou je goed uit kunnen komen bij de Hoodia gordonii, een woestijnplant die de honger stilt en zo voor een vermindering van de calorie iname zorgt.

Wat is Hoodia gordonii?

Hoodia gordonii is een doornachtige plant hij groeit in de Kalahariwoestijn, in het noorden van Zuid-Afrika. De plant kan 45 cm groot worden en heeft schotelvormige bloemen. Voor de juiste werking heb je de wilde variant nodig. De prehistorische San-stammen gebruikten deze plant, ze kauwden erop om honger en dorst te stillen op hun lange jacht tochten. Deze stam, die nog steeds bestaat, heeft in 2002 tijdens de Conventie Biodiversiteit de rechten op Hoodia officieel toegekend gekregen. Daarmee delen ze nu in de winst van alle producten van Hoodia die op de markt komen, Phytopharm heeft ooit de werkzame stof geconcentreerd (het molecuul P57) en heeft al snel een deal gemaakt met de farmaceutische reus Pfizer.

Kostbaar

Het verkrijgen van goede hoodia is vrij kostbaar. Hoodia gordonii is een beschermde plant die alleen uit het wild kan worden geplukt. De locatie is van belang, je kan het niet zomaar ergens kweken. Het succes schuilt in een combinatie van woestijn ondergrond, de aarde, de omgeving en het klimaat. Vervolgens is een juiste dosering van de werkzame stof belangrijk. Momenteel worden in China capsules vervaardigd uit de hele plant, dan lijkt de dosering goed, maar de werkzame stof is minimaal. Als je wilt gaan werken met Hoodia zorg dan voor een goed product. Let op of op de verpakking de werkzame stof dosering juist vermeld wordt. Als je zekerr wilt zijn koop je de Hoodia natuurlijk via de licentiehouder Phytopharm.

Wanneer het niet werkt!

Hoodia werkt puur lichamelijk, de actieve stof beïnvloed het regelcentrum van de hersenen, de hypothalamus. Het geeft het signaal van verzadiging, je honger lijkt "gestild'. Ben je echter een emotionele eter, eet je ook wanneer je geen honger gevoel hebt. Hoodia zal in dat geval totaal geen effect op je gewicht hebben.

Capsules of gel

Hoodia is verkrijgbaar als capsule maar ook als gel. De werkzame stof dringt dan transdermaal, via de huid naar binnen. Welke je kiest gaat meer om een persoonlijke voorkeur. Oprah heeft in haar show een tijd lang de gel gepromoot. Blijf je wel realiseren dat hoodia alleen werkt als ondersteuner. Moeten er echt kilo's af zal je moeten sporten, en een goed dieet volgen. Voor een beetje onderhouden van je goede vorm zal je met Hoodia goed uit zijn.
© 2011 - 2018 Enna-online, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.afvallen-voeding.nl
  • www.trouw.nl (artikel over hoodia)
  • http://www.tipsbijafvallen.nl
  • http://www.delstrange.com

Reageer op het artikel "Afvallen? Hoodia gordonii woestijnplant stilt de honger"

Infoteur: Enna-online
Gepubliceerd: 31-05-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!