InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Stepaday - zo werkt het!

Afvallen met Stepaday - zo werkt het!

Afvallen met Stepaday - zo werkt het! Aan het begin van 2012 komt Sanoma Media met een nieuw afvalprogramma voor mensen die graag een aantal kilo's kwijt willen. Het programma is te volgen via de website Stepaday.nl, waar o.a. recepten, een afslankplan, eetmeter, beweegmeter en gewichtsmeter te bekijken zijn. In dit artikel lees je hoe afvallen met Stepaday werkt, en óf het werkt.

Stepaday - Het zoveelste dieet?!

Aan het begin van een nieuw jaar nemen veel Nederlanders zich voor om gewicht te verliezen. En dat is niet zo gek, na de vele etentjes en lekkernijen tijdens de feestdagen. Sanoma Media speelt in op de wens van veel Nederlanders om af te vallen door de website Stepaday.nl te lanceren. Een 'nieuw dieet' is Stepaday niet echt te noemen. Op de website kunnen mensen die een aantal kilo's willen verliezen dit doen middels een persoonlijk afvalplan. Het afvalplan wordt samengesteld aan de hand van persoonlijke gegevens, zoals gewicht, lengte en leeftijd. De mensen achter Stepaday geven zelf aan dat de kilo's met Stepaday niet van de één op andere dag verdwenen zullen zijn. Het gaat vooral om een gezond eetpatroon, voldoende bewegen en bewust worden van de eigen leefstijl.

Hoe werkt het?

Op de website van Stepaday dient allereerst gekozen te worden voor een abonnement. Voor de meeste abonnementen moet betaald worden (vanaf 25 euro voor 3 maanden). Er is echter ook een gratis variant met beperkte mogelijkheden. Na aanmelding moeten diverse persoonlijke gegevens ingevuld worden, waarna een persoonlijk afvalplan gemaakt wordt. Aan de hand van het afvalplan kunnen mensen dan thuis aan de slag gaan om gewicht te verliezen. In het afvalplan staat o.a. wat er gegeten mag worden, en welk voedsel beter vermeden kan worden. Naast het afvalplan is er ook een overzicht van het aantal calorieën dat per dag ingenomen kan worden. Verder kan door middel van een aantal 'meters' (o.a. een eetmeter) bijgehouden worden of het afvallen de goede kant op gaat. Wie op de juiste weg is, kan beloningen verdienen in de vorm van 'badges'.

Streep-je-slank

Stepaday werkt samen met het afvalprogramma van tijdschrift Margriet 'Streep-je-slank'. Volgers van Streep-je-slank kunnen met ingang van 2012 terecht op Stepaday.nl. Stepaday werkt, net als Streep-je-slank, met de zogenaamde 'streepjes' die aangeven hoeveel calorieën een product bevat. Eén streepje staat voor 10 calorieën. Daarbij is het de kunst om gezond én gevarieerd te eten.

Gezonde voeding en recepten

Chefkok Mathijs Vrieze houdt zich op de website van Stepaday bezig met gezonde voeding. Eerder bracht hij al diverse kookboeken uit en was hij te zien in een kookprogramma op televisie. Met zijn recepten laat Mathijs Vrieze zien dat gezond eten heel lekker en gevarieerd kan zijn, Stepaday.nl biedt afvallers meer dan duizend recepten die passen binnen een gezonde leefstijl. Daarnaast worden allerlei tips gegeven rondom voeding.

Werkt Stepaday?

Het afvalprogramma van Stepaday is vooral geschikt voor mensen die inzicht willen hebben in hun eet- en leefpatroon. Het afvalplan, de recepten en de 'meters' kunnen voor mensen een steuntje in de rug (of een stok achter de deur) zijn in de strijd tegen de kilo's. Stepaday geeft aan resultaat te willen bieden voor de langere termijn, en dus niet om in een recordtempo veel kilo's te verliezen. Wat dat betreft zou Stepaday goed uit te houden kunnen zijn voor mensen die al verschillende diëten hebben geprobeerd. Stepaday is echter geen wondermiddel; mensen die gewicht willen verliezen zullen toch echt zelf flink aan de bak moeten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.stepaday.nl
  • www.margriet.nl

Reageer op het artikel "Afvallen met Stepaday - zo werkt het!"

Reactie

Joke van de Velde, 26-07-2012 19:23 #1
Ik ben een vrouw van 59 jaar en zou graag enkele kilo s willen afvallen, weeg91, 3 kilo
en ben 179 lang, .
Ik wil het niet te ingrijpend maken, wil het niet al te ingrijpend maken.

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 05-01-2012
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!