InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het dieet van Erica Terpstra

Het dieet van Erica Terpstra

Het dieet van Erica Terpstra Erica Terpstra was sinds zij haar sportcarriere beindigde al snel ontzettend dik. Maar een aantal jaren geleden was Erica Terpstra ineens ontzettend veel afgevallen en zag ze er weer goed uit. Wat voor dieet is het Erica Terpstradieet? Erica Terpstra is 40 kilo afgevallen door middel van een proteïnedieet van het merk Prodimed. Hoe deed zij dit?

Wat voor dieet is het Erica Terpstra dieet?

Erica Terpstra is 40 kilo afgevallen door middel van een proteïnedieet van het merk Prodimed. Dit dieet werkt met verschillende stadia in het afvallen en bij elk stadium horen weer andere maaltijdvervangers. De kracht van dit dieet zit in de maaltijdvervangers dus als je hier niet van houdt is dit zeker niks voor jou. Het eerste stadium kan zwaar zijn omdat je dan alleen maar maaltijdvervangers mag eten. Maar in de daarop volgende stadia begin je dit dieet al uit te breiden met het eten van echt voedsel zodat je na dit dieet geen grote overstap hebt van maaltijdvervangers naar gewone maaltijden en direct weer aankomt. Wanneer je tijdens het volgen van dit dieet toch nog honger hebt kun je altijd tussendoor wat groente nemen. Naast dit dieet mag je onbeperkt groente eten, waardoor je toch nog wat kan snacken.

Een ander belangrijk onderdeel van het Erica Terpstra dieet is het sporten. Waarschijnlijk moet je jezelf, net als Erica Terpstra in het begin, naar de sportschool slepen maar uiteindelijk ga je hier met veel plezier heen omdat je het resultaat ziet en je het sporten gaat waarderen. Erica Terpstra deed dit sporten met behulp van een personal trainer. Je kunt dit ook zonder een personal trainer doen, maar zorg er wel voor dat er iemand met verstand van de sportschool af en toe meekijkt en meedenkt zodat je niet de verkeerde dingen gaat doen. Wil je met dit dieet slagen dan moet je je strikt aan het dieet houden. Als Erica naar feestjes ging met veel eten nam ze zelf haar eigen eten mee om niet in verleiding te komen om te zondigen en deze instelling is nodig!

De voeding tijdens dit dieet

Bij het Erica Terpstra dieet is het belangrijk dat de verschillende maaltijden over de dag allemaal bestaan uit: granen, groenten, fruit, vlees, eiwitten en zuivel. Vooral de combinatie van deze zes voedingssoorten leidt tot het maximale gewichtsverlies.

Om ons lichaam zo gezond mogelijk te laten zijn moet je twee ons groenten en fruit per dag binnenkrijgen. Het Erica Terpstra dieet gaat hier op verder omdat het lichaam de vitamines nodig heeft om niet ziek te worden.

Tijdens het Erica Terpstra dieet mag je alleen maar mager vlees eten, omdat deze evenveel eiwitten als gewoon vlees bevat, maar minder vet. Kip en gehakt worden vaak variërend gebruikt tijdens dit dieet.

Elke dag voldoende bruin brood eten is zeer belangrijk omdat het ons lichaam de granen nodig heeft, het is wel belangrijk om geen wit brood te eten omdat dit ongezonde voedingsstoffen bevat. Vooral het brood in combinatie met kaas zorgt voor een goede balans tijdens het Erica Terpstra dieet.

Een andere belangrijke voedingsbron is zuivel. Regelmatig een glas magere melk wordt aangeraden. Magere zuivel kan ook voor het dessert na de avondmaaltijd goed gebruikt worden. Verder is het belangrijk om minimaal twee liter water per dag te drinken zodat je niet uitdroogt gedurende dit dieet.

Verdeeldheid

De meningen over dit dieet lopen sterk uiteen. Als je naar recensies op forums zoekt liegen de reacties er niet om. Veel mensen hebben het door Erica uitgebrachte boek gekocht, maar kwamen er daarna achter dat dit dieet om maaltijdvervangers als zakjes en poedertjes et cetera ging. Deze producten zijn duur en is daardoor voor lang niet iedereen weggelegd. Daar komt nog bij dat er wordt aangegeven dat dit dieet door de zorgverzekering vergoed zou worden, maar in praktijk blijkt dit niet zo te zijn en worden alleen de consulten met voedingsdeskundigen vergoed en vaak niet eens 100%. Erica is natuurlijk wel 40 kilo afgevallen, maar ze maakte dan ook gebruik van een personal trainer. Doordat deze persoon één op één met jou traint kun je heel specifiek trainen en val je optimaal af. Een personal trainer is ook duur waardoor ook dit belangrijke onderdeel van het dieet voor lang niet iedereen is weggelegd.

Wanneer is dit dieet nou iets voor jou?

Dit dieet is vooral voor mensen die op een makkelijke en snelle manier willen afvallen en daar ook flink wat geld voor over hebben. Doordat je met dit dieet maaltijdvervangers nuttigt is het altijd gezonder om gewoon zelf te proberen je levensstijl te veranderen en je eetpatroon te veranderen. Er zijn genoeg websites te vinden waarmee je precies kan uitrekenen hoeveel calorieën je nodig hebt, binnenkrijgt en verbrand. Gebruik deze sites als afvalhulp zodat je niet te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt tijdens je dieet, ga dus niet te weinig eten. Ook is het niet gezond om alleen maar op maaltijdvervangers te gaan leven doordat deze niet alle benodigde voedingsstoffen voor jouw lichaam leveren. Stap dus na het dieet gewoon weer over op het eten van gewoon voedsel.

Lees verder

© 2012 - 2019 Weeswijzer, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Het Erica Terpstra dieetErica Terpstra had een lange tijd last van overgewicht. Ze probeerde af en toe wel eens een dieet, maar viel altijd weer…
Een proteïne dieet, wat is dat?Een proteïne dieet, wat is dat?Een proteïne dieet, wat is dat eigenlijk? Als je op dieet wilt dan willen de meeste mensen het liefste snel afvallen en…
Prodimed het medisch proteïne (eiwit) dieetAfslanken met Prodimed is niet moeilijk. Het principe is dat er zakjes met eiwitten aangemaakt worden met water. Daarbij…
Bronnen en referenties
  • http://www.vetvrij.com/erica-terpstra-dieet-help-ik-val-af.html
  • http://www.dieet.so/erica-terpstra-dieet/

Reageer op het artikel "Het dieet van Erica Terpstra"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!