InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Gif: 10 manieren om het in je lichaam te krijgen
mijn kijk op

Gif: 10 manieren om het in je lichaam te krijgen

Afwassen, medicijnen slikken en een mandarijntje pellen. Wat zijn de overeenkomsten tussen deze drie dingen? Het zijn allemaal manieren om gifstoffen in je lichaam te krijgen! Onverwachte manieren om gif binnen te krijgen zorgen voor een langzame ziektevorming voor de naïeve mens die denkt dat het zo´n vaart niet zal lopen.

Inhoud:

1. Fruit

Fruit wordt bespoten zodat er geen bruine plekjes op de schil ontstaan. Wanneer je een mandarijn of banaan pelt, krijg je ongetwijfeld gifstoffen aan je handen. Deze stoffen dringen door de huid het lichaam binnen. Sommige mensen krijgen er eczeem van. Anderen slaan de gifstoffen op waardoor na verloop van tien of twintig jaar kanker kan ontstaan. Daarom is het beter om biologisch te eten en om je handen te wassen na het schillen van bespoten fruit, hoewel je daarmee niet alles eraf krijgt.

2. Pesticiden kruipen vaak door de schil heen!

Groente en fruit met een dunne of geen schil zoals aardbeien, courgettes, aubergine, tomaat en peer zijn gevoelig voor pesticiden. Schillen helpt weinig; de stoffen dringen door de schil heen. Het is vreemd dat het gewoon te koop is. Wetenschappers weten dat pesticiden kanker veroorzaken. Voor fruit zoals mandarijnen geldt dat er gif op de buitenkant zit wat op je handen komt als je een mandarijn pelt. Daarna kan het op alles komen wat je opeet, ook de mandarijnpartjes. Het kan via de huid zelf in het lichaam komen.

3. Medicijnen

In medicijnen zitten allerlei gifstoffen. Wie wel eens een bijsluiter leest ziet dat een medicijn bijwerkingen met zich mee brengt. Probeer een ziekte te voorkomen want als je eenmaal een medicijn gaat slikken, is de kans groot dat je erna een andere ziekte krijgt waartegen je andere medicijnen moet slikken die ook bijwerkingen hebben. Zo blijf je je lichaam vol met gif stouwen.

4. Autorijden is ongezond

Fijn betekent heel erg klein. Onzichtbaar klein stof dwarrelt door de lucht. De uitstoot van de luchtvaart, industrie, diesel- en benzinemotoren zijn verantwoordelijk voor fijnstof. Naast een snelweg is vooral fijnstof. Wanneer je woont naast een snelweg, is dat niet gezond. Het is helemaal niet gezond om op de autoweg zelf te zijn! Autorijden is ongezond aangezien je het fijnstof van je voorganger inademt. Een autorijder krijgt meer fijnstof binnen als een fietser. Voor de gezondheid zou het beter zijn als iedereen een elektrische auto koopt.

5. Koeien en dioxine

De effecten van fijnstof uit de industrie en luchtvaart dwarrelen op Nederland neer. Iedereen weet dat Nederland bezaaid is met snelwegen. Daarnaast liggen weilanden en landerijen waarop melkkoeien staan. Daarom zit in de melk van iedere Nederlandse koe dioxine, een bijzonder giftige stof. Wetenschappers zeggen dat er weinig dioxine in melk in zit. Dat betekent dat je niet gelijk omvalt als je melk drinkt; je doet er jaren over! Voor dioxine geldt dat het een oorzaak van kanker is, alleen kan niemand precies aanwijzen dat het door melk komt. Een eenvoudig wetenschappelijk onderzoek waarbij 30 jaar lang wordt nagegaan wat de invloeden zijn van melk drinken op het krijgen van kanker wordt niet uitgevoerd. Stel je voor dat inderdaad overduidelijk zou blijken dat mensen van melk, kaas, yoghurt en vla kanker krijgen. Dan stort de hele Nederlandse zuivelindustrie ineen. Maar dioxine is niet het enige gif wat in melk zit. Er zitten ook groeihormonen in die bij de mens worden gebruikt als antibiotica. Lekker hoor, zo´n glaasje melk.

6. Landbouw rond Schiphol

Rond Schiphol liggen landbouwgebieden waar allerlei soorten groenten worden verbouwd. Deze liggen pal onder de aanvliegroutes. Wanneer er tientallen vliegtuigen per dag of een veldje wortelen, aardappelen of uien vliegt dan is je hutspot behoorlijk voorzien van chemische stoffen uit vliegtuigmotoren.

7. Afwasmiddel eten

De meeste mensen wassen ma het eten af. Zelden spoelen mensen de vaat af na het wassen. Zeep krijg je er niet geheel af met afdrogen. Dat betekent dat wanneer je de volgende keer iets op je bord doet je zeepresten opeet. Eet smakelijk! Glazen willen we wel afspoelen, maar stenen kopjes niet. Het is onbegrijpelijk dat mensen zich niet realiseren dat je koffie met afwasmiddel opdrinkt. O.K., het is een klein beetje, maar het gaat om de opeenhoping van gifstoffen in je lichaam. Gifstoffen blijven jaren in het lichaam zitten. Wanneer je dagelijks drinkt uit en eet van servies waar resten afwasmiddel in zitten, kun je uiteindelijk op jaarbasis veel van deze stoffen innemen.

8. Allesreiniger

Wanneer we het huis schoonmaken komen we vaak in aanraking met allerlei soorten zeep. Deze zeep kan via de huid het lichaam binnendringen. Het is niet onverstandig om te voorkomen dat je een doekje met blote handen aanraakt. Gebruik handschoenen. Wring een dweil niet met je blote handen uit, dat is sowieso vies door het vuil en door de zeep in het water. Gebruik het liefst groene zeep of azijn. Dat zijn vrij pure stoffen. Azijn is zelfs min of meer goed voor je handen. Het verdient aanbeveling om ramen te wassen met azijn en niet met afwasmiddel of spiritus, wat sommigen doen.

9. Zelf onkruidverdelger gebruiken

Mensen met groene vingers houden ervan om in de tuin te werken en met plantjes bezig te zijn. Dat heeft voor sommigen risico´s. Mensen gebruiken onkruidverdelgers die flink verstuiven waardoor je het inademt. Vervolgens wroet men in de aarde of pakt men de dode planten vast. Je moet realistisch zijn: als je gif op je planten spuit en je raakt ze daarna aan, komt dat gif op jouw hand. Dan kan het weer via de huid het lichaam binnen treden. Honden en katten rennen graag door een tuin en krijgen het gif op hun haren. Ze zullen er weing last van hebben maar jij aait ze. Het is een klein risico maar het is zoveel eenvoudiger om in de eigen tuin geen onkruidverdelgers te gebruiken. Neem gewoon een paar bodembedekkende planten waardoor het onkruid geen kans krijgt.

10. Beits en verf

Wanneer je net hebt geschilderd, ruikt het hele huis naar verf. Dit is een ongezonde lucht! Beter is het om alle ramen open te doen en de eerste dagen niet in de kamer te komen waar geverfd is. Een tweede manier om door middel van verf chemicaliën binnen te krijgen is tijdens het schilderen. Wanneer je geen handschoenen gebruikt en je schildert een muur of plafond, komt ongetwijfeld verf op je handen, je gezicht en in je haar. Uiteindelijk droogt het op. Het is een ongezonde stof. Niet voor niets gaan schilders dood aan longziekte door de inademing van verfstoffen. Het is iets minder giftig geworden omdat bijna geen een schilder de 70 haalde en de overheid enkele maatregelen heeft genomen, maar toch is verf nog steeds een ongezonde stof.

Gif hoopt op in het lichaam

Het is waar dat wanneer je iets van deze stoffen binnen krijgt het weinig is. Het probleem zit hem erin dat de stoffen in je lichaam ophopen. Het lichaam kapselt een gifstof het liefst in vetcellen zodat het geen schade kan aanrichten aan organen en ingewanden. Op een gegeven moment kun je teveel binnen krijgen van een gifstof waardoor het lichaam niet meer in staat is de stof in te kapselen. Het grote gevaar zit hem erin dat je dagelijks minieme hoeveelheden gifstoffen binnen krijgt. In dit artikel staan nog niet eens alle schadelijke cosmeticaproducten vermeld die je huid binnen dringen. Fluoride is een giftige stof die door tanden te poetsen gewoon in je bloedbaan terecht komt.
Gerelateerde artikelen
De allesreiniger!De allesreiniger!Bestaat de allesreiniger eigenlijk wel? Is het mogelijk met een middel alles te reinigen? De meningen zijn verdeeld, de…
Biologische landbouw: Biologische groenten en fruitBiologische landbouw: Biologische groenten en fruitVeel mensen zijn de afgelopen jaren biologische groenten gaan eten. Dat komt omdat ze beter zijn voor het milieu en voor…
Het verschil tussen biologisch en biologisch-dynamischHet verschil tussen biologisch en biologisch-dynamischEr is een verschil tussen biologische landbouw en biologisch-dynamische landbouw. Biologisch-dynamisch is veel gezonder.…
Fruit, waarom is fruit supergezond?Fruit, waarom is fruit supergezond?Twee stuks fruit per dag eten is eigenlijk een minimum. Het is beter om meer fruit te eten. Fruit is zeer gezond en lekk…
Fijnstof uitstoot, een hedendaags probleem?Fijnstof uitstoot, een hedendaags probleem?Het weerbericht is dezer dagen geplaagd door berichten van een overschrijding van fijnstof. Maar wat is fijnstof nu prec…
Bronnen en referenties
  • Boek: Mellie Uyldert: Genees U zelf
  • http://www.gelderlander.nl/voorpagina/11240246/Zorgen-over-gif-in-veel-groente-en-fruit.ece
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxine
  • http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/201027/2008/03/10/Dubbel-zoveel-fijn-stof-in-auto-als-op-fiets.dhtml
  • http://www.workplacesafetyguides.com/Health_Hazards_in_Spray_Paint.php
  • http://www.sciencebasedmedicine.org/index.php/all-medicines-are-poison/

Reageer op het artikel "Gif: 10 manieren om het in je lichaam te krijgen"

Reacties

Maria, 11-01-2018 14:28 #2
Eerst fruit wassen, daarna handen met zeep wassen goed afspoelen en dan pas het fruitschillen. Minder kans op ziektes sowieso als je geen vleessoorten, vis en zuivel eet. Dat is puur vergif…

Pim, 18-04-2016 20:54 #1
Wat te denken van ''medicijnen''? Reactie infoteur, 29-04-2016
Die staat op 3 toch? Maar je hebt gelijk: Medicijnen zijn erger dan de kwaal!

Infoteur: Tom008
Laatste update: 20-06-2013
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Mijn kijk op…
Schrijf mee!