InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Fitnessoefeningen en krachttraining: 8 beste mobiele apps!

Fitnessoefeningen en krachttraining: 8 beste mobiele apps!

Fitnessoefeningen en krachttraining: 8 beste mobiele apps! Wil je je conditie bijsturen, meer spiermassa ontwikkelen of gewoon elke dag sportief bezig zijn? Wil je op een gezonde manier gewicht verliezen of afslanken? In dit artikel zet ik de 8 beste mobiele fitness apps voor iPhone, iPad en Android op een rijtje. Jouw fitnesscentrum steeds bij de hand! De volgende lijst omvat opvallende mobiele apps die je helpen gezond en fit te worden. Niet elke app behoort tot de meest gedownloade of meest populaire mobiele apps.

Voor deze lijst werd gekeken naar:
  • Heeft de app een goede gebruikerswaardering?
  • Is de fitness app gebruiksvriendelijk?
  • Zitten er nog veel bugs in de app of is hij betrouwbaar?
  • Doet het iets unieks?

De bedoeling is om een lijst samen te stellen van mobiele applicaties waarvan het gebruik ons leven gezonder maakt en ons helpen fit en actief te worden. Wil je ook gewicht verliezen? Dan combineer je actief sporten best met gezonde voeding die je vet verbranden.

De volgende 8 mobiele applicaties, voor een optimale fitheid en extra kracht, wijzen de weg naar een gezonder, krachtiger en fitter leven! Bovendien zijn de meeste gratis.

GymPact app

Wat is het? Alles draait bij GymPact om engagement! Eens een training overslaan doen we allemaal, maar GymPact zorgt ervoor dat je jezelf verplicht om je aan je trainingsschema te houden. Je geeft bijvoorbeeld aan dat je 1 maal per week aan je conditie zal werken en legt daarvoor bijvoorbeeld 5 euro in de pot. Elke keer je gaat trainen, op een door jou vooraf bepaalde dag, ontvang je geld. Natuurlijk verlies je je inleg elke keer je een training overslaat. Op die manier verplicht je jezelf je aan je trainingsschema te houden!
Waarom een goede app? Gebruikers die zich aan hun schema houden behouden hun inzet en verdienen er nog aan ook. GymPact kan ook geïntegreerd worden met RunKeeper en bevat ook de mogelijkheid om thuis te fitnessen.
Kostprijs: GRATIS.
Beschibaarheid: Voor iOS en Android.

Pumping Weight app

Wat is het? Gewichtstraining kan ingewikkeld zijn, maar Pumping Weight hoopt om de opvolging en planning van je trainingsschema te vereenvoudigen door middel van zijn eenvoudige interface en ingebouwde oefeningen. Bekijk je wekelijkse trainingsschema met het kalenderoverzicht. Registreer ook het aantal individuele fitnessoefeningen die je doet.
Waarom een goede app? Terwijl Pumping Weight heel eenvoudig is, biedt hij zeer gedetailleerde en uitgebreide data over jouw evolutie. Hij herinnert je welke spiergroepen je wel en nog niet hebt getraind.
Kostprijs: 1.99.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

Cody

Wat is het? Cody is een leuke manier om je fitnesstrainingen vast te leggen en te delen met je vrienden. Gebruikers kunnen hun evolutie volgen via tijdlijnen, statistieken en hoogtepunten. Gebruikers van deze fitness app kunnen ook advies en motivatieberichtjes ontvangen van de ingebouwde virtuele fitnesscoach "Cody".
Waarom een goede app? Cody biedt tools aan om je vooruitgang te registreren zoals tijd, afstand, locatie en zelfs aantekeningen te maken. De échte focus van de app ligt hem eigenlijk in het "vieren" van je niveau van fitheid, door je evolutie en mijlpalen te delen met je vrienden via diverse sociale media kanalen.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

Teemo app

Wat is het? Wie zegt dat fitnessen "hard labeur" moet zijn? Zeker niet de beheerders van Teemo. Deze applicatie maakt van fitnessen een leuk avontuur, in de vorm van een spelletje, die je ook met vrienden kan spelen. Je hoeft niet naar een fitnesscentrum te gaan en ook geen fitnesstoestellen of accessoires bij de hand te hebben. Zelfs je loopschoenen zijn overbodig! Nodig je vrienden uit via Facebook om een "virtuele uitdaging" aan te gaan in een speciaal ontworpen omgeving, zoals in een oerwoud, op een berg of in de woestijn. Deelnemers winnen door korte cardio-, kracht- en flexibiliteitsoefeningen te doen, dewelke variëren van beginner tot expert. Alle opdrachten (fitnessoefeningen) werden opgesteld door experten. Teemo zorgt dat fitness een sociaal event wordt en perfect in je dagelijkse routine past.
Waarom een goede app? Moet dit écht gezegd worden? Teemo is gewoon een fantastisch en gezond SPEL!
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

FitnessFast app

Wat is het? Laat je fitnessdagboek maar gewoon thuis. Deze applicatie stelt gebruikers in staat een compleet dagboek bij te houden, lichaamsstatistieken, slaap, fitnessoefeningen en meer te registreren.
Waarom een goede app? Het registreren van je oefeningen is superhandig en precies. Bovendien heb je ook de mogelijkheid tot het toevoegen van eigen oefeningen aan de bibliotheek. Motivatie nodig? Stel doelen in, geef rusttijden in en zet persoonlijke herinneringen aan zodat je niet vergeet welke fitnessoefeningen je vandaag moet uitvoeren.
Kostprijs: 1.99
Beschikbaarheid: Voor iOS.

StrongLifts 5x5 app

Wat is het? StrongLifts 5x5 is één van de populairste apps om aan krachttraining te doen. Deze app zorgt ervoor dat gebruikers elke krachttraining kunnen registreren op weg naar bovennatuurlijke spierkracht.
Waarom een goede app? Voor degene die reeds aan krachttraining doen - of ermee willen beginnen - is dit een onmisbare mobiele app. Registreer en meet je progressie. Volg zelf je gewicht op. Dit allemaal terwijl je het programma doorloopt.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

GAIN Fitness

Wat het is? Voor degene die een personal trainer willen maar er geen kunnen betalen... dit is jouw persoonlijke fitnesscoach. De applicatie baseert zich op persoonlijke doelstellingen en behoeften en stelt zó, een op maat gemaakt, fitnessplan op. De kalender zorgt dat je op schema blijft om je doelen te bereiken. Je calorieverbruik worden gemeten en bijgehouden. Het is alsof je een trainer in je broekzak hebt zitten!
Waarom een goede app? Weet je niet goed hoe je een bepaalde oefening moet uitvoeren? Bekijk een video waarin een trainer de oefening demonstreert. Voel je je vermoeid of heb je geen zin vandaag? Een stemmetje zal je motiverende woordjes toespreken zodat je blijft verder werken.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

FitnessBuilder app

Wat is het? Met meer dan 500 trainingsschema's, meer dan 5000 fitnessoefeningen en "persoonlijk contact" met een échte personal trainer, biedt deze mobiele applicatie de meest complete fitnessomgeving!
Waarom een goede app? FitnessBuilder draait helemaal rond persoonlijke instellingen en een gepersonaliseerd programma. De spiermassa en cardiovasculaire conditie van de gebruiker worden tot in het kleinste detail opgemeten en verbeterd. Lichaamsstatistieken zoals: BMI, gewicht en andere gezondheidsfactoren, worden optimaal bijgestuurd. Gebruikers kunnen ook zelf fitnessprogramma's samenstellen en hun resultaten delen met vrienden via Facebook, Twitter en andere sociale media kanalen.
Kostprijs: Eerste maand gratis, daarna 9.99 voor premium toegang.
Beschikbaarheid: Voor iOS en Android.

Ken jij nog andere goede mobiele fitness apps voor iOS of Android? Deel jouw ervaringen door te reageren op dit artikel.

Lees verder

© 2013 - 2018 Avafrench, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De klassieke vormen van fitnessDe klassieke vormen van fitnessDe klassieke vormen van fitness bestaan uit 'step aerobics, cardiotraining, zumba, spinning, aquagym en striding'. Ieder…
Fitness dieet: een goed fitness dieet?Fitness dieet: een goed fitness dieet?Trainen is belangrijk om het lichaam van je dromen te krijgen. Een goed fitness dieet is minstens net zo belangrijk voor…
Fitness-armbanden, de Jawbone UprecensieFitness-armbanden, de Jawbone UpIn 2015 kwam er een steeds groter markt voor fitness-armbanden, waarbij steeds meer fitness-armbanden op de markt kwamen…
De geschiedenis van fitnessFitness is eigenlijk al verschrikkelijk oud. Drieduizend jaar geleden was er al aandacht voor een gezond en fit lichaam.…
Sportschool in Rotterdam: Welke past het beste bij u?Sportschool in Rotterdam: Welke past het beste bij u?Welke Sportschool in Rotterdam is nu het meest geschikt voor het bereiken van uw persoonlijk fitnessdoelen? In Rotterdam…
Bronnen en referenties
  • Apple AppStore
  • Google Play

Reageer op het artikel "Fitnessoefeningen en krachttraining: 8 beste mobiele apps!"

Reactie

Linda, 26-11-2014 12:24 #1
VirtuaGym! Ik vind dit een super App die bovenaan hoort te staan, je blijft in je sportflow, inclusief voedingsplanning en coaching! Vriendelijke groet, Linda

Infoteur: Avafrench
Gepubliceerd: 15-08-2013
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!