InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Gezondheidsanalyse en opvolging met mobiele apps

Gezondheidsanalyse en opvolging met mobiele apps

Om gezond door het leven te gaan is het belangrijk om je eigen gezondheid te analyseren en goed op te volgen. Terwijl onze mobiele telefoon steeds kleiner en kleiner wordt, schieten ontelbare nieuwe interessante functies en apps als paddenstoelen uit de grond! Dit artikel biedt een overzicht van mobiele gezondheidsapps die je gezondheid analyseren en je in staat stellen je conditie goed op te volgen. De volgende lijst mobiele apps helpen bij analyse en opvolging van je gezondheid en fitheid. Ze staan in willekeurige volgorde, maar werden wel kritisch beoordeeld. De bepaling van deze mobiele apps is gedaan op basis van volgende criteria:

  • Stabiliteit van de app
  • Aantal downloads
  • Onderscheiden ze zich uit duizenden gelijkwaardige apps
  • Beschikbaarheid

MyFitnessPal app

Wat is het? Als het gaat om opvolging van je gezondheid en fitheid, dan is MyFitnessPal één van de grote namen op de markt. Met meer dan 2 miljoen voedingswaren in zijn database, maakt de app het voor gebruikers uiterst gemakkelijk hun calorieënniveau goed op te volgen.
Waarom een goede app? Het platform kan gebruikt worden in combinatie met alle soorten diëten. Of je nu een koolhydraatarm dieet volgt, een proteïnerijk dieet volgt of gewoon gezonder wil eten...deze mobiele applicatie is een perfecte hulp.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS, Android, Windows Phone, en BlackBerry.

Moves app

Wat is het? We bewegen de hele dag door, dus waarom zouden we onze bewegingen niet bijhouden? Moves app is een slimme pedometer (stappenteller) die al je bewegingen registreert, van stappen per dag tot aantal gefietste kilometers.
Waarom een goede app? Het ingebouwde dagboek en "tijdslijn" geven gebruikers een eenvoudige methode om hun dagdagelijkse bewegingen op te meten en te analyseren. Bovendien hoef je geen dure apparatuur aan te schaffen.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

Fitocracy app

Wat is het? Fitnessen wordt steeds socialer, en Fitocracy is één van de grootste platformen voor het delen van je fitnessoefeningen, evolutie en gezondheidsdoelstellingen met vrienden. Fitocracy is een sociaal netwerk, voor fitnessfanaten, dat gepaard gaat met een simpel opvolgingssysteem.
Waarom een goede app? Volg de gezondheid van je vrienden op en bekijk hun verwezenlijkingen via de ingebouwde nieuwsberichten.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS en Android.

Nike Training Club

Wat is het? Kies je fitheidsniveau en doelstelling en Nike Training Club kiest een fitnessschema voor je uit, uit meer dan 100 fitnessprogramma's om je snel op het gewenste niveau te helpen. Kostelijke trainingssessies worden overbodig!
Waarom een goede app? Tijd tekort? Deze app biedt fitnessoefeningen van 15, 30 of 45 minuten met gesproken instructies en/of video's, door top Nike trainers en verschillende atleten zoals o.a. Serena Williams.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS en Android.

Endomondo app

Wat is het? Endomondo voegt opnieuw een sociaal element toe aan je fitnessprogramma. Deze mobiele fitness app maakt gebruik van GPS om de registratie mogelijk te maken van afstand die gebruikers afleggen terwijl ze wandelen, lopen of fietsen tijdens hun sportactiviteiten.
Waarom een goede app? Endomondo gebruikt all deze informatie om je te motiveren en je zelfvertrouwen een boost te geven via sociale media zoals Facebook.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS, Android, BlackBerry, Windows Phone, en SymbianOS.

Everest app

Wat is het? Deze app draait om doelstellingen bereiken en obstakels uit de weg te ruimen. Vandaar de naam. Of je nu gewicht wil verliezen, een nieuwe taal wil leren, de wereld rondreizen of iedere maand wat geld wil sparen... Everest app biedt met zijn stap-voor-stap advies, van andere gebruikers, de juiste motivatie om jouw persoonlijke "top" te bereiken. Gebruik de app om herinneringen te registreren, mini-doelstellingen te organiseren en met andere gelijkgezinden in contact te komen.
Waarom een goede app? Neem foto's, deel commentaren op Facebook en Twitter, en socialiseer met andere Everest gebruikers. Ook al is het behalen van jouw doelstelling iets dat je alleen moet doen, deze app zorgt dat je ook daarvoor hulp en bijstand krijgt van vrienden en anderen.
Kostprijs: GRATIS.
Beschikbaarheid: Voor iOS.

Strava

Wat is het? Fietstripjes of loopafstand bijhouden zonder moeite. Strava laat gebruikers toe om data van hun iPhone, Android of Garmin te uploaden en de app registreert alles in een persoonlijk profiel. Gebruikers kunnen dan vergelijjkingen maken met vorige resultaten of vergelijken met andere gebruikers.
Waarom een goede app? Deze uiterst populaire mobiele app maakt het gemakkelijk om je progressie op te slaan met een vleugje competitie. Een extra optie in de app is dat je de leeftijd en slijtage van je materiaal kan bijhouden zodat je op de hoogte wordt gebracht wanneer het tijd is om je materiaal te vervangen (vooral voor fietsers).
Kostprijs: GRATIS
Beschikbaarheid: Voor iOS en Android.

Jawbone UP app

Wat is het? UP benadert gezond leven op een holistische manier. Met behulp van een armband die beweging en slaap registreert, geeft de app belangrijke data weer en stelt het de gebruikers in staat om maaltijden en humeur in te geven. De app geeft ook feedback en advies om gebruikers gemotiveerd te houden.
Waarom een goede app? De armband is één van de meest gebruikte fitnessaccessoires op de markt en de app maakt de data begrijpelijker en geeft je evolutie met statistieken en afbeeldingen weer.
Kostprijs: GRATIS (betalende armband vereist, verkrijgbaar in de meeste sportwinkels).
Beschikbaarheid: Voor iOS en Android.

Lees verder

© 2013 - 2018 Avafrench, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
De klassieke vormen van fitnessDe klassieke vormen van fitnessDe klassieke vormen van fitness bestaan uit 'step aerobics, cardiotraining, zumba, spinning, aquagym en striding'. Ieder…
Fitness-armbanden, de Jawbone UprecensieFitness-armbanden, de Jawbone UpIn 2015 kwam er een steeds groter markt voor fitness-armbanden, waarbij steeds meer fitness-armbanden op de markt kwamen…
De geschiedenis van fitnessFitness is eigenlijk al verschrikkelijk oud. Drieduizend jaar geleden was er al aandacht voor een gezond en fit lichaam.…
Fitness VoorspellingenFitness VoorspellingenFitness was vroeger alleen voor de zeer actieve jonge volwassenen, tegenwoordig kan iedereen deelnemen aan fitnessprogra…
Fitness dieet: een goed fitness dieet?Fitness dieet: een goed fitness dieet?Trainen is belangrijk om het lichaam van je dromen te krijgen. Een goed fitness dieet is minstens net zo belangrijk voor…
Bronnen en referenties
  • Apple Appstore
  • Google Play

Reageer op het artikel "Gezondheidsanalyse en opvolging met mobiele apps"

Infoteur: Avafrench
Gepubliceerd: 15-08-2013
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!