InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Het shaken baby syndroom bestaat niet
mijn kijk op

Het shaken baby syndroom bestaat niet

Het shaken baby syndroom bestaat niet Er is nog nooit een baby overleden aan een shaken baby syndroom. Het shaken baby syndroom is een theorie dat ouders hun eigen baby hardhandig schudden, wat een vorm van kindermishandeling is. Het kind zou daaraan overlijden. In feite bestaat volgens vele artsen dit syndroom helemaal niet. Opvallend veel baby´s die overlijden aan het zogenaamde shaken baby syndroom hebben vlak daarvoor één of meer vaccinaties gehad. Diverse symptomen die aan shaken baby syndroom worden toegeschreven, zijn in feite bijwerkingen van vaccinaties bij kinderen.
Bron: Phil Denton, Wikimedia Commons (CC BY-SA-2.0)Bron: Phil Denton, Wikimedia Commons (CC BY-SA-2.0)

Inhoud:

Bijwerkingen vaccinaties worden niet herkend

Overal ter wereld sterven baby´s enkele dagen na het krijgen van een vaccinatie. Vervolgens beschuldigen artsen de ouders van mishandeling van de baby. Een bekende bijwerking van vaccinaties zijn zwellingen. Benen, het hoofd, ogen, handen en voeten kunnen allemaal opzwellen. Dokters zijn in zo´n geval niet geneigd om vaccinatie als oorzaak te nemen, hoewel het een overbekende bijwerking is. Men begint eerder psychologisch in te spelen op de ouders door vragen te stellen als: ´Wat hebben jullie met jullie baby gedaan?´

Overlijden na vaccinaties

In Zuid Afrika is in 2012 een baby van vijf maanden oud overleden nadat ze maar liefst 12 vaccinaties had gehad. Zelfs van deze baby werd niet erkend dat het overlijden door de vaccinaties kwam. Het wordt voor onderzoekers steeds duidelijker dat vaccinaties vol met chemicaliën en gifstoffen zitten waar baby´s slecht op reageren, erg ziek van worden of zelfs aan overlijden. Autisme is een andere bijwerking van vaccinaties. Overal ter wereld zijn er vooral in de laatste jaren steeds meer autistische kinderen; vaccinaties leiden in sommige gevallen tot permanente hersenbeschadiging.

10 overleden baby´s per jaar is normaal

In Nederland is in 2009 een vaccin, Prevnar, van de markt gehaald omdat drie baby´s binnen enkele weken overleden nadat ze het toegediend hadden gekregen. De RIVM zei dat normaal gesproken hooguit 10 baby´s per jaar aan vaccinatie overlijden. Dat is een getal wat men blijkbaar normaal vindt en op de koop toe neemt. Maar zelfs voor de RIVM wordt het te gortig als binnen enkele weken drie baby´s overlijden. Het is goed dat deze vaccinatie van de markt is gehaald maar vreemd dat dit middel blijkbaar gewoon als veilig op de markt kon komen en gebruikt worden door artsen, zonder dat het grondig is gecontroleerd op de gevaren. Daarnaast is de situatie denkbaar dat als een baby niet binnen enkele weken maar enkele maanden na vaccinatie overlijdt, de link tussen dood en vaccinatie niet meer wordt gelegd.

Baby´s kunnen overlijden door te vallen

Dr. John Plunkett heeft een wetenschappelijke studie gedaan naar kinderen of baby´s die vallen en overlijden. Al te snel wordt aangenomen dat een kind wel wat kan hebben en dat een val nooit tot een overlijden kan lijden. Het is kwalijk als men dit binnen de muren van een gerechtsgebouw aanneemt aangezien wetenschappelijk is aangetoond dat kinderen kunnen overlijden na een val van een bank die 60 centimeter hoog is. Bloedingen in de hersens kunnen ervoor zorgen dat er veel vocht in de hersens komt en de bloedvaten geblokkeerd raken. Hierdoor kan er een dodelijke situatie ontstaan. Dr. John Plunkett onderzocht 12 dode baby´s.

Vallen na een vaccinatie

Een kind kan dus overlijden door een val; maar het is ook duidelijk dat een kind wat net vaccinaties heeft gekregen sneller valt! Het evenwichtsorgaan lijkt niet goed meer te werken. In November 2013 werd een ouder, Darryl, uit het Verenigd Koninkrijk beschuldigd van zijn baby, Amy, te schudden totdat het dood ging; maar volgens zijn eigen zeggen kreeg het een zwelling op het hoofd een dag na de vaccinatie, en viel het opeens erg vaak. De advocaat van deze ouder heeft zijn werk niet goed gedaan want in de rechtszaak is de mogelijkheid om te overlijden door een valpartij, of door vaccinatie, niet eens aan de orde gekomen. Het lijkt er sterk op dat er iemand onschuldig is bestraft voor moord op zijn eigen kind, terwijl er geen sprake is van een eerlijk proces. Hoe dat mogelijk is in een land wat zegt democratisch te zijn is voor vele Britten een raadsel.

Baby schudden leidt nooit tot hersenbeschadiging

Tijdens een shaken baby syndroom zouden de hersenen dermate beschadigd zijn dat het kind overlijdt. Dat is volgens deskundigen een onmogelijkheid. Een baby schudden kan niet leiden tot een fatale hersenbeschadiging, maar een vaccinatie met als gevolg een zwelling in het hoofd kan dat wel. Dat zegt Tom Bohan, voormalig president van het Amerikaans forensisch onderzoekbureau. In de V.S. zitten 1500 mensen in de gevangenis omdat ze worden verdacht van het door elkaar schudden van een baby; de kans is aannemelijk dat al deze mensen onschuldig zijn. In de hersens zitten zogenaamd brugbloedvaten die al het overtollige bloed dat is vrijgekomen na het breken van een bloedader terug brengt naar het hart.

Shaken baby syndroom ontmaskerd

Bron: Gengiskanhg, Wikimedia Commons (Publiek domein)Bron: Gengiskanhg, Wikimedia Commons (Publiek domein)
Het shaken baby syndroom is ontstaan uit een totaal ander onderzoek. Men deed onderzoek met apen naar wat het effect van een auto-ongeluk was op de hersenen. In 1968 gebruikte men dit onderzoek om een nieuwe ziekte te creëren; het shaken baby-syndroom. Een baby die met dit syndroom wordt gediagnosticeerd heeft drie belangrijke indicaties:
  • Netvlies bloedingen in beide ogen,
  • Subdurale bloedingen tussen de dura vezelige laag die de hersenen en de hersenen oppervlak onder beschermt,
  • Hersenoedeem, vochtopeeenhoping of zwelling in de hersenen.
Onderzoekers hebben in 2012 baby´s en foetussen onderzocht die aan een andere oorzaak waren overleden en wat bleek? Tweederde van de foetussen en de baby´s hebben een netvliesbloeding en subdurale bloeding, zonder dat ze door elkaar geschud zijn. Dat is een hard bewijs om het shaken baby syndroom voorgoed van tafel te vegen. Waarschijnlijk ontstaan de bloedingen tijdens de geboorte en worden ze verergerd door evenwichtsstoornissen na een vaccinatie zodat er meer valpartijen plaats vinden. Het kan uiteraard ook zijn dat een baby ongelukkigerwijze valt zonder dat het is gevaccineerd.

Consensus is koning

Wat minstens net zo erg is als het opsluiten van onschuldige ouders, is dat artsen die het shaken baby syndroom in twijfel trekken de mond worden gesnoerd. Dat staat een vrije ontwikkeling van kennis en wetenschap in de weg. Blijkbaar is het belangrijker voor het artsengilde om consensus te hebben, ook al is deze consensus voortgekomen uit een misvatting. Wanneer rechtszaken niet eerlijk verlopen, artsen niks meer mogen zeggen en ouders onterecht worden gecriminaliseerd, kun je oprecht twijfelen aan de bewering dat we in het westen in vrijheid leven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Shaken Baby Syndroom: oorzaak, symptomen, behandelingShaken Baby Syndroom: oorzaak, symptomen, behandelingSignaleer je dat een baby of kind risico loopt op mishandeling, aarzel dan niet om hulp in te schakelen, dit kan ook ano…
Shaken babysyndroom: soms kindermishandelingShaken babysyndroom: soms kindermishandelingHet shaken babysyndroom komt voor bij jonge baby's, peuters en kleuters. Meestal zijn kinderen tot 1 jaar het slachtoffe…
Foetaal alcohol syndroom (FAS)Foetaal alcohol syndroom (FAS)Alcohol drinken tijdens de zwangerschap kan het foetaal alcohol syndroom (FAS) tot gevolg hebben. Het foetaal alcohol sy…
Vaccinaties bij baby's en kinderenVaccinaties bij baby's en kinderenVia het Nederlandse Rijksvaccinatieprogramma worden al sinds 50 jaar bijna alle kinderen in Nederland voorzien van een a…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Angela Koszewa, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • http://justiceforfamilies.freeforums.org/doctor-gagged-for-doubting-shaken-baby-syndrome-t3997.html
  • http://www.missecoglam.com/health/item/6213-mmr-strikes-again-innocent-father-is-jailed-for-murder
  • http://www.naturalnews.com/043225_MMR_vaccine_infant_mortality_life_sentence.html
  • http://uk.reuters.com/article/2009/11/05/dutch-deaths-pfizer-idUSL543122320091105
  • Visie john plunkett: http://onsbs.com/2012/08/28/evidence-based-medicine-and-shaken-baby-syndrome/
  • http://nvkp.nl/informatie/nieuws/nieuws-item/article/prevnar-a-critical-review-of-a-new-childhood-vaccine/
  • Afbeelding bron 1: Phil Denton, Wikimedia Commons (CC BY-SA-2.0)
  • Afbeelding bron 2: Gengiskanhg, Wikimedia Commons (Publiek domein)

Reageer op het artikel "Het shaken baby syndroom bestaat niet"

Reacties

Freek, 02-07-2014 16:22 #3
Ik viel ook van mijn stoel,
maar dan wel omdat als dit klopt iemand uit mijn directe omgeving ten onrechte veroordeeld is vanwege het schudden van zijn twee kinderen waarvan er één overleden is.
Omdat het OM en NFI er geen andere verklaring voor kunnen vinden en verder geen moeite doen om echt te achterhalen wat de oorzaak is van de bloedingen in de hoofdjes wordt het idd op shaken baby syndroom gegooid, zonder dat er ook maar enig ander bewijs ( blauwe plekken o.i.d.) is dat er geweld is gebruikt, en vaccinaties hadden ze ook nog niet gehad.
En de rechters gaan er klakkeloos in mee, en daarmee het leed dat deze 2 ouders al hebben zo nog vele malen erger maken. Reactie infoteur, 03-07-2014
Hier moeten we spreken van gerechtelijke dwaling. Justitie gaat niet onbevooroordeeld aan het werk. Het feit dat alleen naar de ouders als oorzaak wordt gekeken en vaccinatieschade wordt genegeerd is een ernstig justitiële nalatigheid.

Karo, 19-06-2014 22:04 #2
Ik val van mijn stoel bij het lezen van dit artikel. Are you serious?
Mijn onthaalmoeder mishandelde een jongetje van 4 maanden door hem hevig door elkaar te schudden. Het initieel kerngezonde kindje liep blijvende hersenschade op en is nu levenslang zwaar gehandicapt. Dat dergelijke trieste praktijken hier worden afgedaan als kwakzalverij is werkelijk om je haren bij uit te rukken! Elk jaar schudden ouders en onthaalmoeders baby's, soms uit frustratie, soms uit onwetendheid. Vele instanties werken hard aan bewustwording en preventie. Artikels als deze dragen echt niet bij tot een veiligere leefwereld voor kleine kinderen. Als jullie deze site enigszins serieus nemen, dan haal je deze troep offline. Foei! Ik heb er geen andere woorden voor… Het zou me sterk verbazen als deze reactie door de screening van de redactie raakt maar iemand bij infoNu leest het vast wel, dat is beter dan niks. Reactie infoteur, 20-06-2014
Karo,
Natuurlijk wordt er wel eens een baby door elkaar geschud door iemand die volslagen van het padje is. Maar over het algemeen krijgen kinderen autisme door vaccinaties, ondanks de regering, artsen en farmaceutische industrie dit ontkennen. Zij lezen klaarblijkelijk geen wetenschappelijke onderzoeken. Andere mogelijke oorzaken van autisme zijn luchtvervuiling en pesticiden in het eten. Je moet weten dat de ziekte autisme epidemische vormen heeft aangenomen en dat de oorzaken van autisme ruimschoots worden onderzocht. De conclusie van deze onderzoeken zijn weinig vleiend voor onze westerse maatschappij als geheel.

Verder wil ik je vragen de emoties niet geheel de vrije loop te laten als je reageert.
Thomas Dijkman

Joos, 19-06-2014 20:38 #1
Op een site als mens en gezondheid hoort dit soort onzin niet verkocht te worden. Echt schandalig.
1. Er is geen enkel bewijs voor autisme door vaccinaties.
2. Prevnar bestaat niet. Vermoedelijk wordt Prevenar genoemd en dat is na onderzoek gewoon terug op de markt gekomen. Reactie infoteur, 20-06-2014
Beste Joos,
1. Er zijn juist legio onderzoeken gedaan die de link tussen vaccinaties en autisme hebben aangetoond. Dat is een trieste waarheid. Hier is slechts één onderzoek, één van de velen die op internet staan: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623535
2. Prevnar is de Engelse naam voor prevenar.
Thomas Dijkman

Infoteur: Tom008
Gepubliceerd: 25-12-2013
Subrubriek: Diversen
Special: Zwangerschap
Reacties: 3
Schrijf mee!